شناسه خبر : 95284
یکشنبه 22 آبان 1401 , 10:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت فهمیده‌های نسل امروزی

این روایت فهمیده‌های نسل امروزی است که برای دفاع از آسایش و امنیت مردم، دریغی از جان ندارند، روایت ایثار و شجاعت جوان قائم شهری به نام موسی عنایتی که در اغتشاشات اخیر مجروح شده است.

روایت مظلومیت  فهمیده امروز

 هشت سال دفاع مقدس پر از روایت ایثارگری و ازخودگذشتگی فهمیده‌هایی که در آن سن کم در راه حفظ انقلاب شهید شدند، آری آنان برای حفظ اصل نظام رفتند و ادامه راه آنان این است که از انقلاب و مرز و بوم دفاع کنیم.

چنانچه فهمیده، دیروز حسینی شد و ماند تا چراغ امروز و فردای ما باشد، ایران ما فهمیده‌هایی را می‌خواهد که بهترین تصمیم را در سخت‌ترین شرایط بگیرد، همانند موسی عنایتی جوان قائم‌شهری که روایت ایثارگری‌ها و خدماتش چه در جبهه کرونا و در جبهه اغتشاش در نوع خود شنیدنی است.

این روایت فهمیده‌های نسل امروزی است که برای دفاع از آسایش و امنیت مردم، دریغی از جان ندارند، روایت ایثار و شجاعت جوان قائم شهری به نام موسی عنایتی که در اغتشاشات اخیر مجروح شده است.

*بسیجی‌هایی که باهم برادرند

هم پایگاه‌های موسی می‌گویند؛ او یک بسیجی و نیروی عضو پایگاه نبود بلکه او یک برادر در کنار تک تک بچه‌هایی بود که با وی خاطره دارند و در کنارش بزرگ شدند و با همدیگر فعالیت می‌کردند.

چنان عشق و علاقه‌ای به کار کردن در فضای پایگاه داشت که همه را مبهوت خود می‌کرد، فقط می‌خواست به مردم خدمت کند و در کنار مردم باشد و برای مردم کار کند به همین دلیل مسؤولیتی که دوست داشت را گرفت و به‌عنوان مسؤول سازندگی پایگاه انتخاب شد.

روزهای کرونایی که تجلی خدمت بود موسی به هر دری می‌زد تا بتواند به‌گونه‌ای از درد و رنج بیماران و مردم کم کند، از سال ۹۸ که مردم درگیر کرونا شدند همیشه دوست داشت به مردم خدمت کند و در این زمینه دست به کارهای جالبی می‌زد.

*برخورد گلوله جنگی به گردن

پایان شهریور ماه بود که فراخوان داده بودند و همه در پایگاه حضور داشتیم که به موسی برای دفاع از جان و امنیت مردم و دفاع از فضای شهری اعلام آماده‌باش شد که بامداد آن شب اتفاق رخ داد.

موسی از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفت، گلوله‌ای که تصور بود ساچمه باشد ولی گلوله جنگی بود که از فاصله نزدیک به وی اصابت شد.

وی نام خود را محمدحسین گذاشت چرا که باید مشابه،محمدحسین فهمیده در رزم باشد.

پدر موسی عنایتی در این‌باره می‌گوید: از پیامبر سوال کردند که بهترین سرمایه‌ای که می‌توانم به فرزندانم بدهم چیست گفت بهترین مهم تربیت نیکو است، خیلی هم از این بابت خوشحال هستیم که توانستیم پسری تربیت کنیم که به چنین درجه بزرگی برسد و مهم‌ترین موضوع اینکه از کمک به دیگران هیچ‌ عنوان دریغ نمی کرد.

پسرم با وجود اینکه مادرش هم بیمار بود در نبود من هم به مادرش رسیدگی می‌کرد و هم برای سم‌پاشی و ضدعفونی منازل و معابر مردم حضور می‌یافت و حضور فعالی در بیمارستان رازی قائم‌شهر داشت.

*صف اعتراض از اغتشاش باید جدا باشد

وی اضافه می‌کند: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این اغتشاشات، یک جنگ ترکیبی از پیش تعیین‌شده است، کاملا نامش هم مشخص است؛ چرا که انسان عاقل هیچ‌گاه محیط خود را متشنج نمی‌کند مشخص است عده‌ای از افراد اجیر و بزدل هستند که برای مردم در کوچه و خیابان‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند.

مطمئنا افرادی خارج‌نشین هستند که این موضوع را مدیریت می‌کنند و مهم‌ترین اتفاق این است همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همه گلایه دارند ولی باید صف اعتراض از اغتشاش جدا باشد.

پدر این جوان بسیجی خاطرنشان می‌کند: بچه‌های همسن و سال باید الگوی خوب پیدا کنند به کسی که راهنمای درستی باشد و راه درست بروند حتما نظام پابرجا خواهد ماند تا پایان نظام به دست منجی موعود برسد.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi