شناسه خبر : 94077
یکشنبه 24 مهر 1401 , 09:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دفاع مقدس؛ ثمره وحدت عملی بر اشتراکات ملی ـ مذهبی

دفاع مقدس به ملت ایران آموخت که راه تعالی و پیشرفت و ایستادگی در برابر دشمن جز با همدلی و وحدت حول محور اشتراکات ملی و مذهبی میسر نخواهد بود لذا در فتنه اخیر نیز با عدم همراهی قاطبه ملت، بار دیگر نقشه شوم دشمن علیه ایران بزرگ ناکام ماند.

 

دفاع مقدس؛ ثمره وحدت عملی بر اشتراکات ملی ـ مذهبیحامد افروغ؛ ایران بزرگ به عنوان یکی از کهن‌ترین و ماناترین تمدن‌های بشری همواره سلایق و عقاید متنوع و بسیاری را به خود دیده و مکتب عقایدش اغلب محل نزاع نحله‌های گوناگون بوده است. ظهور دانشمندان مطرح در زمینه‌های گوناگون گواه بر این است که تفکر و اندیشه در این سامان حق آب و گل دارد و چون نگینی بر میراث معنوی ملت ایران می‌درخشد.

گرد آوردن و وحدت بخشیدن به چنین جامعه‌ای اغلب دغدغه بزرگان و حکومت‌ها بوده تا رهگذر این تفاوت‌ها و تفرق‌ها آسیبی به کیان مملکت وارد نشود و اختلافات محملی برای نفوذ بیگانگان و فتنه‌انگیزی‌شان نشود. اختلافات سیاسی و مذهبی دو لبه قیچی تفرق‌ها و تشطط‌ها در ایران بوده و هستند که تا امروز هم هر از گاهی مانند دملی چرکین ظهور و بروز خود را در چهره ملت ایران نشان می‌دهند.

با حضور بیش از پیش رسانه‌ها ـ که بیش از آنکه بستر اطلاع‌رسانی‌ باشند، ابزارهای مغزشویی و فتنه‌انگیزی هستند ـ کار دشمنان برای نفوذ میان سلایق و علایق مختلف برای ضربه زدن به جوامع راحت‌تر شده و به گواهی وقایع یکصد ساله اخیر، ایران یکی از مستعدترین کشورهای برای پذیرش نفوذ رسانه‌ها برای تسهیل کار دشمنان بوده است.

امروز اما با تقویت همدلی و وحدتی که بن‌مایه اصلی پیشرفت‌ها و تعالی ایران خواهد بود، بسترهای فتنه و دو دستگی در جامعه ایرانی کمرنگ‌تر خواهد شد به طوری‌که در فتنه اخیر تجزیه‌طلبان که به صورت گسترده و بی‌امان از سوی رسانه‌های خارجی پشتیبانی شد، نشانه‌های بلوغ سیاسی و مذهبی مردم ایران بیش از قبل نشان داده شد تا تلفات آن کمتر از آن چیزی باشد که دشمن روی آن حساب باز کرده بود.

ملت ایران با پشت سر گذاشتن دفاع مقدس که آزمون عملی آنها برای رشد و تعالی شد، آموخت که دفاع در برابر دشمن جز با وحدت و همدلی میسر نیست و حتی اگر هر قانون و دستورالعملی را توافق کنند باز یک عده معترض آن خواهند بود که این دور باطل سرکشی در برابر قوانین، ثمره‌ای جز باز کردن راه نفوذ دشمن ندارد لذا با تاسی به دوران دفاع مقدس و تقویت همدلی و برادری توانست با عدم همراهی با دشمن گام مهم دیگری برای برداشتن موانع بردارد.

منبع: defapress.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi