شناسه خبر : 95400
چهارشنبه 25 آبان 1401 , 14:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیرامون حوادث روی داده دیروز در دو ایستگاه مترو تهران

برخوردی که باید می شد و نشد!

شامگاه روز ۲۴ آبان ۱۴۰۱ هنگامی که از جلسه ای در حال بازگشت با مترو در شلوغ ترین ساعات بودم، وقتی قطار در ساعت حدود ۱۸:۳۰ به ایستگاه دروازه دولت و بعد هم به ایستگاه دروازه شمیران رسید، صدای همهمه ای...

فاش نیوز - در این نوشتار اقدامات آشوبگرانه ای که دیروز در متروی دو ایستگاه دروازه دولت و دروازه شمیران بوجود آمد را مورد نقد و بررسی قرار داده ایم.

 فرمان آشوبی که از پیش مهیا بود، به بهانه ای کاذب از 22 شهریور سال 1401 ، طی دو ماه در برخی از شهرها، هر از چندی برخی نقاط را به آشوب کشانده و به صورت وحشیانه نیروهای پلیس و بسیج مردمی را به شهادت رساند. از امروز برای سه روز نیز تدارکاتی دیده اند که گرچه قاطبه مردم همانند دو ماه گذشته با آنها همراهی نخواهند کرد و ره به جایی نخواهند برد، ولی به جز کارهای موفق، اطلاعاتی صورت گرفته برای دستگیری آشوب‌طلبان، آزمون مجددی است برای متولیان مدیریت شهر و نیروهای برقرارکننده نظم و امنیت عمومی برای شهروندان.

شامگاه روز 24 آبان 1401 هنگامی که از جلسه ای در حال بازگشت با مترو در شلوغ ترین ساعات بودم، وقتی قطار در ساعت حدود 18:30 به ایستگاه دروازه دولت و بعد هم به ایستگاه دروازه شمیران رسید، صدای همهمه ای در هر دو ایستگاه می آمد. وقتی دقت کردم، مربوط به تعدادی حدود 20 الی 30 نفر در یک سمت ایستگاه در حال شعار دادن بودند و مابقی ایستگاه تماشاگر و درحال ورود و خروج بودند. وقتی یکی از مسافران از داخل تذکر داد که اینجا جای اینکارها نیست، وحشیانه به سمت او هجوم بردند و البته مابقی مانع شدند و بعد هم قطار ادامه مسیر داد. در طول مسیر هم تعداد محدودی شاید حدود 15 نفر که صدای زنانه داشتند، در یکی از واگن‌ها شعارهای تندی می دادند. ما بقی مسافران همراهی نکردند، ولی برخی گرچه گلایه‌هایی داشتند، می‌گفتند یک عده زندگی و کسب و کار ما را بهم ریخته‌اند.

و من متحیر بودم که علیرغم آزادی فراوانی که در کشور هست و از آن بهره می‌برند، چگونه شعار آزادی سر می دهند و چه آزادی ای غیر از آزادی های غیرمشروع و غیر عقلانی را طلب می‌کنند؟!

آیا نمی شد جلوی این ساختارشکنی برخی افراد را گرفت؟

با توجه به پیوست اول مندرج در متن که در پائین آمده است، به نظر می رسد قد و قواره پلیس مستقر در مترو در حد دستگیری دو سه نفر سارق و یا خسارت‌زن به اموال عمومی باشد و نه در حد خبر مربوط به سال 1388 که در پیوست سوم آمده است.

کاش مدیریت بحران مترو برای اینگونه موارد که می‌تواند خسارت جانی و مالی در پی‌داشته باشد، چاره اندیشی کند. مثلا می شد بعد از اطلاع از این حرکت، بلافاصله در داخل قطارهای منتهی به این دو ایستگاه، اعلام می‌کردند که قطار در این ایستگاه  توقف ندارد. در ایستگاه هم مدیر ایستگاه پشت بلندگو اعلام می کرد مردم عادی از ایستگاه خارج شوند. قطعا آشوب‌طلبان هم به دلیل قلت نفرات، خارج می شدند و اگر هم خارج نمی شدند و می خواستند ادامه داده و سبب اختلال امور خدمت‌رسانی به مردم شوند، می‌شد دستگیرشان کرد . البته همزمان با اعلام وضعیت از سوی مدیریت بحران مترو، به بخش انتظامی دستور داده می شد تا هم ورودی ایستگاه را مسدود کنند و هم تعدادی برای کنترل آشوب احتمالی، در داخل مدیریت ایستگاه مستقر می‌‍شدند و بسیار هوشمندانه و منضبط صحنه را مدیریت می‌کردند. ولی ظاهرا متصدیان مربوطه از حوادث درس نمی گیرند و گویی قرار است دیر به صحنه بیایند و به نحوی عمل کنند که خدایی ناکرده باعث بروز مشکلی بزرگتر شود تا علاوه بر وارد آمدن خسارات مادی و جانی، سبب خسارت معنوی بشود!

**********

پیوست 1 - خبری مربوط  به همین لحظه سال 1401:

به نظر می رسد قد و قواره پلیس ما در مترو در این حد باشد:

بازداشت عامل آتش زدن صندلی متروی صادقیه؛

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد: فردی که با آتش زدن صندلی یکی از واگن‌های متروی صادقیه قصد به آتش کشیدن واگن مترو را داشت، توسط پلیس مترو دستگیر شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به التهابات چند ماهه اخیر در کشور و سوءاستفاده دشمنان از فضای اغتشاشات داخلی و جوسازی رسانه‌های بیگانه، فردی با به آتش کشیدن صندلی یکی از واگن‌های متروی صادقیه قصد برهم زدن نظم و امنیت متروی زیرزمینی را داشت، که با تلاش عوامل پلیس مترو دستگیر شد. (مشرق، ۲۴ آبان ۱۴۰۱ )

پیوست 2: خبری مربوط  به حدودیک ماه پیش:

سابقه اغتشاشات در مترو در 37 روز ماقبل، ایا نباید منتج به آمادگی برای متولیان نظام عمومی می شد؟

از جمله مناطقی که شاهد اجرای این شیوه از سوی عوامل آشوب بود می‌توان به محدوده شهرک غرب، مترو شریف، لاله‌زار، خیابان ملت، نازی آباد، خیابان انقلاب و چند نقطه دیگر اشاره کرد که با مداخله نیروهای پلیس تجمعات آشوب پراکنده شد. در محدوده مترو شریف و خیابان حبیب‌الله، تجمع‌کنندگان با به آتش کشیدن چند سطل زباله و کشاندن آن‌ها در مسیر سواره‌رو برای دقایقی این خیابان را مسدود کردند که با حضور نیروهای پلیس و شلیک گاز اشک‌آور، جمعیت ۳۰ تا ۴۰ نفره آن‌ها پراکنده شد. ( ایمنا ، ۱۷ مهر ۱۴۰۱ )

 

پیوست 3 : خبری مربوط به فتنه سال 1388 :

یک منبع آگاه در گفت و گو با برنا در زمینه تحرکات اخیر عوامل انقلاب مخملی اظهار داشت: بر اساس اخبار واصله، برخی افراد در صدد هستند، زمینه اغتشاش و آشوب را در مترو تهران ایجاد کنند.

وی افزود: اخبار رسیده حاکی از آن است که این افراد توانسته اند با ایجاد ارتباطات خاص جهت برنامه ریزی برای ایجاد ناآرامی و اغتشاش در مترو اقدام کنند و احتمال دارد حتی در دو هفته آینده تصمیم به اجرای این طرح بگیرند.

وی افزود: مردم عزیز تهران در صورت مشاهده هر گونه رفتار مشکوک در ایستگاه‌های مترو یا بروز مشکلات فنی متعدد در خطوط مترو تهران موضوع را به مسئولان امر و همچنین خبرگزاری ها اطلاع دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پی شناسایی عوامل اصلی طرح ریزی اغتشاشات در مترو تهران هستیم و در صورت نیاز افرادی که تاکنون شناسایی شده‌اند، دستگیر خواهند شد. (رجا نیوز ، 26 مرداد 1388 )

****************

| دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
من می گویم چه کمک هایی که باید می شد تا آموزش های اسلامی داده بشود اما نشد .
چند نفر در کل کشور وجود دارند که حرف بنده را می گویند؟
بندهای اجرایی پروتکل های شیطانی روز به روز بیشتر شدند . پایه های ظلم قوی تر شد. دروغ افزایی قوت گرفت .مظلوم در سینه خاک خوابیدند و شکوه زندگی شان گمنام می ماند.
اما کمک نشد تا صدای ناب اسلام مظلوم به گوش آنها که باید برسد .
همین می شود دیگه ...قوه قهریه چکار کند؟ اتاق امنیت چکار کند؟
آنچه بدست آموزش انجام می گیرد با هیچ راهکار دیگری به نتیجه نمی رسد.
ادامه
#رفتار_پدرانه اسلامی +آموزش های ناب اسلام محمدی= خشنودی شهدا از انتقال میراث شان .

این روش آتش به اختیارها برگرفته از اندیشه های مقام معظم رهبری است

و اما حالا چی شده که نباید می شد؟
تبعیض های غیر اسلامی گذاشتن پدران در بین فرزندان که شرح ان از توان قلم خارج است + سنگ انداختن در مسیر برگزاری محفل آموزشی + افترا بستن برای ایجاد ناامیدی و دلزدگی از ادامه مسیر شهدا= توی تله افتادن نسل سوم و چهارم و پنجم انقلاب +هتک حرمت به ساحت انقلاب و بنیانگذاران والا مقام آن +هتک حرمت نام شامخ بسیجیان + شهید شدن شماری از بهترین فرزندان این خاک بدست گول خوردگان آموزش اجانب در شبکه های مجازی ووو
خدا به خیر کند . انشالله به زودی سربازهای گمنام امام زمان که امنیت را دوباره برقرار کردند ، به تغییر روش های تربیتی باید توجه کرد. ما هم هر کاری از دستمان برآید انجام می دهیم برای رضای خدا .
اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi