شناسه خبر : 93171
یکشنبه 27 شهريور 1401 , 23:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنی در باب قانون حالت اشتغال مستخدمین ایثارگران

فرزند جانباز - قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، ازکارافتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی

‌ماده‌واحده - مستخدمین شهید، جانباز ازکارافتاده کلی، جانباز آزاده ازکارافتاده کلی و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در دستگاه‌های‌موضوع ماده 1 قانون برقراری حقوق وظیفه ازکارافتادگی و وظیفه عائله تحت تکفل جانبازان و ... مصوب 1361.11.25 مجلس شورای اسلامی و‌نیروهای مسلح با پیش‌بینی پستها یا مشاغل سازمانی با نام در تشکیلات مربوط همطراز با مشاغل قبلی آنان به منزله مستخدمین شاغل تلقی و تابع‌مقررات قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت بوده و از لحاظ پرداخت حقوق یا اجرت و فوق‌العاده شغل، مزایای شغل یا مزایای مستمر و‌همچنین افزایش سنواتی و ارتقاء گروه و سایر عناوین مشابه همانند مستخدمین شاغل با دو گروه بالاتر و یا عناوین مشابه توسط دستگاه‌های ذیربط با‌آنان رفتار خواهد شد و بر اساس مقررات استخدامی ذیربط با سنوات مقرر بازنشسته شده و پس از آن از حقوق بازنشستگی یا مستمری مربوط بهره‌مند‌خواهند شد.

‌تبصره 1 - برای آن دسته از شهداء و جانبازان ازکارافتاده کلی و آزادگان ازکارافتاده کلی و مفقودالاثر که مستخدم دولت نبوده و شهید یا مفقود یا‌جانباز یا آزاده ازکارافتاده شده‌اند با توجه به میزان تحصیلات و تخصص آنها از طرف بنیاد شهید انقلاب اسلامی حقوق و مزایای همطراز نظام هماهنگ‌پرداخت تعیین و پرداخت خواهدشد.

این بخشی از قانون حالت اشتغال است که مسئولین می فرمایند چون برای جانبازان حالت اشتغال آیتم وجود ندارد و قانون حکم حقوقی تعریف نکرده، دو آیین نامه داده اند که یکی برای بازنشسگی است و دیگری برای شهریه دانشگاه که هر دو دچار اشکال است‌.
اولا ما قانون سال ۷۲ خدمات کشوری در مورد پرداخت حقوق و بازنشستگی و شرایط اجرای آن را داریم و همچنین شهریه دانشگاه. اما طبق همین قانون و اصل قانون اساسی که هر دو شهریه را رایگان تعیین کرده اما در اصلاحیه ماده ۶۶ برایش شرط معدل قرار داده و جالب است که خود جانباز هم شامل شده.
در صورتی که جانباز شرایط جسمی اش در کنکور و دانشگاه می بایست لحاظ شود.

مثلا جانباز چشم و یا مشکلات حرکتی باید با یکی که در بهترین مرکز درس خونده و سالم است و مشکل جسمی ندارد رقابت کند و نباید معدلش کمتر از ۱۷ شود. خب این آیین‌نامه آیا دچار اشکال نیست؟

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi