شناسه خبر : 95393
چهارشنبه 25 آبان 1401 , 09:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اصلاح آیین‌نامه اجرایی «اعطای نشان ویژه ایثارگران»

هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی ماده (۶۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران موضوع اعطای نشان ویژه به ایثارگران را اصلاح کرد.
 

خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر که واجد شرایط دریافت نشان هستند، ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، توسط بنیاد با همکاری ستاد کل احصاء و اسامی آنها به کارگروه ارائه می‌گردد.
همچنین به‌موجب اصلاح آیین‌نامه یاد شده، «نشان ویژه بردباری» به همسران جانبازان اعطا خواهد شد.
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، در اجرای تکلیف قانونی مقرر در ماده (۶۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، آیین‌نامه اجرایی این ماده درخصوص «اعطای نشان ویژه به ایثارگران» را به تصویب رساند.
عناوین نشان‌های ویژه اعطایی عبارتند از: نشان ویژه شاهد (والدین معظم شهدا)، نشان ویژه جانبازان، نشان ویژه آزادگان، نشان ویژه رزمندگان، نشان ویژه صابران (همسران شهدا)، نشان ویژه یادگاران (فرزندان شهدا) و نشان ویژه راهیان (فرزندان، جانبازان و آزادگان) و نشان ویژه بردباری (همسران جانبازان)
همچنین به والدین، همسر و فرزندان مفقودان و اسرا پس از تعیین تکلیف نهایی وضعیت آنان، به پیشنهاد بنیاد، نشان مربوط اعطا می‌گردد.
لازم به ذکر است، نشان‌های موضوع این آیین‌نامه پس از ابلاغ آیین‌نامه به تدریج و براساس اولویت‌های تعیین‌شده از سوی کارگروه مذکور به تمامی مشمولان این آیین‌نامه اعطا خواهد شد.
گفتنی است، نشان‌های موضوع آیین‌نامه یاد شده یک اثر ارزشی و نمادین فرهنگی است و قابل واگذاری به غیر نمی‌باشد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
خیلی خوب است که تقدیر کنید اما جانبازان معطل اعطای نشان ویژه نیستند! چقدر وقت گذاشتید بر روی این آیین نامه! ؟ حالا این مدال را چه کارش کنیم؟! به چه دردی میخورد؟ چقدر بودجه برایش صرف میکنید؟؟ اصلا لزومی دارد این کارها ؟
باز هم رزمنده گان فراموش شدند
دقیق متن رامطالعه کن،رزمندگان هم شامل میشه
زمانیکه برای دادن یک نشان هم میان جانبازان زیر ۲۵ و بالای ۲۵ فرق میگذارند ، خدا به دادمان برسد که بخواهند طرح تسری امتیاز به زیر۲۵ درصدها را تصویب کنند! محال است به فکر زیر ۲۵ درصدها باشند.بعد هم که با این کارها گره از مشکلات ایثارگران باز نمیشود با عرض معذرت .
سلام
حداقل یک نمونه عکس هم از این نشان بگذارید ببینیم چگونه است !
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi