شناسه خبر : 93929
چهارشنبه 20 مهر 1401 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۵ نعمت در اغتشاشات اخیر

ماهیت تقابل با حجاب برای بخش قابل‌اعتنایی از مردم عیان شد. چقدر باید وقت و هزینه می‌گذاشتیم تا نشان دهیم مسئله حجاب اجباری و گشت ارشاد و... بهانه است و این همه برای آدم‌کشی و آتش‌افروزی و به تعبیر خودشان...

مهدیان

بلا برای مومن نعمت است؛ به شرط آنکه از ظاهر عبور کنیم و صحنه را حکیمانه ببینیم.

جمهوری اسلامی با همه نقاط قوت و ضعفش در حال حرکت است و این کلیدی‌ترین گزاره در تحلیل وضع موجود و نگاه امیدوارانه به آینده است.

از این منظر، مصایب و بلایا شتاب‌ دهنده‌اند و اصلاح کننده. اغتشاشات اخیر نیز با همه هزینه‌های مادی و معنوی‌اش برای کشور پربرکت است.

این فهرست نیز مقدمه است تا دیگران بر آن اضافه یا کم کنند.

یکم؛ سهم رسانه‌های جدید و نقش پلتفرم‌ها در ایجاد آشوب و بلوا برای بسیاری از خواص و خاصه مسئولان خوش‌خیال به چشم آمد. فراتر از نقش این رسانه‌ها در اغتشاش خیابانی، نقش آنها در آشوب ذهنی است که برای بسیاری جدی شده است. امروز خیلی‌ها با گوشت، پوست و استخوان لمس کردند که پلتفرم هم مفهوم قدرت را تغییر داده و هم قواعد حکمرانی را. سهم ساختاری پلتفرم‌ها را در تبدیل نقدها به خشم‌ها و نفرت‌ها تا حدی ادراک کردند و متوجه شدند چه چیز را سال‌ها رها کرده و تدبیر نکردند.

دوم؛ ماهیت تقابل با حجاب برای بخش قابل‌اعتنایی از مردم عیان شد. چقدر باید وقت و هزینه می‌گذاشتیم تا نشان دهیم مسئله حجاب اجباری و گشت ارشاد و... بهانه است و این همه برای آدم‌کشی و آتش‌افروزی و به تعبیر خودشان اصل نظام است که نشانه است. روشن شد که باطن حجاب اختیاری، بی‌حجابی اجباری و حجاب از سرکشیدن است؛ برهنگی و اباحه‌گری است.

سوم؛ به چشم آمدن نسل نوجوان است. این حوادث نشان داد که دهه هشتادی‌ها مسائل‌شان کاملا جدید و متفاوت از نسل‌های گذشته است. مسائل و ادبیات نسل جدید فارغ از ارزش‌گذاری نیازمند فهم عالمانه، دقیق و دلسوزانه است؛ نیازمند گوش شنواست. همچنین نقش تربیت و تقویت کادر آموزش و معلمان و درصورت لزوم اصلاح باید مورد اعتنای جدی قرار گیرد.

چهارم؛ ایجاد عزم جزم برای باز کردن گره‌های چندساله است. برخی از مسائل کشور ما مثل پرونده‌های بازی هستند که هرازگاهی مشکلات جدی در ابعاد ملی فراهم می‌کنند و طی سال‌های گذشته عزم مؤثری برای حل‌وفصل آنها وجود نداشته است. ازجمله این موارد بحث حجاب و گشت ارشاد و مواردی از این دست است. حوادث اخیر باعث شد کم‌کاری‌ها، اهمال‌کاری‌ها، بی‌برنامگی‌ها و... تا حد بسیاری روشن و برای اصلاح آن تدبیر شود.

پنجم؛ تلاش بیشتر برای شنیدن اعتراضات است. اعتراض مردم نیازمند پاسخگویی مسئولان است. ماجرا زمانی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند که متوجه باشیم آتش بی‌امان و ناجوانمردانه از سوی رسانه‌های اهریمن بر سر این مردم ریخته می‌شود و هر روز شبهه و ابهام و سؤال جدید است که نیازمند توضیح هوشمندانه و بهنگام مسئولان است. این مردم از لحظه اول اغتشاش، صف‌شان را جدا کردند و حالا انصاف نیست اعتراض‌شان نیز لابه‌لای سنگ‌پراکنی، آتش‌زنی و قمه‌کشی جریان برانداز شنیده نشود.

موارد دیگری نیز قابل فهرست است؛ ازجمله ارتقای تدبیر ناجا و غربال خواص و شناخت سرشبکه‌های جریان اوباش داخلی و... که بماند برای فرصت دیگر.

*محسن مهدیان

اینستاگرام
.
غلامعلی رجایی اصلاح‌طلب گفت: رسانه ملی از جوانان دعوت کند تا صدایشان شنیده شود.

آقای رجایی،
جوانان مخالف جمهوری اسلامی هرکدامشان حرفی دارند که با دیگری از زمین تا آسمان تفاوت دارد ابتدا لازم است طبق قانون اساسی دارای تشکل شوند حرفشان را یکی کنند تا قابل گفتن و شنیدن گردد.
عنقا سر و برگیم مپرس از فقرا هیچ، عالم همه افسانه‌ی ما دارد و ما هیچ.
زبر و بم وهم است چه‌ گفتن چه شنیدن، توفان صداییم در این ساز و صدا هیچ.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
جناب کیانفر
اولا مگر ما دشمنی با آمریکا را شروع کرده ایم که بخواهیم تمامش کنیم و مثلا برویم التماسش کنیم که بیا آشتی کنیم؟!
ثانیا" این آخرین دست و پاهایی که دارند با استفاده از فضای مجازی و جنگ روانی با تعدادی سرباز اجیر شده و غافل که از میان جوانان ما گرفته اند می زنند به خاطر همین است که ایران تحریم و انزوا را پشت سرگذاشته و دارد مشکلات موجود را حل و فصل می کند.
تنها را ه ایجاد ارتباط صحیح لازم با همه کشورها قدرتمند شدن و مستقل بودن است وگرنه وضع بدتر خواهد شد
با نام و یاد خدا
با اهدا شایسته ترین سلام و احترام
۰۱ اغتشاش و بلوای اخیر چند نکته ی قابل تامل دارد:
الف : غفلت از نقش تکنولوژی در ایجاد نگرش و تآثیر معنادار بر نگرش نسل وب ؛
ب: پدیداری کم کاری و ندانم کاری برخی متولیان امور فرهنگی؛ و کج سلیقگی و دست پاچگی در مواجه با بحران؛
ج: عدم تبیین درست و علمی جایگاه ولایت مطلقه ی امر و امامت امت برای نوجوانان و جوانان؛
۰۲ بنابر سنت سقراطی، وظیفه ی دانش پژوهان در تولید حقیقت بسان فن ماما یی است ، یعنی کمک به رایش نفوس و به خود آمدن ؛ در همین راستا :
الف : آیا کسی که اهل انصاف باشد می تواند در اینکه حضرت آقا تجسم مهمترین دوران سیاسی و اجتماعی در حال حاضر است؛ تردید کند؟
آیا شایسته است عبد صالح خدا و رهبری که نماینگر دوران حاضر است از هر لحاظ بویژه :
مبارزه و ستم ستیزی ؛
انقلابی بودن و انقلابی ماندن؛
از حیث اندیشه و اندیشه ورزی و نگهبانی از ملک و دین ... و کسی که در همه ی گره گاه های بغرنج و دشوار اجتماعی همواره نوری بر جماعت افکنده و دفع خطر کرده ! در این اغتساش مورد بیشترین تهاجم باشد؟
ب: اهل نظر به خوبی می دانند که در فرهنگ ایرانی اسلانی همواره به علمای دینی ( بویژه سادات/ اولاد پیغمبر ) احترام گذاشته می شود ؛ حتی پیش از اسلام نیز در اندیشه ی ایرانشهری جایگاه دین و عالمان دینی محترم بوده است ؛ بنابراین دلیل تمرکز بر روی رهبری و این همه توهین و تخریب این جایگاه در بلوای اخیر چیست ؟ این امر نیاز به تبیین علمی و جامعه سناختی دارد....
ج: خسارت سوزاندن نماد عفاف و حیا در کف خیابان چگونه قابل جبران است ؟چرایی ارزش سوزی و حیا زدایی جدید و زمینه های اجتماعی آن نیاز به بحث وبررسی در مراکز دانشگاهی دارد ...
با تشکر از حوصله ی مخاطبین عزیزو فهیم
با سپاس از فاش نیوز گرامی جهت همه ی زحمات بویژه باز کردن باب تبادل نظر
باسلام آقای کیانفرنمیدانم شغلت چیست بخدانمیخام توهین کنم ببخشید فکرکنم شماتواین جهان زندگی نمی‌کنید ازشمامیپرسم ترکیه دوست آمریکا هست یا نیست اگرهست چراچندبار میخاسته توی این کشور فلک زده کودتا کنه شماخودتان رابه خاب می‌زنید یا که واقعا خابید یانه اصلا به هیچ کس وهیچ چیز اعتقادندارید وادعایه همه چیز دانستن راداریدولی به نظر بنده شمامثل کسی می‌مانید که حتایک باربه ایران نیامده ایدوایران را ندیده اید
ما اگر باهم متحد باشیم در کشور شایسته سالاری حاکم شود تبعیذ رانت و... نباشد باتمدن وفرهنگ ایرانی واسلامی زندگی کنیم از همه دنیا بهتریم واز زندگی لزت میبریم ودنیا واخرتمان درست میشود
بنده تقاضا دارم از تحلیل سطحی مسائل خودداری کنید.
این افرادی که در خیابان ها هستند فرزندان من و شما هستند.
وقتی در کشور عده ای شعارهای دهن پر کن مقاومت می‌دهند ولی فرزندانشان در خارج هستند آیا می‌شود بیش از این انتظار داشت.
فاش نیوز متن چند بار عاجزانه خواسته ام که اعتراضات را سیاسی نکنید و از ایثارگران خرج نکنید.
مردم علیرغم نفرتی که از قسمتی از مسئولین دو رو دارند برای افرادی که از وطن دفاع کرده و شهید و یا جانباز شده اند احترام قائلند لطفاً این احترام را هزینه نکنید.
وقتی تصاویر کشاندن افراد توسط گشت ارشاد دست به دست میشد کجا بودید.
به هر حال عده ای از مردم حجاب را قبول ندارند.
جالب اینجاست که پس از مرگ مظلومانه مهسا امینی تعداد افرادی که روسری را کنار گذاشته اند به شدت افزایش یافته است.
در حالی که گشت ارشاد عقب نشینی کرده شما تحلیل های مسخره منتشر میکنید
این نسل واقعیات کشورند که امکان فرار از آن وجود ندارد.
نسلی که والدینشان هم در همین سیستم بزرگ شده اند.
سیستمی که به اصطلاح آموزش اسلامی داشته است.
مساجد و امام زاده داشته است و عده ای روحانی مرتب در گوش آنها خوانده است. حالا چه شده که با چند صباح فضای مجازی همه رشت ها را پنبه کرده اند!!!!!!
جانبازمحترم ۲۱/۲۶به نظرشما همه چیزپنبه شده یا نه شمافکرمیکنیدکه همه چیز پنبه شده اگه فاش نیوز ازایثارگران مایه گذاشته خودایثارگران خواستند شماخودمیبینیدهیچ کس درحمایت ازاغتشاشگران درفاش نیوزپیام نداده وبرعکس همه ازاغتشاشگران بیزاری جستند برادرعزیزفاش نیوزنظربیننده گان گفته شماناراحت نشیدمااین قد خوب رشتیم که بااین چیزا پنبه نشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi