شناسه خبر : 93763
یکشنبه 17 مهر 1401 , 00:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدارس غیرانتفاعی، دانشجویان امروزی و استادان فردا!

حسب نقشه استعمار، در کشورهای جهان سوم تقریبا سواد یاد داده می شود نه علم؛ چون علم موجب پیشرفت شگرف در زمینه مربوطه می شود و ...

فاش نیوز - اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان دانشگاههای دولتی تهران و بخصوص صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر را فارغ التحصیلان مدارس غیر انتفاعی گران قیمت و شرکت کنندگان در کلاس های تقویتی و کنکور گران قیمت تشکیل می دهند. لذا نمی شود همانند دهه 60 یا قبل از انقلاب آنها را نخبه نامید؛ چون اساتید آنها نیز فقط با سواد هستند و فاقد علم.

تجربه بکارگیری نمرات اول آنها در چند پروژه در دهه 80 این مطلب را آشکار کرد که گاهی فارغ التحصیل دانشگاههای شهرستان نوآوری بیشتری داشتند؛ دوم فرق علم با سواد است این دو با هم فرق دارند سواد یعنی توانایی خواندن و نوشتن و حفظ کردن و دستور زبان و ادبیات یک زبان محاوره ای یا زبان علمی؛ مانند سواد فارسی؛ سواد انگلیسی؛ سواد اقتصاد؛ سواد مدیریت؛ سواد فیزیک؛ سواد شیمی و....

لذا اینها فقط باسواد هستند و تعاریف و مسائل مدل(ساده سازی شده) موجود در کتاب درسی را به خوبی حفظ و حل می کنند. به زبانی دیگر اقتصاد خوانده، فیزیک خوانده، ریاضی خوانده و... هستند؛ نه اقتصاددان، فیزیکدان و...

علم یعنی توانایی درک و فهم کامل و نوآوری و حل مشکل و کشف و درک عمق بیشتر از قوانین حاکم بر طبیعت و روابط فی مابین و بکارگیری آن و.... 

حسب نقشه استعمار، در کشورهای جهان سوم تقریبا سواد یاد داده می شود نه علم؛ چون علم موجب پیشرفت شگرف در زمینه مربوطه می شود و سواد موجب مصرف محض تولیدات آنها و افاده فروشی می گردد و...

در برنامه های مناظره و گفتگو که در روزهای اخیر از سیما پخش شد دقیقا کم سوادی خیلی از اساتید شرکت کننده و بیان تعاریف کتب و تعصب به غرب، علنی آشکار بود. اساتیدی که نه چشمشان واقع بین است(تحت تاثیر تعصب کورکورانه به جناح یا نظریه پرداز غربی) و نه گوششان شنوا؛ و فقط تحلیل های رسانه های معاند را با ظاهری دلسوزانه تکرار می کردند تا با سواد جلوه کنند.

با این اساتید اگر دانشجوی بسیجی حزب اللهی معمولی (با مطالعه کم در عقاید و دین و ...) وارد دانشگاه شود و معاند و افاده فروش و تحقیرگر داشته ها و فرهنگ ایران و ایرانی و تشنه مهاجرت به خارج و کم کار و از زیر کار دررو و... فارغ التحصیل نشود؛ معجزه ای رخ داده است.

اساتیدی که به برنامه شیوه شبکه 4 تشریف می آورند اغلب مدعی عدم دموکراتیک بودن جمهوری اسلامی و جامعه در حال انفجار مشابه پاییز 1357 و ... می‌باشند. اگر همین ها را در کلاس درس خود در پوشش علم به خورد دانشجوی کم مطالعه بدهند قطعا نیرو برای گروههای تروریستی تربیت و آماده کرده اند. اینکه چرا اینطور نشده و تعداد کمی دانشجو تحت تاثیر قرار گرفته اند لطف خدا بوده است. عجیب اینکه همان صحبت های رسانه های معاند و سران صهبونیست و داعش و سعودی را بنام «علم» تکرار می کنند؛ بدون آنکه حتی خودشان آنچه را بلغور می کنند درک و فهم کرده باشند.

دوران دفاع مقدس استادی در دانشگاه اصفهان به دانشجویی شیک پوش پیشنهاد فحشاء داده بود. نگو دانشجوی مذکور هم عضو بسیج دانشجویی بوده و هم عضو انجمن اسلامی و هم صدا را ضبط کرده بود. وقتی موضوع افشا شد تعداد زیادی دختر دانشجوی دانشکده مدعی شدند که به آنها هم پیشنهاداتی داده شده بود برای نمره و یا اخذ نمره از اساتید دیگر و ....

استاد هم ادعا کرد که اینها را به شوخی می گفتم و قصد بدی نداشتم! دانشگاه استاد را به فرصت مطالعاتی دو ساله آمریکا و اروپا فرستاد تا اوضاع بخوابد و بعدا بازگشت استاد ...!

وقتی در جمهوری اسلامی در یک محله چند شورا یا گروه مردم پایه و انجمن اسلامی انتخابی و غیره وجود دارد مانند؛ شوری اسلامی مسجد، شورای اسلامی محله، انجمن اسلامی، پایگاه مقاومت، هیئت و... و روستا و شهر دارای شورای انتخابی مردم هستند ادعای اینکه ایران بطور مطلق غیر دموکراتیک است تنها سیاه نمایی هست؛ هر چند دموکراسی ایرانی و اسلامی قطعا باید متفاوت از دموکراسی مد نظر انقلابات مخملی تامین کننده منافع استعمار باشد و انقلاب اسلامی هم هرگز ادعا نکرده است که در اوج قله مردم سالاری محض قرار دارد.

| وحید نادر شاگرد اتوبوس

اینستاگرام
ضمن تشکر از مدیریت فاش نیوز؛ چند مطلب از قلم افتاده که عرض میکنم؛ اول) درخصوص مراحل رسیدن به علم؛ سواد آموزی؛ آموزش سواد تخصصی یا زبان و تعاریف رشته خاص؛ ورود به فراگیری علم یا علم آموزی توسط معلم و رسیدن به علم ؛ و عمه میدانیم پیامبر اسلام «امی» و به تعبیر عوام «بیسواد» بودند و از طرفی یدانیم برای علم آموزی؛ نیاز به سواد هست؛ و این معجزه بزرگ پیامبر اسلام هست که بدون نیاز به سواد؛ میفمایند من شهر علم هستم و علی(ع) باب آن شهر»؛ تقریبا فرق سواد و علم و مرز آن را تا حدودی مشخص میکند و علم هبه خداوند است به کسانی که در راه کسب آن کوشا باشند؛(...به هر کس که بخواهم میدهم ...) دوم) اشاره به ماجرای دانشکده ... دانشگاه اصفهان؛ برای این هدف بود که نشان داده شود اساتید بصورت تعصب آمیزی حتی بیسوادی؛ عناد ورز با نظام(«عناد» با «مخالف»(که محترم هست و گاهی مفید) و حتی «منتقد»(که محترم هست و همیشه مفید) ؛ کلی فرق دارد چرا که ..)؛ و فساد اخلاقی همکاران عضو هیات علمی خود حمایت شدید و دفاع میکنند و اینها(حضور اساتید فاقد علم و فاقد حس وطن دوستی؛ فاسد؛ تمسخر کن ایران و ایرانی؛ و...) موجب به انحراف علمی؛ سیاسی؛ فرهنگی و اخلاقی برخی دانشجویان منجر میشود؛ سوم) انقلاب اسلامی ادعا نکرده که در اوج قله مردم سالاری قرار دارد ولی مدهی هست که حصول قله مردم سالاری و برقراری عدل(تا مهیا ظهور حضرت حجت(عج) هدف و غایت اوست و خود را در مسیر آن میداند لذا جهت فلش و حرکت معلوم(عدل و مردم سالاری و تعالی انسان حرکت بسوی انسان کامل) هست و موقعیت امروز از موقعیت دیروز به آن هدف نزدیکتر و موقعیت امروز به نسبت؛ دورتر از هدف در موقعیت فردا(چون در حال حرکت به سوی مقصد در جاده هستیم)؛ مشکلات(که عمدتا تحمیلی از خارج و قسمتی مهم نیز ناشی از فشل سالاری داخلی است) نیز با انتصاب مدیران لایق بسرعتی رفع شدنی هستند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi