شناسه خبر : 95260
یکشنبه 22 آبان 1401 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شما در لیست شهدا هستید!

گروه «شما در لیست شهدا هستید»؛ حکایت حسرت این‌ روزهای جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس است که از قافله شهدا جامانده‌اند.

 

«در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند»؛ این تعبیر قرآن کریم درباره شهدا و کسانی است که اگرچه از قافله شهدا جا مانده‌اند؛ اما همچنان در عهد و پیمان خود باقی مانده و انتظار پیوستن به همرزمان شهید خود را می‌کشند.

این‌ روزها افراد زیادی در هیاهوی زرق و برق دنیا، هنوز دل‌شان در جبهه‌ها جا مانده است؛ بنابراین به‌دنبال فرصتی می‌گردند تا هر چندوقت یک‌بار، با همرزمان خود گوشه‌ای جمع شوند و خاطرات دوران دفاع مقدس را مرور کنند و قلب خود را جلا دهند که خدای‌ ناکرده دچار دنیازندگی نشده و شهدا و سیره آن‌ها را فراموش نکنند.

شما در لیست شهدا هستید!

گروه «شما در لیست شهدا هستید»؛ حکایت حسرت این‌روزهای جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس است که از قافله شهدا جامانده‌اند؛ از پیشکسوتان بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفته تا ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی که در دوران دفاع مقدس به‌عنوان ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی مجاهدت می‌کردند؛ البته در میان اعضای این گروه که تا 150 نفر هم می‌رسند، افرادی هم دیده می‌شوند که هیچ‌گونه سابقه عضویت در نیروهای مسلح را ندارند و حتی تعدادی از آن‌ها نیز از نسل‌های بعد از جنگ هستند؛ اما دل‌شان می‌خواهد که در لیست شهدا باشند؛ بنابراین هر چندوقت یک‌بار در یکی از یادمان‌های شهدای گمنام دورهمی می‌گیرند و یا به دیدار جانبازان می‌روند؛ و این‌گونه است که سعی می‌کنند تا شهید باشند که شهید شوند.

«اصغر اسماعیلی» مسئول گروه «شما در لیست شهدا هستید» در تشریح فعالیت‌های این گروه به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: اعضای گروه «شما در لیست شهدا هستید» نزدیک به چهار سال است که به‌همراه خانواده خود، در یادمان‌های شهدای گمنام حضور پیدا می‌کنند که تا به امروز در بیش از 40 یادمان شهدای گمنام در سطح شهر تهران حضور پیدا کرده‌اند.

شما در لیست شهدا هستید!

مسئول گروه «شما در لیست شهدا هستید» با اشاره به برنامه‌هایی که این گروه در یادمان‌های شهدای گمنام اجرا می‌کند، تصریح کرد: قرائت زیارت عاشورا و روایت‌گری، از جمله برنامه‌های فرهنگی است که بر سر مزار شهدای گمنام اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: برنامه‌های گروه «شما در لیست شهدا هستید» را بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرا می‌کنیم؛ چراکه ایشان با توجه به مشغله کاری که دارند، زیارت مزار شهدا و دیدار با جانبازان را همواره در برنامه‌های خود قرار می‌دهند؛ لذا ما نیز با الگوگیری از ایشان، به زیارت مزار شهدا و دیدار با جانبازان می‌رویم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: روایت‌گری و روشنگری در جوار مزار شهدا، از برنامه‌های دیگر گروه «شما در لیست شهدا هستید» است که براساس فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «جهاد تبیین» اجرا می‌شود.

شما در لیست شهدا هستید!

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi