شناسه خبر : 93553
یکشنبه 10 مهر 1401 , 12:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برپایی نمایشگاه عکس و کتاب «از محراب تا معراج» در زرین‌آباد

نمایشگاه عکس و کتاب «از محراب تا معراج» ۱۰۰ عکس شامل تصاویر حماسه‌های رزمندگان و کتاب‌هایی با مضومن اندیشه‌های ایثار و شهادت در سالن مولوی زرین‌آباد در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

نمایشگاه عکس و کتاب «از محراب تا معراج»

احسان پیشکاری، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود اظهار کرد: عکس و کتاب در عرصه دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در ماندگاری و عظمت فرهنگ دفاع مقدس دارند و هنر به ویژه عکس تاثیر شگرفی در انتقال مفاهیم ارزشی به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت داشته و نمایش تصاویر آن روزهای پرخاطره و حماسه جاوید در شرایط کنونی، خود یک جذابیت معنوی خاصی در بین نسل جوان امروز ایجاد می‌کند.

وی ترویج و توسعه فرهنگ ارزش‌های دفاع‌مقدس را اصلی‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه دانسته و افزود: در این نمایشگاه یک‌صد تابلو عکس شامل تصاویر حماسه‌های رزمندگان سلحشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و ایثار آنان برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و حراست از ارزش‌های این سرزمین به همراه بروشور کامل تولد تا شهادت ٣٢ شهید استان جهت بازدید علاقه‌‌مندان به نمایش گذاشته شده که حال و هوای سال‌های دفاع مقدس و روزهای خون و قیام را در ذهن تداعی کرده و گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان را به تصویر می‌کشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار نمایشگاه عکس و بروشور شهدا، نمایشگاه تازه‌های کتاب دفاع‌مقدس با مضمون اندیشه‌های ایثار و شهادت، جنگ تحمیلی، از خود گذشتگی، استقامت رزمندگان و دل‌نوشته‌های آنان در سال‌های خلق حماسه در معرض دید مردم شهیدپرور و ولایی این خطه قرار گرفته است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود هشت سال دفاع مقدس را تاریخ زرینی در دوران انقلاب اسلامی دانست و افزود: عزت، اقتدار، امنیت و عظمت امروز ایران اسلامی مدیون و مرهون مجاهدت‌های مردان آسمانی آن سال‌های خون و قیام بوده و همه باید به تعبیر مقام معظم رهبری در حفظ و صیانت و انتقال فرهنگ شهادت و روحیه شهادت‌طلبانه به ویژه در میان نسل جوان که سبب تداوم حرکت انقلاب نیز می‌شود، تلاش کنیم.

 

منبع: ایکنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi