شناسه خبر : 94125
دوشنبه 25 مهر 1401 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو ائتلاف الفتح تأکید کرد

دولت جدید عراق ترور سرداران مقاومت را به طور جدی پیگیری می‌کند

«حامد الموسوی» عضو ائتلاف پارلمانی الفتح می‌گوید که دولت جدید عراق جنایت ترور سرداران مقاومت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و حاج «ابومهدی المهندس» را مورد پیگرد جدی قرار خواهد داد.

الموسوی در برنامه «المختزل» شبکه «السومریه» عراق گفت که دولت «محمد شیاع السودانی» دستاوردهای دولت «عادل عبدالمهدی» را کامل خواهد کرد؛ با این هدف که از زیر چتر آمریکایی خارج شود و منابع درآمدی دیگری غیر از نفت را جست‌وجو کند. این عضو ائتلاف الفتح افزود: «دولت السودانی با همکاری دستگاه قضایی آمریکا، پرونده ترور ابومهدی المهندس را دنبال خواهد کرد تا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به خاطر این جنایت محاکمه شود.»
گفتنی است، بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس‌وقت سازمان حشد‌الشعبی به همراه چند نفر از نیروهای مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد با دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا ترور شدند. پرونده پیگرد عاملان جنایت فرودگاه بغداد و ترور فرماندهان مقاومت علیه تروریسم همچنان باز است و دولت‌های دو کشور در طول سال‌ها و ماه‌های اخیر، جلسات و نشست‌های متعددی در این باره برگزار کردند.
جزئیاتی از ساختار کابینه عراق
خبر دیگر از عراق آن‌که محمد شیاع السودانی که از روز پنجشنبه پیش (۱۳ اکتبر)، با حکم «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور جدید عراق مامور تشکیل کابینه جدید عراق شده، در حال رایزنی با گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات اخیر است تا اعضای کابینه خود را در مهلت مقرر به پارلمان معرفی کند. «ایهاب عیاد میرزا» عضو جریان «الفراتین» به ریاست السودانی، روز یکشنبه، جزئیاتی از مذاکرات سیاسی جاری برای انتخاب اعضای کابینه جدید عراق ارائه کرد و گفت که السودانی با فراکسیون‌های پارلمانی مختلف توافق کرده است که هر یک بین سه تا پنج نامزد برای وزارتخانه‌های مختلف معرفی کنند. «جاسم البیاتی» نماینده سابق پارلمان عراق در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که کابینه السودانی دارای ۲۵ کرسی است که ۱۳ کرسی آن به شیعیان خواهد رسید و فهرست اسامی اعضای کابینه در کمتر از یک ماه آینده، آماده و به پارلمان ارائه خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi