شناسه خبر : 93857
دوشنبه 18 مهر 1401 , 16:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک نکته از هزاران مشکلات جانبازان اعصاب و روان

  مرتضی قنبری وفا - مشکلات جانبازانی که دچار موج گرفتگی هستند، به دلیل عارضه صد درصد فیزیکی که ناشی از اصابت موج انفجار بوده، که فرد جانباز پس از اصابت موج انفجار دچار بیهوشی و آسیب جدی ساقه مغز گردیده، لیکن به دلایل نامعلومی برخی به شهادت رسیدند و برخی پس از به هوش آمدن گرفتار عوارض متعدد شدند.

مراجعه جانبازان معزز به پزشکان اعصاب و روان فاقد تجربه درمان موج گرفتگی و اشتباه اینگونه پزشکان با بیماران اعصاب و روان عادی، معضل درمانی بسیاری از جانبازان می باشد.

طبق آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران، در کل کشور 43 هزار جانباز اعصاب و روان داریم که 7 هزار و 200 نفر از آنان بیمار شدید روان‌پزشکی هستند.

اینستاگرام
که بدلیل عدم صورت سانحه هیچ دصدی ندارند.مگر قرار نبود ما را بهتر ببینند؟
جانبازان اعصاب و روان ، شاید از نظر ظاهری مشکلی نداشته باشند ، اما می‌بینی که مشکلات بسیاری احاطه‌شان کرده است. کسانی که در ظاهر جسمی سالم دارند اما در باطن گاهی مشکلات روحی ، چنان عرصه را بر آنان و خانواده‌هایشان تنگ می‌کند ، که جوابگوی کوچکترین نیازهای خود و خانواده‌شان هم نیستند ، جانبازان اعصاب و روان ، به ‌گواه جانبازان مختلف دوران دفاع مقدس، مظلوم‌ترین قشر جانبازان را تشکیل می‌دهند ...!
کی باید جامعه و مسیولان مارا دریابند
گویا تا پرده گوشت پاره نشده باشد درصدی برای اعصاب و روان صادر نمی شود. حتی اگر هیات علمی یا پزشک استاد دانشگاه هم تایید کند.بهتر است کمیسیون ها به نظر پزشک معالج بیمار هم توجه کنند و فقط ملاک را پارگی پرده گوش قرار ندهند.
عجب .
یکی از سرداران می گفت پرده گوش پاره بشه خودش ترمیم میشه .
والله من ۳۵ ساله هر دو گوشم پاره شده ، ترمیم که نشد تا نزدیک مغزم اثر گذاشته .
عمل هم دوبار کردم جواب نداد دوباره باز شد .
امکان ندارن پاره بشه در

سن خیلی پایین احتمالا ترمیم بشه ،افت شنوایی داره .
ما خودمان طبق تجربه به این آگاهی رسیدیم.
یک جانباز محض رضای خدا بگه کدوم پرده گوش پاره باشه ترمیم میشه ویا مشکل شنوایی نداره .

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi