شناسه خبر : 93140
پنجشنبه 24 شهريور 1401 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در جنین اتفاق افتاد

هلاکت افسر صهیونیست به دست دو جوان فلسطینی

عملیات بامداد چهارشنبه جوانان فلسطینی در «الجلمه» کرانه باختری علیه افسر صهیونیست چندمین عملیات مهم، موثر و موفق مسلحانه طی هفته‌های گذشته است که نظامیان را هدف قرار می‌داد. این عملیات‌ها نشان می دهند که فلسطینی‌ها اهداف خود را دقیق‌تر مشخص کرده و خواب‌های تازه‌ای برای اشغالگران دیده‌اند!
مقاومت مسلحانه جوانان فلسطینی در برابر اشغالگران صهیونیست به ویژه در کرانه باختری در حال جواب دادن است. تردیدی نیست که بسیاری از صهیونیست‌ها هنوز در شوک حادثه تیراندازی سه جوان فلسطینی به اتوبوس سربازان تیپ پیشرفته نظامیان گولانی در هفته گذشته هستند و احتمالا اکنون بسیاری از آنان می دانند که مبارزان فلسطینی برخلاف سال‌های گذشته، اکنون مسلح هستند. برای بسیاری از صهیونیست‌ها ثابت شده که انقلاب سنگ تبدیل به انقلاب سلاح و گلوله شده و دورانی که در دست فلسطینی‌ها فقط سنگ و تیرکمان بود، به تاریخ پیوسته است.
تعداد عملیات‌های مسلحانه نیروهای فلسطینی علیه نظامیان اشغالگر صهیونیستی دیگر به یک عملیات در یک هفته محدود نیست، بلکه در کمتر از یک هفته جوانان فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری اشغالگران را با سلاح گرم هدف قرار می دهند. در یک هفته گذشته، کرانه باختری شاهد حداقل 4 عملیات مسلحانه بوده است. کمتر از 10 روز پس از عملیات موفق علیه نظامیان تیپ نخبه گولانی، جوانان فلسطینی در بامداد چهارشنبه یک شب جهنمی دیگر را برای نظامیان صهیونیستی رقم زدند. پایگاه عبری زبان «والا» در ساعات بامداد روز گذشته گزارش داد که مبارزان فلسطینی با کمین در مسیر نظامیان صهیونیست در نزدیکی روستای الجلمه،  به روی نظامیان این رژیم تیراندازی کردند. رسانه‌های صهیونیستی در ابتدای وقوع این عملیات تلاش کردند تا از انتشار خبرهای مرتبط با آن جلوگیری کنند، اما در نهایت در ساعات صبح چهارشنبه اعتراف کردند که عملیات شب گذشته دو جوان فلسطینی به کشته شدن حداقل یک افسر ارتش منجر شده است.
دو جوان فلسطینی که عملیات موفق خود را در نزدیکی روستای الجلمه انجام دادند، «أحمد ایمن» و «عبد‌الرحمن‌هانی عابد» ساکن شهرک «کفرذان» در غرب جنین بودند که در این عملیات به شهادت رسیدند. تصویری از این دو جوان شهید در کنار هم منتشر شده که حکایت از دوستی نزدیک آنها دارد. تصویر این دو جوان زیر 30 سال حکایت از آن دارد که آنها با آرزوی بزرگ آزادی فلسطین و با اطلاع از شهادت خود، عملیات ضداشغالگری‌شان را در سیاهی شب با موفقیت انجام داده‌اند تا نشان دهند هنوز نسل جوان فلسطین پای آزادی خاکش ایستاده است. احتمالا آنان با اطلاع از شهادت احتمالی خود در این عملیات مسلحانه، اما رویای آزادی فلسطین برای نسل‌های بعدی این سرزمین را در خاطر خود پرورانده‌اند. با توجه به بیانیه گردان شهدای الاقصی در همان ساعت نخست عملیات، مشخص شد که شهدای عملیات وابسته به گردان‌های نظامی الاقصی بوده‌اند.
از گولانی تا الجلمه
اگر فقط تحولات 10 روز پیش را از حمله به نظامیان گولانی تا عملیات الجلمه در بامداد چهارشنبه بررسی کنیم، به این نکته پی خواهیم برد که تحولات فلسطین به طرز حساب شده ای در حال شکل دهی به یک قیام مسلحانه و دقیق است.
عملیات‌های 10 روز گذشته از جمله آتش زدن برج دیده بانی یک پادگان نظامی رژیم صهیونیستی تا دیگر عملیات‌ها به طور عمده نظامیان اشغالگر را هدف قرار می دهد. این عملیات‌ها به روشنی حکایت از برنامه ریزی دقیق دارد و در موارد متعددی به کشته شدن صهیونیست‌ها یا وارد کردن آسیب‌های جسمی وخیم علیه آنان منجر شده است. لذا آمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها به شدت در حال افزایش است و چه بسا فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی تا حد امکان اجازه نمی دهند که همه آمار تلفات شان منتشر شود. همین چند روز پیش نیز ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی خود در جولان اشغالی خبر داد و درباره چگونگی هلاکت این نظامی مدعی شده بود که او حین رزمایشی که با‌تانک‌ها در جولان اشغالی برگزار شد، ناگهان از هوش رفت و با سر به زمین برخورد کرد، اما این نکته را نمی‌توان فراموش کرد که اهالی جولان نیز سال‌هاست به‌دنبال پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها هستند و چه بسا که تلفات ارتش صهیونیستی در جولان در نتیجه برنامه ریزی نیروهای آزادی خواه آن منطقه صورت گرفته است. همچنین تیراندازی فلسطینی‌‌ها به طور عمده نظامیان اشغالگر را هدف قرار می دهد. این وضعیت برخلاف تیراندازی صهیونیست‌ها به فلسطینی‌هاست که به طور عمده مردم غیرمسلح و غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند. لذاعملیات فلسطینی‌ها در قالب مقاومت مسلحانه در برابر یک نیروی اشغالگر در سرزمین‌های فلسطینی صورت می گیرد و در واقع عملیات نیروهای فلسطینی را می توان در چارچوب جنبش‌های آزادی بخش و رهایی‌بخش تقسیم بندی کرد.
پیش‌تر نیز «رونن بار» رئیس‌سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) از افزایش ۳۰ درصدی تیراندازی در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها خبر داده بود و نسبت به وضعیت فعلی در کرانه باختری به شدت احساس ترس و نگرانی کرده بود. این ترس و نگرانی بویژه از آن جهت است که این رژیم با بن بست سیاسی رو‌به‌روست و هم اکنون ترکیب بن بست سیاسی و بی ثباتی امنیتی باعث شده تا ارتش رژیم اسرئیل قادر به کنترل درآوردن اوضاع در چند متری خود نباشد، چه برسد به خارج از فلسطین!
در همین خصوص بنی گانتس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته گفته بود که این رژیم به حملات خود علیه کرانه باختری شدت خواهد بخشید و شمار نیروهایش را در این منطقه افزایش خواهد داد، اما همزمان بسیاری دیگر گفته‌اند که کار از عملیات نظامی در کرانه باختری گذشته است و شاید حتی افزایش عملیات‌های نظامی، اوضاع را برای صهیونیست‌ها بدتر هم کند. روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص نیز روز چهارشنبه در گزارشی فاش کرد که برخی مسئولان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که بایستی فعالیت‌های ارتش در شمال کرانه باختری کاهش یابد تا از فروپاشی اوضاع جلوگیری شود. به نوشته‌هاآرتص، این مسئولان امنیتی اسرائیل بر این باور هستند که اسرائیل به دلیل اصرار بر تداوم بازداشت‌های شبانه، در تشدید تنش‌ها سهیم است و اوضاع در حال خارج شدن از کنترل است.
گرفتار دایره بسته
به دلیل شکست حملات پیاپی اسرائیل به منظور فرونشاندن شعله مقاومت،  «رونین بار» رئیس‌دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» نیز روز سه شنبه در سخنرانی کنفرانس سالانه «مرکز سیاست‌گذاری ضد تروریسم» در دانشگاه «رایشمن» گفت: اسرائیل به دلیل افزایش عملیات‌ها در کرانه باختری و ناتوانی سرویس‌های تشکیلات خودگردان در ایفای نقش خود در سایه کاهش کنترل آن وارد یک دایره بسته شده است. به گفته بار، این واقعیت، نیروهای تل آویو را بر آن داشته تا حملات علیه شهرها و شهرک‌های کرانه باختری را تکرار کنند و در این شرایط زمینه را برای رشد مقاومت هموار می شود.
البته علاوه ناامنی و بی ثباتی سیاسی، اختلافات داخلی نیز امان صهیونیست‌ها را بریده است. با افزایش جنگ قدرت در بین احزاب رژیم صهیونیستی در سایه در پیش‌بودن انتخابات پارلمانی پائیز، احزاب تندروی دینی حریدی به‌دنبال گرفتن وزارت دارایی این رژیم از کابینه احتمالی نتانیاهو رئیس‌حزب لیکود به عنوان یک پیش شرط برای ائتلاف با او هستند، اما بعید به نظر می رسد که نتانیاهو با توجه به اختلافات پیشینش، حاضر به کنار آمدن با رقبای قبلی خود باشد و در این صورت شانس تشکیل کابینه در انتخابات آتی تل آویو نیز در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.
دلگرمی گروه‌های فلسطینی به عملیات الجلمه
عملیات موفق دو جوان فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست با دلگرمی و واکنش امیدوارکننده دیگر گروه‌های فلسطینی رو‌به‌رو شد. «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: مبارزان « جنین القسام» به مبارزه و مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست ادامه می‌دهند و مرحله جدیدی را رقم می‌زنند که عنوان آن انقلاب مداوم تا تحقق اهداف ملت ما است. وی افزود: مبارزان قهرمان در جنین همه دیوارهای پوشالی اشغالگران در شهرهای کرانه باختری را در هم شکسته‌اند و به اقدامات رعب‌افکنانه اشغالگران اعم از یورش و به کارگیری هواپیما و پهپاد توجهی نمی‌کنند. سخنگوی حماس در ادامه گفت: شهدای جنین به مثابه محرک انقلاب و تشدید مبارزه ضد اشغالگران هستند و این خونهای پاک بهای پیروزی و آزادی است. وی افزود: این انقلاب مداوم و مستمر خواهد بود و در همه شهرهای کرانه باختری برای دفاع از مسجد مبارک الاقصی و در واکنش به جنایات اشغالگران و ادامه روند آزاد‌سازی اراضی و آزادی فلسطین و مقدسات، ادامه‌دار بوده و تشدید خواهد شد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi