شناسه خبر : 93772
یکشنبه 17 مهر 1401 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعدام ۳ شهروند عربستانی به جرم مخالفت با طرح «نئوم» بن سلمان!

دادگاه سعودی در ادامه صدور احکام وحشیانه، برای 3 تن از مخالفان با پروژه «نئوم» ولیعهد سوداییِ سعودی حکم اعدام صادر کرده است.
سازمان حقوق بشری «القسط» اعلام کرده، دادگاه کیفری آل‌سعود یکشنبه گذشته برای «شادلی الحویطی»، «عطاء الله الحویطی» و «ابراهیم الحویطی» حکم اعدام صادر کرده است. این 3 تن قبلاً اعلام کرده بودند، نمی‌خواهند برای اجرای پروژه شهر نیوم خانه‌های خود را ترک کنند. حکم اعدام این 3 تن یک ماه پس از صدور حکم حبس برای تعدادی از اعضای خاندان الحویطی صادر می‌شود، حکم برخی از آنها به ۵۰ سال حبس نیز می‌رسد. به گزارش ایسنا، شادلی، برادر «عبدالرحیم الحویطی» است که سال ۲۰۲۰ به دلیل امتناع از تخلیه خانه خود در شمال غرب عربستان اعدام شد. بحران الحویطی‌ها با رژیم سعودی حدود سه سال پیش و همزمان با اقدام دولت برای تخلیه روستاهایی شروع شد که دولت قصد دارد آنها را به پروژه شهر نئوم ملحق کند.
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi