شناسه خبر : 93932
چهارشنبه 20 مهر 1401 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیداری اسلامی به برکت خون شهدای اسلام ایجاد شد

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی به برکت خون شهدای اسلام ایجاد شد گفت: امروز پرچمی که امام رضوان الله علیه برافراشته‌اند، پرچم اتحاد بین همه مسلمانان در سراسر عالم با همه گویش‌ها و در همه اقلیم‌ها با همه نگاه‌هایی که وجود دارد است.

 

رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال کوچک شمردن توانایی‌های جهان اسلام است/ بیداری اسلامی به برکت خون شهدای اسلام ایجاد شد حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی که صبح امروز با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: این نشست موجب درک مشترک بین همه شخصیت‌های موثر در جهان اسلام می‌شود. درک مشترک یعنی اینکه بدانیم جهان اسلام چه داشته‌ها و سرمایه‌های عظیمی دارد که روحیه مقاومت ایستادگی مقابل دشمن یکی از این سرمایه های عظیم است.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: نگاه دین اسلام حاکی از آن است که اسلام می‌تواند همه نیازهای بشر را رفع کند و انسان می‌تواند با اتکا به خدا زندگی سعادت‌مندی را برای خود به وجود بیاورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حقیقتاً در جهان معاصر، ما به نام دین و ارزش‌های دینی قیام کردیم، گفت: امروز پرچمی که امام رضوان الله علیه برافراشته‌اند، پرچم اتحاد بین همه مسلمانان در سراسر عالم با همه گویش‌ها و در همه اقلیم‌ها با همه نگاه‌هایی که وجود دارد است.

وی با بیان اینکه باید از ترفندهای دشمن برای کوچک شمردن توانایی‌های جهان اسلام آگاه شویم، تصریح کرد: امروز مسلمانان اشتراکات بسیار فراوانی دارند که می‌تواند قدرت عظیمی را در عالم پدید آورد و حقیقتاَ می‌تواند تمدنی پدید آورد که در مقابل همه تمدن‌های عالم سر خود را بلند کند و بگوید ما از مدنیت برخوردار هستیم و می‌توانیم در مقابل همه تمدن‌های بشری سخن و روش داشته باشیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: پیام این کنفرانس این است که ما به عنوان دین می‌خواهیم زندگی انسان معاصر رقم بخورد. شهدای جهان اسلام، بیداری ایجاد کردند. برخی فکر می‌کردند اسلام، امری شخصی است اما به برکت خون شهدای اسلام، بیداری اسلامی ایجاد شد و همه مسلمانان می‌خواهند مسلمان زندگی کنند و در همه شئون زندگی‌شان براساس اسلام عمل شود؛ دشمن هم از همین می‌ترسد.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ‌های جهانی و ایجاد دو بلوک شرق و غرب و بعد از فروریختن اتحاد جماهیر شوروی و یکجانبه گرایی در دنیا، آن‌چه آنها را واداشت که مقابل مسلمانان توطئه کنند این است که در اتاق‌های اندیشه‌ورزی خود بررسی کردند که چه مانعی می‌تواند مقابل یکه‌تازی غرب و نظام سلطه بایستد و به نتیجه این رسیدند تنها قدرتی که می‌تواند سربلندی مقابل نظام سلطه ایستادگی کند، فقط اسلام است.

وی گفت: آنها نقشه کشیدند تا چه کنند این قدرت عظیم که مرکزیت آن در ایران اسلامی به برکت یک دین‌شناس و اسلام‌شناس و یک مرجع تقلید پا گرفته، در عالم نتواند موج و بیداری ایجاد کند.

رئیس‌جمهور گفت: دولت‌های وابسته در کشورهای اسلامی، امپراطوری رسانه‌ای برای تشویش در اذهان مسلمان، راه‌انداختن گروه‌های تکفیری و قتل و غارت بین مسلمان، اهانت به مقدسات و اولین شخصیت عالم اسلام و جهان بشریت یعنی پیامبر اسلام (ص) و همه مقدسات، رواج تفکر افراطی و تکفیری، ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمان، همه آنها حلقه‌های یک زنجیر است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه آنها خواستند این قدرت به‌نام دین و اسلام سر بلند نکند، تصریح کرد: این نشست می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه نقش علما، فرهیختگان، تاریخ‌سازان نقش بی‌بدیل است، گفت: امروز اتحاد برای ما نه یک تاکتیک بلکه راهبرد و استراتژی اساسی است.

ادامه دارد ... 

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi