شناسه خبر : 95051
سه شنبه 17 آبان 1401 , 09:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمایش برشی از زندگی شهید بروجردی در فیلم فجر

فیلم سینمایی «غریب» با نگاهی به زندگی شهید بروجردی در حال فیلمبرداری است تا برای شرکت در جشنواره فیلم فجر آماده شود.

 گفت: فیلم سینمایی «غریب» در حال فیلمبرداری است. این کار را محمدحسین لطیفی کارگردانی کرده و در آن به فرازهایی از زندگی شهید محمد بروجردی پرداخته می‌شود.

وی افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این فیلم سینمایی برای پخش در جشنواره فیلم فجر آمده شود. برای همین گروه به صورت شبانه‌روزی مشغول کار است تا رسیدن به این خواسته ممکن شود. در این فیلم سینمایی بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی است.

این پروژه سینمایی به یاری سازمان رسانه‌ای اوج تولید شده است و این اولین کار سینمایی خواهد بود که در آن به زندگی این شهید پرداخته می‌شود.

شهید محمد بروجردی یکی از شهدای شاخص و فرماندهان نام‌آور و تأثیرگذار دوران دفاع مقدس است که به‌ واسطه کارنامه پربار فعالیت‌های خود در سال‌های انقلاب و مشخصاً نقش‌آفرینی ویژه در غائله کردستان در ماه‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب، تبدیل به قهرمانی جذاب در تاریخ معاصر ایران شده است. از همین زاویه هم دور از ذهن نبود که این قهرمان ملی زودتر از این‌ها مورد توجه فیلمسازان برای خلق اثری با محوریت زندگی پرفرازونشیب این شهید قرار بگیرد؛ اتفاقی که یک جستجوی ساده در میان اخبار یک دهه گذشته، نشان می‌دهد در چند نوبت رخ داده اما هیچ‌یک به سرانجام نرسیده است.

«غریب» دومین تجربه محمدحسین لطیفی در سینمای مقاومت و دفاع مقدس پس از «روز سوم» است. فیلمنامه این کار بر اساس منابع مستند و پژوهشی مختلف همچون کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌الله محمودزاده و دیگر اسناد تازه یافته، نوشته شده است. محمودزاده همچنین به عنوان مشاور محتوایی با این پروژه همکاری می‌کند.

منبع: خبرگزاری بین المللی قران
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi