شناسه خبر : 95209
شنبه 21 آبان 1401 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمایندگان و مسئولان استان ایلام در دیدار با رئیس بنیاد شهید چه گفتند؟

دستاوردهای بزرگ کشورمان در ابعاد مختلف علمی و فنآوری مرهون جانفشانی شهدا، ایثارگران و خانواده آن هاست که باید در طول سال، این بزرگواران را تکریم کرد و انتظار می رود این فرهنگ در بین دستگاه ها بعنوان یک نماد نهادینه شود...

فاش نیوز - معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در ایلام و با حضور نمایندگان و مسئولان این استان برگزار شد حضور یافت و با حاضران در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداخت.

معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با بیان اینکه آرامش، آسایش و امنیت امروز کشور را مدیون شهدا هستیم، بر توجه ویژه دولت به خانواده شهدا و ایثارگران تأکید کرد.

وی با حضور در جمع نمایندگان مجلس، فرمانداران و مدیران استان ایلام خاطرنشان کرد: شهدا ریشه های ما هستند و بخاطر وجود همین ریشه ها است که برغم همه توطئه های دشمنان، ایران امروز مقاوم و پایدار تر ازگذشت ایستاده است.

معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران افزود: ما در مرکز یگیر مطالبات ایثارگران و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز هستیم. و تکریم آنها را وظیفه خود میدانیم

دکتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به توجه ویژه به دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت  اظهار داشت:در حوزه ایثار گری با جهت گیری توجه به آسیب ها و اینکه چطور می توان این آسیب ها را مدیریت کرد، و سیاست های اجرایی در این زمینه را استخراج نمود، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه نشست ها و برنامه های تخصصی درمورد ایثارگران و خانواده معظم شهدا برگزار شده و در آینده نیز برگزار خواهد شد، گفت: در این نشست ها بویژه نسل دوم و سوم انقلاب که میراث دار شهدا و ایثارگران به عنوان گوهرهای معرفتی هستند، مد نظر قرار دارند.

دکتر قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه جوانان امروز انقلاب و دفاع مقدس را از نزدیک تجربه و درک نکرده اند، گفت: تلاش ما این است تا این میراث ارزشمند به درستی به جوانان منتقل شود و روایت‌های ماندگار برای جوانان به تصویر کشیده شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خون شهدا و فداکاری ایثارگران در کنار وحدت و همدلی مردم ایران الطاف بیکران الهی را نسبت به این سرزمین بدنبال داشته است به آشوبها و اغتشاشات  اخیر در کشور  شاره کرد و افزود: همدلی و اتحاد مثال زدنی مردم در کمک و یاری رسانی به همچنین حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان نمونه ای از فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی مردم ایران است.

دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: این لطف و عنایت الهی پاسخی به توطئه و بدخواهی دشمنان کشور بود که فکر می کردند ایران به خاطر نا آرامیها  توسط معاندین و اغتشاشگران  از بین خواهد رفت.
وی با قدردانی از تلاش‌های دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام، و مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام در همراهی با خانواده معظم شهداء و ایثارگران ابراز امیدواری کرد مسئولان با حضور در منازل  خانواده های معظم شهداء و جانبازان ،به وظایف خود درقبال این سرمایه های ملی بدرستی عمل نمایند.

در ادامه این نشست، نماینده مردم ایلام نیز در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: تکریم خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران به عنوان میراث داران انقلاب و نظام به صورت ویژه مورد توجه دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این استان که با حضور استاندار ایلام، معاونین، فرمانداران و مقام های نظامی و انتظامی و روسای برخی ادارات در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ی هشت سال دفاع مقدس در استان ایلام، بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین قدرت بازدارنده در برابر دشمنان قسم خورده ی انقلاب است.

خانم دکتر فلاحی از هشت سال دفاع مقدس به عنوان سند حقانیت ایران یاد کرد و افزود: طی این دوران در برابر متجاوزان مقاومت و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم، باید موضوع ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ عمومی بیش از پیش در جامعه ترویج پیدا کند.

 وی با تاکید بر ضرورت تبدیل موضوع ایثار و شهادت به یک فرهنگ، ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس درس ماندگاری برای ما به یادگار گذاشت و ملت ایران نیز با تاسی از این دوران با یکپارچگی از دستاوردهای نظام دفاع می کنند و در مسیر تحقق آرمان های انقلاب گام بر می دارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان این که خانواده های شهدا و جانبازان به ما درس ایستادگی و پایداری آموختند، اضافه کرد: خدمت به خانواده معظم شهدا وظیفه م شرعی  و انسانی همه ی ماها، به ویژه دستگاه های اجرایی استان است‌.

وی اظهار داشت: امروز، دستاوردهای بزرگ کشورمان در ابعاد مختلف علمی و فنآوری مرهون جانفشانی شهدا، ایثارگران و خانواده آن هاست که باید در طول سال، این بزرگواران را تکریم کرد و انتظار می‌رود این فرهنگ در بین دستگاه ها بعنوان یک نماد نهادینه شود.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، به مشکلات جانبازانی که چه در زمان جنگ و چه بعد از اتمام جنگ دچار مجروحیت شده و فاقد پرونده بالینی هستند اشاره کرد و گفت: با توجه به مراجعات مکرر این عزیزان به دفتر نمایندگان، از معاون اول رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور دکتر قاضی زاده هاشمی، انتظار داریم، شیرنی این سفر را در کام این عزیزان شیرین، ودر حهت برقراری و تعیین درصد آنان گام‌های اساسی برداشته و نسبت به رفع مشکلاتشان اقدام عملی صورت گیرد.

همچنین علی اکبر بسطامی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی فرصت ارزشمند خدمت به خانواده شهدای گرانقدریک موهبت الهی دانست و گفت که باید ضمن قدردانی از آن با همه توان در خدمت رسانی به خانواده شهدا تلاش کنیم.
 
علی اکبر بسطامی در دیدار با معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و مجموعه مدیران اجرایی استان گفت: شهدا و ایثارگران به عنوان با ارزش‌ترین میراث معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل تقدیر و ستایش است.و نقش شهید غیوری زاده ها، امیدی ها و سایر شهدای گرانقدر استان ،و مفاهیم آنان برای نسل جدید به تصویر کشیده شود.
 
وی با تاکید بر ضرورت تلاش جدی دستگاه‌ها به مشکلات جامعه ایثارگری استان، صبر و بردباری خانواده معظم شهدا را ستودنی عنوان و  اضافه کرد: همه ما در قبال خانواده ی معظم شهدا و جانبازان مسئولیم و باید با تمام توان در جهت خدمتگزاری به این قشر شریف تلاش کنیم.
 
بسطامی با بیان اینکه خدمت به شهدای گرانقدر و خانواده آنان یک فرصت برای مسئولان است تاکید کرد: فرصت ارزشمند خدمت به خانواده شهدای گرانقدریک موهبت الهی است که باید ضمن قدردانی از آن با همه توان در خدمت رسانی به خانواده شهدا تلاش کنیم.
 وی، با بیان اینکه ما نمی‌توانیم کوچکترین ایثارگری، فداکاری و جانفشانی شهدای والامقام را جبران کنیم گفت: شهدای والامقام تمام هستی خویش و جان عزیز خود را در راه دفاع از اسلام و کیان کشور تقدیم کردند و فداکاری عظیم این سروهای کرامت و آزادی با هیچ اقدامی جبران نمی‌شود.
 
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: این مردان الهی با تقدیم جان عزیز خویش، امنیت پایدار و آرامش کنونی را برای مردم ایران اسلامی فراهم آورند و استقلال و عزت کشور را تضمین کردند.
 
علی اکبر بسطامی با اشاره به اهمیت و جایگاه والای خانواده معظم شهدا و ایثارگران عزیز، بر رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان تاکید کرد و گفت: خانواده معزز شهدای والامقام، چشم و چراغ جامعه و ملت هستند و صبوری و فداکاری این خانواده‌ها هرگز از یاد و خاطره مردم قدرشناس ایران بیرون نمی‌رود.
 
وی، با انتقاد از عدم توجه به ترویج فرهنگ شهادت و ایثار تصریح کرد: از مهم‌ترین رویکرد‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی دولت توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.ولی متاسفانه هنوز محقق نشده است.
 
 بسطامی، با بیان اینکه خانواده‌های شهدا مظهر استقامت و ایثار هستند، تکریم خانواده‌های شهدا را کوچکترین و کمترین کار در برابر استقامت این عزیزان عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه اهداف و آرمان‌های شهدا باید میان جوانان نشر و ترویج شود، گفت:  ترویج فرهنگ شهدا از ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند که این مهم رسالت خانواده معظم شهدا، ایثارگران، و مسئولان است.
 
بسطامی به حادثه شهدای زمین فوتبال چوار اشاره کرد و گفت؛ در دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده قربانیان این جنایت بشری، و تاکید معظم‌له به مسئله  ترویج فرهنگ شهادت و ایثار شهدای فوتبال  چوار، متاسفانه هنوز ورودی و خروجی خوبی بعد از بیانات حضرت آقا دیده نشده و نیازمند پیگیری است.

استاندار ایلام نیز گفت در این نشست رسیدگی و توجه به مشکلات ایثارگران و خانواده معظم شهدا را مصداق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

حسن بهرام نیا در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاونین، فرمانداران و مدیران اجرایی برگزار گردید،اظهار داشت: انقلاب و  نظام جمهوری اسلامی مدیون جان‌فشانی‌ها و خون پاک گرانقدر شهدا و ایثارگران است، چرا که آنان گران‌بهاترین سرمایه خود یعنی جانشان را خاضعانه و خالصانه تقدیم انقلاب کرده اند.

وی بیان داشت: حضور موثر و با نشاط جوانان در صحنه‌های مختلف یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است به گونه ای که بیش از٧۰ درصد جمعیت شهدای هشت سال دفاع مقدس را جوانان تشکیل می‌دهد.

بهرام نیا افزود: حضور حداکثری اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان انقلابی در دوران دفاع مقدس بیانگر ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: محور و محتوای اصلی وصیت نامه شهدای گرانقدر انقلاب و دوران ٨ سال دفاع مقدس توجه به حضور و ظهور امام زمان(عج)، ولایت فقیه و فرهنگ شهادت ایثار و شهادت است.

استاندار ایلام ادامه داد: دفاع مقدس ما از هدف والایی برخوردار بوده و در راستای حفظ و صیانت از ارزش های نظام جمهوری اسلامی و با آگاهی و بصیرت مردم اتفاق افتاده است.

وی افزود: توجه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و موضوعات پیشرفت کشور در شرایط  نامطلوب اقتصادی از افتخارات دولت کنونی است چرا که این دولت رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران را نه به عنوان یک شعار و بهره برداری سیاسی بلکه به عنوان یک تکلیف و وظیفه شرعی پیگیری می کند.

دکتر حسن بهرام نیا گفت: خدمات‌رسانی به ایثارگران و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک امر اجتناب ناپذیر است و کلیه دستگاههای اجرایی ذیربط باید همکاری لازم را با خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران داشته باشند.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت به قشر خاصی تعلق ندارد و در این زمینه باید دایره فعالیت خود را گسترده ترکرده و با یک رویکرد واحد در راستای تحقق خواسته های این قشر عزیز گام برداریم.

*حمیدرضا محمد مرادی

اینستاگرام
بنام خدا. این قاضی زاده راست میگن به منزل جانبازان پردرد سر بزند تا اوضاع واقعی را رصد کند نشسته پشت میز . شعار شعار شعار
اگر بخواهید دفترش ایشون ببینید راهتون هم نمی‌دهند ... خیالتون جمع اینم از این بچه سوسول فوفولی اتو کشیده که با رانت اومده بالا یک جارا هم آباد نکرده می‌خواسته ریس جمهور هم بشه
اگر مردی بلند شو خودت تنهایی خاکی متولصعانه مخلصانه نه با بادیگارد های که دوره ات کردن پاشو لیست جانبازان پردرد و داغان. را از بنیاد بگیر مثل حاج قاسم ..بلند شو بیا منزل جانبازان پردرد. قضیه را از نزدیک ببین فراری . نه اینکه پاشی بری اربعین خودنمایی خوشگذرانی و سیاحت و زیارت . تا بخواهید همین آقایان اتوکشیده. سوپر دولوکس از حاج قاسم تعریف میکنند اما یک دقیقه شبیه ایشون زندگی نمی‌کنند و الگوبرداری هم نمی‌کنند .. فقط دنبال خودشون هستن نفع و پست و قدرت .

روز جانباز هم جالبه می‌ره یک گروه جانباز را دو دقیقه میبینن نمادین و الفرار ... دوتا جمله شعار انقلابی و انشا انقلابی می خونند . تاریخ. قدرت خودشون را تمدید میکنند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi