شناسه خبر : 93146
پنجشنبه 24 شهريور 1401 , 12:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کاروان لبیک یا حسین اربعین ۱۴۰۱ (۷)

تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر!

سر هل دادن ویلچرها بین داوطلبان از همراهان و دیگر زائران و راهپیمایان حاضر در مسیر دعواست...! همه پاها تاول زده است و راه رفتن روی آنها سخت، سخت شده است ولی...

فاش نیوز - کاروان جانبازان «لبیک یاحسین» پس از اقامه نماز مغرب و عشا با شوق و انگیزه بسیار به ادامه مسیر از عمود ۷۵۷ به سمت کربلای معلی می پردازد.
گروه همخوانی آستان قدس در همان نزدیکی مستقر شده و با خواندن سرودهای امام رضایی. عشق ولی نعمتمان را همه جا منتشر می کند.
بسباری از پیاده روندگان به تماشا می ایستند و چشمی تر می کنند و دلی تازه.


... صدایی در فضای مسیر طنین انداز می شود؛
امام رضا دوست دارم.....
راه عاشقی همچنان ادامه دارد و باز هم امشب جاده نجف کربلا میزبان ویلچرهای جانبازان و خانواده های آنان است که کم کم با پای پر آبله قدم در این مسیر می‌گذارند.

همراهان جانبازان ویلچری امسال متفاوتند... بانوان هم امسال مردانه پای کار رساندن زائران ویلچری به کربلای حسین هستند.
برخی دختران جانبازان یا همسران آنها و یا حتی زائران بین راه با التماس و خواهش آقایان و بانوان جانباز را در مسیر همراهی می کنند.
سر هل دادن ویلچرها بین داوطلبان از همراهان و دیگر زائران و راهپیمایان حاضر در مسیر دعواست...! همه پاها تاول زده است و راه رفتن روی آنها سخت، سخت شده است ولی اینها این ماجوران حسینی را از حرکت عاشقانه‌شان باز نمی دارد.


در طول مسیر در حین هل دادن ویلچرها شربت ایرانی و عراقی به‌وفور دیده می شود... که شاید بتواند کمی عطش کاروانیان و راهپیمایان را بخواباند.
به عمود ۱۰۰۰ نزدیک شده ایم و رمق پاها کم شده و این عشق مولا و قدرت ابالفضل بن علی‌ست که این تن‌های خسته را به سوی خود می کشاند.
عمود ۱۰۸۱ محل استقرار ماست... تقریبا زائران همه خواب‌آلوده و نیمه جان خودد را کشان کشان می رسانند.... جان‌هایی که می توان گفت شاید اندکی و ذره ای خرج راه حسین شده است!
به استراحتگاه می رسیم و همه محتاج ساعتی خوابند ...


صبح روز چهارشنبه همه با صدای مهربان یکی از خادمان حسینی بیدار می شوند و صبحانه ای ساده و مفید ارائه می شود... اندکی خستگی ها بدر رفته اما کم کم برخی اعضا از شدت فشار ضعیف شده اند و برخی هم دکتر لازم می شوند.
با رسیدن اذان ظهر به افق کربلا خانم‌ها پشت سر آقایان می ایستند و نماز به جماعت خوانده می شود و سپس مراسم سخنرانی و مداحی برگزار می شود.

همه برای استراحت می روند تا بار دیگر بعد نماز مغرب دل به جاده بسپارند....

| گزارش از شهید گمنام

اینستاگرام
سلام با سید علی تاقدیس یک یاحسین دیگر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi