شناسه خبر : 94683
یکشنبه 08 آبان 1401 , 09:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تابلویی که جان می گیرد!

کدام ایرانیست که این روزها حال دلش صد در صد خوب باشد و کیفش کوک؟! اما این تلخی ها دلیل نمی شوند که ما پای گفتن و شنیدن از خبرهای خوب ننشینیم .بلکه برعکس! به کوری چشم بدخواهان ایران اسلامی، خوبی‌های ایران و ایرانی را رساتر از قبل فریاد می زنیم .

خبر خوب| تابلویی که جان می گیرد!/ ردپایی از زندگی در یک نقاشی

کدام ایرانیست که این روزها حال دلش صد درصد خوب باشد و کیفش کوک؟! اصلاً ما جماعت ایرانی، دست خودمان نیست، انگار خالق هستی گِل وجودمان را با عشق و محبت سرشته است که اگر این چنین نبود، مادرانی هم نبودند که لباس رزم بر تن جگر گوشه هایشان بپوشانند و آنها را پیش‌مرگ مردم کشورشان کنند. حرف از بنی آدم و اعضای یک پیکر، نقل حال و احوال این روزهای ماست . اما این تلخی ها دلیل نمی شوند که ما  پای گفتن و شنیدن از خبرهای خوب  ننشینیم .بلکه برعکس! به کوری چشم بدخواهان ایران خوبی های ایران و ایرانی را رساتر از قبل فریاد می‌زنیم . 

می دانم که این روزها حسابی دلتان گرفته و از صبح که چشم باز می‌کنید کنار همه فکر و ذکرها، دغدغه ها و درگیری هایتان، یاد آرتین کوچک و چشمهایش حال و حوصله برایتان نمی‌گذارد. حق دارید! اما مطمئنم این خبر خوب می‌تواند  مرهم خوبی برای داغتان باشد.

*به کوری چشم دشمنان/دعای خیر یادتان نرود!

حتما نقاشی معروف «حسن روح‌الامین»، با موضوع  حادثه تروریستی حرم شاه چراغ را دیده اید.  تصویری ماندگار از عشق،ایمان، ایثار، عبودیت و بندگی ، مهر و عطوفت مادری،جهاد و شهادت، ظلم و ظلم ستیزی و یک دنیا حرف از بی شمار مفهوم بلند. تصویر غرق در خون مادر و کودکش که سندی برای سبوعیت و کینه توزی های دشمنان ایران اسلامی است .اما همه این‌ها را گفتم تا یک خبر خوب به شما بدهم ! باز هم به کوری چشم دشمنان و البته سرسپردگانی که شعار زن_ زندگی _آزادی را دست مایه خشونت‌ها و وحشی گری‌هایشان کردند، « دلبر کریمی » و پسرش هر دو در قید حیات هستند. همان مادر مهربانی که خودش را سپر بلای فرزندش کرد و حالا تصویرشان، نماد عشق و ایثار ضمیمه تاریخ شد. راستی دعای خیر یادتان نرود!هم برای دلبر و فرزندش ، هم برای همه مجروحین .

* انصافاً دشمن حق دارد عصبانی باشد! 

چقدر اهل کتاب خواندن هستید؟ تا به حال شده در مناسبت های مختف ، کتاب هدیه بگیرید و یا خودتان به کسی کتاب هدیه بدهید؟ پیشنهاد می‌کنم حتما یک بار هم که شده این نسخه را امتحان کنید .برای یک حال خوب فوق العاده است . آن هم اگر یک کتاب مثل «شهید بهشت هشتم »باشد و نویسنده اش نوجوانی 15 ساله!نمی‌خواهم خاطرتان را آزرده کنم .اما یادتان می آید؟ فروردین ماه امسال بود که همچون  شاهچراغ ، صحن حرم برادرش امام رئوف را هم به خون نشاندند. حجت الاسلام «محمدصادق دارایی» ،طلبه 25 ساله  هم قربانی این اقدام تروریستی شد.حالا «پویا کرمی» که تنها 15 سال دارد و در کلاس هشتم درس می‌خواند، زندگینامه این شهید را نوشته است ! به قول حاج قاسم، ما ملت شهادتیم. حرف از جهاد و شهادت نه تنها ما را نمی‌ترساند ،بلکه اراده زن و مرد و پیر و جوانمان را محکم تر هم می‌کند. انصافاً دشمن حق دارد عصبانی باشد! 

*جواب بدی را با خوبی دادن رسم هرایرانی است ، بزرگ و کوچک هم ندارد 

اینجا ایران است. همان پهنه گسترده ای که تمدنی هزاران ساله دارد  و مردمانی بی بدیل.هرچه از یکدلی، صفا و صمیمیتشا ن بگویم کم است. از غیرت و مردانگی مرد و زنشان. از ایمان و اعتقادشان و در یک کلام از ایرانی بودنشان. همان ایران اسلامی که همچون خاری،  چنان در چشم دشمنان فرو رفته که برای نابودی آن زمین و زمان را به هم دوخته اند. اما کور خوانده اند ! اینجا خاکش حاصلخیز است و مرد پرور و نسل در نسلش از همین خاکی بر آمده اند که با خون شهیدان سیراب است، برای همین است که  کودکان و نوجوانانش هم، رسم وطن دوستی و وطن پرستی می دانند.  برو بچه های محله ازگل تهران کاسه رنگ و قلم مو به دست، در کوچه و خیابان به راه افتاده اند تا زشتی نفاق و دشمنی هارا با زیبایی پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بپوشانند.چه باید کرد؟! جواب بدی را با خوبی دادن رسم هرایرانی است، بزرگ و کوچک هم ندارد.

* ترک های متعهد ثابت کردند ایرانی جماعت سرش برود، قولش نمی رود

موسم انتخابات که می رسد همه جا کلی شلوغ و پلوغ می شود. ازهر طرف قولی و از هر سو وعده ای گوش ها را پر می‌کند. انصافاً مردم این آب و خاک هم، همه جا و همه جور پای کار بوده اند. خدا را شکر شورای اسلامی شهر تبریز هم مردانه پای  وعده هایش ایستاده و در راستای عمل به رسالت اجتماعی خود، می خواهد به  سه هزار نفر از بانوان بی سرپرست و سرپرست خانوار شهر تبریز ۳۰ میلیون تومان وام کم‌بهره اعطا کند. انگار مسئولین تبریز می خواهند حسابی دل به دست بیاورند و حسن نیتشان را ثابت کنند که به سراغ فروش خودروهای تشریفاتی رفته اند.« یعقوب هوشیار» شهردار تبریز است.  می‌گوید:« با بانک‌های عامل توافق شده است تا مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل فروش خودروهای تشریفات  و مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال نیز از طریق تسهیلات بانکی تامین شود». ترک های متعهد ثابت کردند، ایرانی جماعت سرش برود، قولش نمی رود.

*اگر سربه سر تن به کشتن دهیم /  از آن به که کشور به دشمن دهیم

نمی‌دانم چه خیالی در سر، دارند که این همه بلوا وسروصدا به راه انداخته اند. کافیست کمی سر بچرخانند و عقبه ای از تاریخ ایران را نیم نگاهی بیاندازند. از رئیس علی دلواری  ومیرزاکوچک جنگلی گرفته تا همت ها و باکری ها که سرخی پرچم ایران از خون پاک آنهاست. اصلا از همان روز که  آرش برای مرزهای پهناور کشورمان کمان به دست گرفت، دشمن باید حساب کار دستش می آمد که مردان و زنان این سرزمین حتی اگر تن به تن هم کشته شوند، محال است بگذارند که ایران اسلامیشان به دست دشمن بیفتد. شعار«ایران یکپارچه»، بردیوار میدان ولیعصر تهران ،این روزها دیدنی است.

*مهربانی بهانه می خواهد 

مهربان که باشی و دل رحم برایت  فرقی نمی‌کند، هرموجود زنده ای که رنج می کشد آزرده می شوی  و دلت می خواهد هر کاری از دستت بر می آید برایش انجام دهی. تیم امداد ونجات بندر امام خمینی (ره) هم وقتی که دیدند شروع جزر آب کانال خورموسی کوسه خالدار خلیج فارس با 5 متر طول را  در اسکله شماره 7  به گل نشانده است دست به کار شدند. این  موجود آبزی که بخت حسابی با او یار بود، یک گونه نادر است .البته  فکر نکنید کاربه این راحتی ها بود . این کوسه خوشبخت  آنقدر سنگین است که تیم امداد ونجات برای جابجایی از محل به گل نشستن  و رها کردن در قسمت عمیق اسکله متوسل به جرثقیل شدند!

*به پیروی از بانوی صبر و ایثار 

هر وقت از صبر می شنویم یاد بانوی کربلا می‌افتیم و آن همه مصیبت و داغ فراق. مصائبی که هیچ کدام نتوانست ذره ای او را از مقام تسلیم و رضا دور کند . مقامی که همه چیز را در نگاه زینب (س) زیبا کرده بود. باور کنیم ما هم اگر بتوانیم در حوادث ناگوار زندگی صبور و در برابر مقدرات الهی تسلیم باشیم ، و اگر به جای بی قراری و جزع و فزع به حکمت و مصلحت خداوند راضی،  می توانیم در اوج مصیبت و در برابر فوج فوج از دشمن، با قلبی مطمئن از توکل و توسل با پیروی از بانوی صبر و ایثار «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» بگوییم. شاید مثل مادران شهیدانمان. خداوند مهربان در آیه 22از سوره مبارکه لقمان می‌فرماید: «وَ مَنْ یُسْلِمْ وَجْهَة الَی اللهِ و هُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِاسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الوُثْقی وَالَی الله عاقِبَةُ الامُورِ»«آنکه در برابر قانون خدا روح تعبد دارد و در برابر قرآن و روایات اهل‏ بیت«ع» صددرصد تسلیم است، به ریسمانى که از طرف خداست، چنگ زده است و عاقبت نیکو و خیر کار او در دست خداوند متعال است.»

*خوش خبر باشید

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

 

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi