شناسه خبر : 93746
شنبه 16 مهر 1401 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از دانش آموزان جبهه تا دانش آموزان امروزی

دانش آموزانی که زود استاد شدند!

دانش آموزانی که با آن سن کم، معنی ناموس و شرف و غیرت و خاک و میهن و دفاع و تجاوز را فهمیدند و ترجیح دادند به جای نشستن پای کلاس درس و در رفاه، کمر دفاع از وطن ببندند...

شهیدگمنام - ماه مهر، بهانه ای می شود برای یاد کردن از مردان کوچکی که با غیرت برای دفاع از وطن، از پای میزهای کوچک مدرسه شان برخاستند و به سوی جبهه شتافتند.

  دانش آموزانی که با آن سن کم، معنی ناموس و شرف و غیرت و خاک و میهن و دفاع و تجاوز را فهمیدند و ترجیح دادند به جای نشستن پای کلاس درس و در رفاه، کمر دفاع از وطن ببندند و بعضا در همان زمین های خاکی جبهه و سنگرها و در میان عملیات ها و در آن شرایط خاص درس بخوانند.

  دانش آموزانی که درک کردند شهادت در دفاع از وطن، به بازی و بچگی و شیطنت های نوجوانی و همه چیز حتی بودن در خانواده و در آسایش ترجیح دارد و این نفس حق امام بود و درایت و بصیرت این امام انقلاب و برکت نفس های شهدای جبهه و غیرتمندی مردم غیور ایران که از ابتدا در عفت و پاکدامنی، دین داری و غیرت به خاک وطن زبانزد بوده و هستند.

  دانش آموزان ایرانی نیز با آغاز ماه زیبای مهر و اولین روزهای پاییزی، امسال راهی مدارس شده اند اما متاسفانه شبکه های بیگانه خائن و بی مصرف های فراری از کشور که همه عمر تلف شده شان را صرف خیانت و به هم ریختن کشورشان کرده اند؛ دست از سر بچه ها و نوجوانان ما برنداشته و با سوء استفاده از جو اغتشاشات و احساسات ایشان، بعضا در برخی مدارس بچه ها و به ویژه دختران را برای کارهایی مثل برداشضتن مقنعه و حجاب برانگیخته اند.

 دل آدمی خون می شود از اینهمه دشمنی دشمنان و سوء استفاده و بعضا" سادگی فرزندان وطنمان... دخترانی که شهدای دفاع مقدس به خاطر حفظ ناموس و عفت آنان جان می دادند... شهدایی که اینهمه به حفظ حجاب توصیه شان کردند... نه بی دلیل! بلکه به خاطر حفظ شان و شخصیت خودشان و ناامن نشدن روحی جامعه و سلامت و امنیت اجتماعی!

 متاسفانه تربیت های نسل جدید که توسط والدین این نسل انجام شده، خیلی اغلب صحیح نبوده و بچه های ما با افکاری بعضا تهی از ارزش های اخلاقی، به دور از واقعیت های کشور و اجتماعی، روح هایی آلوده شده از تاثیر فضای مجازی بیش از حد و شبکه های بیگانه دائم و دین گریزی یا به دلیل فشار بیش از حد یا رهاشدگی افراطی با استدلال حق انتخاب خود کودک و نوجوان، تربیت می شوند و در چنین بحران هایی نسل امروز ما اغلب در خانواده، تغذیه روحی، فکری و اعتقادی و ارزشی کافی نشده اند که بتوانند واکنش درست نشان دهند.

 وارد کردن بچه های کم سن و سال ما به اغتشاشات روزهای اخیر، حقیقتا زنگ خطری ست برای والدین و جامعه شناسان و مسئولین!... درباره میزان نفوذ فضای مجازی و خالی بودن دست افکار بچه های مان از واقعیت ها و ارزش ها و تاثیر سیاه نمایی ها و میزان کار قوی دشمن روی افکار و اذهان و...

 و همچنین توجه بسیار زیاد به اهمیت آموزش های خانواده و مدرسه درباره ارزش ها و اعتقادات، تعهد به اخلاقیات و معنویات، محدود کردن فضای مجازی و جلوگیری از دسترسی کودک و نوجوان به شبکه های ماهواره ای و بیگانه به ویژه خائن و...

 کاش والدین و مسئولین به چشم های انتظار این شهدا و پاسخی که باید به جانفشانی آنها داد، بیشتر فکر می کردند و نگران می بودند از آینده ی آینده سازان کشور... دانش آموزانی که الگوهایی چون حسین فهمیده داشتند و الان به گونه ی دیگری فکر می کنند!.... چرا؟ ... پاسخش با مسئولین و والدین!

آنهایی که بی مهابا بچه ها را به نام محدود نبودن و باز بودن فکر و حق انتخاب دادن به بچه ها و قدیمی فکر نکردن و اینگونه مفاهیم، بدون دفاع و با دست خالی در برابر سلاح تهاجمات فکری و فرهنگی رها کرده اند و از خطرات در کمین این افکار ساده و پاک و خالص و بی دفاع، غافل اند.

اینستاگرام
یادم میاد وقتی امثال این این بچه شیرهای آزاده که از شدت پیاده روی یا شدت گرما صورت و بدنشان برنزی میشد و از شدت سرما و پوشیدن چکمه و تجهیزات و پیاده روی های طولانی در شب و روزهای قبل عملیات که از شدت خستگی و گرسنگی پاها و بدنشان پر از تاول و ترکیدن تاول ها و سوزش پاها از حرف هایی که پشت سرمان میزدنند که این ها برای پول جبههدمیروند آن زمان آتش می گرفتم و چیزی جز نگاه به چهره و زخم هایشان نداشتم ،چه کسانی جواب این همه ایثار از جنس بوی خدا را میتواند بدهد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi