شناسه خبر : 94507
چهارشنبه 04 آبان 1401 , 08:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با جمعی از آزادگان

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه سوم آبان‌ماه در دیدار با اعضای همایش «آزادگان اردوگاه موصل 2 در عملیات خیبر» در دفتر حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: شما آزادگان و ایثارگران بهترین الگو برای نسل امروز و دانش‌آموزان هستید.
 
دیدار قاضی‌زاده هاشمی با جمعی از آزادگان/ آزادگان بهترین الگو برای نسل امروز هستند/ از ظرفیت ایثارگران برای تبیین موضوعات انقلابی بهره‌برداری شود/غفلت از مسائل فرهنگی به تغییر ذائقه‌ها و نیازها منجر می‌شود
دکتر سید امیرحسین‌ قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای همایش «آزادگان اردوگاه موصل 2 در عملیات خیبر»، گفت: آرزوی توفیق برای همه آزادگان عزیز دارم و امیدوار هستم که خدای رحمان کمک کند تا از خدمتگزاران صدیق و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.
معاون رئیس جمهور با استقبال از پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضای همایش «آزادگان اردوگاه موصل 2 در عملیات خیبر»، گفت: متأسفانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران مسائل فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و بنیاد در سال‌های گذشته کمتر در مقام یک دستگاه انقلابی عمل کرده است و از آن سو مسئولان کشور و جامعه نیز از بنیاد مطالبات انقلابی و فرهنگی نداشته‌اند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رویه‌های گذشته در بنیاد خاطرنشان کرد: بیشتر درخواست‌های مطرح شده در بنیاد از نوع معیشتی مانند موضوع مسکن، خودرو و اشتغال است و در سطح کلان نیز دولت‌ها در مقام اجرا خودشان را فقط مسئول آب و نان مردم می‌دانند و از مسائل فرهنگی غفلت می‌کنند و برای همین ذائقه‌ها و نیازهای مردم تغییر کرده است و وقتی جنبه‌های فرهنگی مورد توجه قرار نگیرد فساد فکری اتفاق می‌افتد.
دکتر قاضی‌زاده ‌هاشمی تصریح کرد: در مورد مسائل فرهنگی باید به ریشه توجه کرد، بنیاد شهید و امور ایثارگران در یک سال اخیر سعی و تلاش بیشتری برای اصلاح این رویکرد آغاز کرده است و نقش خود را پررنگ‌تر نشان داده است. اما تغییر نگاه اکثریت جامعه کار دشواری است به عنوان مثال بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئول همه نیازها در زمینه‌هایی مانند مسکن و اشتغال نیست و این وظیفه سازمان مسکن و شورای عالی اشتغال و نهادهای دیگر است که برای رفع مشکلات ایثارگران اقدام کنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش پیگیری کننده دارد اما به تدریج مقام پاسخگویی پیدا کرده است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ایثارگران برای تبیین موضوعات انقلابی گفت: قرارگاهی در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای همین موضوع تشکیل شده است تا از ظرفیت ایثارگران برای تبیین موضوعات انقلابی استفاده شود البته آسیب‌هایی در برخی نهادها وجود دارد که کار را سخت‌تر کرده است. برای حل مشکلات در این زمینه همه باید کمک کنند و بسترسازی باید شکل پیدا کند و بنیاد شهید و امور ایثارگران تنها متولی این امر نیست.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت‌های مدارس شاهد در کشور گفت: تنها 7 درصد جامعه هدف ایثارگری در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند و مدارس شاهد زیر نظر وزارت آموزش و پرورش به عنوان بنگاه اقتصادی فعالیت می‌کنند.
دکتر قاضی‌زاده‌ هاشمی در خصوص تسهیلات خوداشتغالی برای ایثارگران نیز تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایثارگران را به‌عنوان معرف به بانک‌ها و اگر کسب‌وکارهای بزرگی مطرح باشد به صندوق توسعه ملی معرفی می‌کند. در زمینه اشتغال ایثارگران بیش از 100 هزار نفر تاکنون تبدیل وضعیت شده‌اند و عمده ایثارگرانی که تبدیل وضعیت نشده‌اند مربوط به دستگاه‌های غیردولتی هستند.
معاون رئیس جمهور در خصوص درمان ایثارگران نیز گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران 16 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بیش از 2 هزار میلیارد هم به بیمه دی بدهکار است اما با این وجود چرخه درمان ایثارگران قطع نشده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان به نقش و جایگاه اعضای همایش «آزادگان اردوگاه موصل 2 در عملیات خیبر» برای ایجاد فضاسازی مثبت در شرایط کشور گفت: شما آزادگان و ایثارگران بهترین الگو برای نسل امروز و دانش‌آموزان هستید که باید از این ظرفیت برای گفتگو با نسل جدید و دانش‌آموزان بهره ببرید.
 دکتر نعمت‌الله آرامی، مسئول همایش «آزادگان اردوگاه موصل 2 در عملیات خیبر» و دیگر اعضای این همایش مطالبات ایثارگران را که در میز خدمت این همایش مطرح شده بود، پیگیری کردند.
مسئول همایش «آزادگان اردوگاه موصل 2 در عملیات خیبر» در این دیدار با اهدای لوح تقدیر از توجه دکتر قاضی‌زاده هاشمی به آزادگان و حمایت از برگزاری این همایش تقدیر کردند.
پنجمین همایش «آزادگان اردوگاه موصل 2 در عملیات خیبر» 26 مردادماه سال جاری هم‌زمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و یک هزار و 300 آزاده در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد.

                    

انتهای پیام/

 

منبع: isaar.ir
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi