شناسه خبر : 93620
دوشنبه 11 مهر 1401 , 14:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این فرمانده بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت

 

حاج غلامرضا جعفری همزمان با عملیات رمضان و پس از انتصاب شهید مهدی زین الدین به فرماندهی تیپ ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) به این یگان فراخوانی و در مسئولیت‌هایی چون؛ واحد عملیات و جانشینی لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) نقش آفرینی کرد.

 

در چهارمین مراسم «یادها و نام‌ها» که با هدف تجلیل از فرماندهان راوی تاریخ شفاهی و همچنین رونمایی از آثار جدید پژوهشی و اسنادی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، در بخش تجلیل ویژه از سردار سرتیپ پاسدار حاج غلامرضا جعفری فرمانده لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب در دوران دفاع مقدس از سوی سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه تجلیل ویژه انجام شد.در این مراسم جای سردار جعفری در میان همرزمان خود خالی بود .

 

این فرمانده بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت

سردار غلامرضا جعفری جوانی پر شور و انقلابی در دوران انقلاب اسلامی، مجاهدی پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در جبهه‌های حق علیه باطل، سرداری بسیجی و متواضع در فرماندهی بسیجیان و رزمندگان اسلام!

با آغاز غائله کردستان مدتی به آن دیار رفت و بعد از مدتی به جمع پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. آخرین روز دوره آموزشی‌اش در پادگان ۱۹ دی قم با شروع جنگ تحمیلی صدام علیه ایران مصادف شد که او نیز به مانند سایر سپاهیان اسلام خود را به جبهه‌های جنوب رساند و پس از مدتی به منطقه شمالغرب رفت و در سپاه مهاباد با همکلاسی دوره دبیرستانش؛ دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری‌زاده همرزم و همسنگر شد.

با آغاز عملیات‌های پیروزمند سال دوم جنگ، به جنوب برگشت و در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس در سطوح مختلف رده‌های رزمی سپاه فرماندهی را تجربه کرد.

همزمان با عملیات رمضان و پس از انتصاب شهید مهدی زین الدین به فرماندهی تیپ ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) به این یگان فراخوانی و در مسئولیت‌هایی چون؛ واحد عملیات و جانشینی  لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) نقش آفرینی کرد.

در آبان‌ماه ۱۳۶۳ پس از شهادت مهدی زین‌الدین به فرماندهی لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) منصوب و تا ماه‌های پایانی دفاع مقدس در این سمت انجام وظیفه کرد.

سردار سرتیپ پاسدار حاج غلامرضا جعفری در دوران دفاع مقدس بارها مجروح و تا مرز شهادت پیش رفت اما تقدیر الهی این بود که بماند و در عرصه مجاهدت و ایثار تجربه گرانسنگ خود را در اختیار نسل جوان قرار دهد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi