شناسه خبر : 94016
شنبه 23 مهر 1401 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توصیه حاج قاسم برای توسعه فرهنگی نجات‌بخش

شهید حاج قاسم سلیمانی در زمره انقلابیونی بود که کلام و مرامش مبین و مفسر سیره انقلاب اسلامی بود . در نوشتار پیش رو سخنان آن شهید پیرامونی فرهنگی نجات‌بخش برای نسل جوان پرداخته شده است.

 

 رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری حماسه آفرینی‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس تاکید و اصرار داشته‌اند. ایشان در همین خصوص فرموده‌اند که «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» و این یعنی جایگاه والای این فرهنگ مجاهدانی را می‌طلبد تا دستاورد‌های مقاومت و ایثار را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

توصیه حاج قاسم برای توسعه یک فرهنگ نجات بخش+ فیلم

بی شک بخش بزرگی از داشته‌های امروز کشور مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های گذشتگان در طول صد‌ها سال است. انسان‌هایی که با ازخودگذشتگی مسیر پیشرفت و توسعه را مردمان امروز فراهم کردند. سرگذشت بیش از ۲۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس به خوبی نشان دهنده دوره‌ای از تاریخ است که با وجود در گرفتن جنگی سخت و حمله متجاوزان بعثی با حمایت کشور‌های جهان، اما به واسطه مقاومت و فداکاری اجازه حضور بیگانگان در خاک شور را ندادند.

این فرهنگ می‌‎تواد حافظ امنیت کشور و مانع بروز ناهنجاری‌هایی باشد که امروزه جهان مدرن را در خلائی از معنویت و مفهوم احاطه کرده. زندگی برای هدفی والا و ارزشمند، جهاد برای عقیده میتواند به جهان جوان امروز معنا ببخشید، چیزی که در دوران دفاع مقدس در ذهن و قلب هر یک از رزمندگانش جاری و ساری بود.

شهید حاج قاسم سلیمانی درباره فرهنگ ایثار و شهاد و لزوم اشاعه آن در جامعه در صحبت‌هایی گفته است: «بذر ایثار و فداکاری را در همه سطوح و همه کسانی که به عنوان نخبه‌های فرهنگی در جامعه ما هستند و میلیون‌ها و صد‌ها تن از جوان و نجوان ما در دامان این‌ها تربیت می‌شوند باید بکارند تا فردای این ملت حاصل ارزشمندی داشته باشد اگر این نشد ما در همه آن حوادث و تلخی‌ها و درد‌ها سهیم هستیم.»

وی در ادامه اشاره می‌کند: «چرا امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی اصرار بر توسعه فرهنگ دفاع مقدس دارد؟ اغلب کتاب‌‎هایی که قرائت می‌کنند و بر عمده کتابی‌هایی که تقریظ می‌نویسند کتاب‌های دفاع مقدس است برای اینکه به موضوع توجه دهند، چون این فرهنگ نجات بخش کشور است.»

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi