شناسه خبر : 95453
پنجشنبه 26 آبان 1401 , 15:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگر واقعی وقتش که برسد، جان و مالش را برای رضای خدا هاپولی می کند!

وقتی داشتیم از سر کوچه محله رد می شدیم، مردم در آفتاب پاییز نشسته بودند کنار دیوار. گفتم: حاجی، نگاه کن مردم چه کنار دیوار آسوده آفتاب می گیرند! شما که مشکلات هم دارید...

فاش نیوز - اینکه جانباز و ایثارگر واقعی اهل هاپولی کردن نیست را قبول دارم. ایثارگر واقعی، زمانش که برسد، جانش را برای رضای خدا هاپولی می کند! اما متاسفانه یک عده اندکی هم ایثارگرنما هستند که سوءاستفاده کردند؛ و حالا ما خیلی جاها ایثارگربودنمان را پنهان می کنیم.

وقتی همکارت می گوید «یک شهید دادن همه جا رو گرفتن»، خون توی رگمان یخ می زند و باید بغضمان را فروبخوریم. وقتی زندگی را در ذهن مرور می کنیم یاد کوهی استوار می افتیم که در پشتمان بود؛ شیرمردی پخته و سرد و گرم چشیده عالم و مآنوس با قرآن که روزی را از زمین پر برکت خدا با زحمت و تلاش می جست. در روز شهادت 38 ماه حضور افتخاری به عنوان شورای محل داشت. 7 فرزند و همسر داشت و دلگرم به دنیا؛ سه باغ و 4زمین کشاورزی، 40 گوسفند و2 گاو، با خانه ای کوچک اما غرق شور و زندگی و ایمان. اما بابا ظلم‌ستیز بود و تاب نیاورد دشمن بعثی چشم طمع به خاک و ناموس ایرانی کند و رفت!

همرزمش می گوید، به ایشان گفتم: امسال مادرتان مریض است و فصل برداشت و خانواده تنها هستند. می خواید برای شما بلیط قطار به اهواز نگیرم؟ گفت نه حتما میام. وقتی داشتیم از سر کوچه محله رد می شدیم، مردم در آفتاب پاییز نشسته بودند کنار دیوار. گفتم: حاجی، نگاه کن مردم چه کنار دیوار آسوده آفتاب می گیرند! شما که مشکلات هم دارید، باز اصرار به رفتن جبهه دارید؟ آیه 13 سوره آل عمران را برایم خواند؛ «زین للناس حب شهوات من النسا و........ والله عنده حسن‌المآب» (محبت به دنیا و امور خواستنی چون زنان و فرزندان و اموال فراوان از طلا و نقره و اسب های نشاندار و چهارپایان و زراعت، برای مردم دنیا زیبا جلوه داده شده است؛ اما اینها کالاهای از دست‌رفتنی دنیا هستند و خداست که بهترین ها که بهشت پرنعمت است نزد اوست. آیا شما را به بهتر از این کالاهای از دست رفتنی آشنا کنم.....)

بله دوستان، بابا رفت و7 فرزند ریز و درشت را تنها گذاشت. همه باغ ها از بی‌کسی خشک شد و زمین ها فروخته شد! حال چه سخت است که همکارت بگوید شهید دادند، همه جا را گرفته اند! دستمان را نگاه می کنیم، پر از هیچ!

چه می شود کرد جز صبوری و امید و توکل به «حسن‌المآب» یا سرانجام نیکو.

امید اینکه در این برهه فشار اقتصادی و تحریم، هوای همدیگر را بهتر داشته باشیم. یاعلی

 

*حسن حسینایی (فرزندشهید)

اینستاگرام

ایثارگر واقعی هرچه تیر ، ترکش و گازهای شیمیایی خردل ، سارین را هاپولی می کند و ایثارگر نما تمام غنائم جنگی را به نام خود مصادره می کند ، ایثارگر واقعی تمام دردها را درون خود می ریزد و دم نمی زند ، ایثارگر نما با داد و فریاد ریاء کاری می کند.!
میان ایثارگر واقعی و ایثارگر نما دردی است که فقط ایثارگر واقعی آن را حس می کند و بروز نمی دهد و از ملتش طلبی ندارد ، یک دل مخلص در قلبش دارد که هیچ قیمتی ندارد ، خودش می داند و خدایش ، ایثارگر نما مانده معلق درمیان زمین و هوا...!
سلام عموی مهربان .قبلتم
سلام برادر گرامی ایثارگر داریم ایثارگر نما چ واژه ای است لطفا اصلاح کنید ما ایثارگر نما نداریم
من زمانی با افتخار به بچه ها می گفتم آره از دویست و هفتاد نفر فقط ما هجده نفر رسیدیم به آن طرف جاده خرمشهر اهواز جاده و باتلاق و راه آهن را رد کردیم ولی همینکه خودمان را سازماندهی کردیم هنوز بیست قدم به جلو نرفتیم که یک ردیف کالیبر 50 همه ما را درو کرد از خط دوم ما را زدند با دوربین های دید در شب که صدام از شوروی گرفته بود همه ما هجده نفر هم شهید شدیم اگر پنجاه متر دیگه میرفتیم با همان 18 نفر و گفتن الله اکبر خط را با سربازان بعثی را به اسارت می گرفتیم ولی الان حتی خجالت می کشم که این مسئله را جائی بگویم چه بگویم؟ بگویم این قدر بی لیاقت بودم اینقدر کم سعادت برای شهادت بودم که چرا من از آن شب جهنمی باید زنده بیرون بیایم این همه داوطلب که شهید حسن باقری جمع کرد چرا من زنده ماندم این موضوع حتی در نوشتن خاطرات جبهه ام مرا تا حدودی پشیمان کرده است.
سلام چراجانبازان بدون شغل بیمه بازنشستگی ندارن مثلابرای کارگران ساختمانی پرداخت میشه برای مانه چکاربایدکرد
باسلام برادر توی این دنیا فقط خداست که احد است بقیه چیزها چندین نمونه ازش هست مثل بامعرفت مثل بی معرفت مثل کتاب مثل کباب .پس وقتی ایثارگر هست ایثارگرنما هم هست میگن عمر سکه با عمر ضارب سکه یکی است یعنی از صبح روزی که سکه را ضرب کردند عده ای بفکر ساخت جعلی اش افتادند تا منفعت کسب کنند .
شما ما موقع جنگ دفاع مقدس از خانه گونی گونی نان خوشک ترشی پتو هم پدرو وهم همه برادران شب تا صبح با لودر بولدوزر پدر عملیات آبی سکانداری انواع قایق از جان ومال مان واقعا مایه می گذاشتیم شما چطور البته دست پای ما قتح شد تا حتی یک وجب خون دادیم تا خاک ندیم شما فقط مشقول درس بودید تا اینجوری بی قانونی کنید
من فکر می کنم دشمن یکی از آرزوهایش این است که در ایران 60ویا50تا اینچنینی مدیر مسعول داشته باشد و همه مردم را تا راضی کند که به تمام خواسته‌هایشان برسند بسیجی بعضی ها آلاله زاهر است
سلام برادر جانبازم متوجه مرقومه جنابتان نشدم منظورتان را خوب بیان کنید برادر. 50 تا 60 مسئول اینچنین منظور کیست ما که دستمان پراز هیچ است اما وجدانمان راحت در طول خدمت یک نفر با غرغر از جلومان نرفته خصوصا مردم وخصوصا ایثارگران .

برادر جانباز بنده هر چه خواندم متوجه منظور شما نشدم ، حالا هر چی نوشته اید با این سطح سواد ، اگر شما مدیر می شدید یا مسئولیتی می گرفتید ، برای ارجاع یا امضای یک نامه اداری ساده ، فاتحه کشور خوانده شده بود!
باز صد رحمت به فرزندان تحصیل کرده شهدا و جانبازان ، که اگر اکنون مسئولیتی دارند ، حداقل بر ضد ایثارگران کاری نمی کنند و برای اعتلای کشور مانند پدرانشان ، از جان مایه می گذارند و آبروی نظام را حفظ می کنند!
برادر جانباز بنده هر چه خواندم متوجه منظور شما نشدم ، حالا هر چی نوشته اید با این سطح سواد ، اگر شما مدیر می شدید یا مسئولیتی می گرفتید ، برای ارجاع یا امضای یک نامه اداری ساده ، فاتحه کشور خوانده شده بود!
باز صد رحمت به فرزندان تحصیل کرده شهدا و جانبازان ، که اگر اکنون مسئولیتی دارند ، حداقل بر ضد ایثارگران کاری نمی کنند و برای اعتلای کشور مانند پدرانشان ، از جان مایه می گذارند و آبروی نظام را حفظ می کنند!
سلام و دوردما به خدا قسم عزیزان ایثار گران وجانبازان ما در طول چندین رییس جمهور با به خدا قسم هیچ کدام مثل ایشان ضعف اول دولت یازدهم قانون گریز دور زدن قانون بی قانون ندیدیم البته همه حرکت اش هم با ترقند و گول زدن است مثال رغیب خودش را انتخاب کرد خودش می داند چه کسی انتخاب کند شماره به خدا شما قضاوت کنید
خودشان قانون دروست می کنند و هیچ اعتنایی به مملکت مجلس قانون ندارند و همه چیز را ساکت 100برابرکردن ما به خاطر اینکه یک فرد یهودی که از خاک پاک نظام جمهوری اسلامی ایران به جای ما نمی ره و جانانه با دست خالی دفاع نمی کرد وظیفه ماها بود و هست اما از انتخاب اشتباه کردیم تمام کل جانبازان رای دادیم و حتی از هر نفر به صورت تابلوی فعال تبریز بودیم هر کسی که ظلم میکند مخصوصا به جانبازان بی دی بی پا معلول از این دنیا واز آن دنیا ان شالله پس بدهوخ ا بیاموزد اموات حق قانونشناس

واقعا قانون گذاران دستشان درد نکند این ولایت مداران واققی
سلام لطفاً بگویید چه نوشته‌هایی پخش می کنید چرا بسیج فقط اداری هستید نه بسیج جبهه وجنگ چرا نوشته ها را پخش نمی کنید آدم از راه رفته بیزار نکن مثل اینکه دیکته باید بکنید آقای البته خود شخص بنده که فقط محدود حضرت آقا سید رهبرم را آقا می دانم شما ها تا تو تلویزیون ویا تو اداره هستید بسیجی اداره تحطیل بشو د شما هم بسیج نیستید لولایی که وزارت دارید خدا حافظ
ایثارگر نما دیگر چه صیغه ای است.کسی که ۸۶ ماه جبهه بوده نصف بدنش را داده اگه در عملیات کربلای ۴ و۵ حضور می داشتی اسم ایثارگر نما نمی آوردی.. متاسفم با این کلمات ایثارگران دلسرد وبی خیال شدن نتیجه کارشان میشه ایثارگر نما.بخدا من حقیر اگه کسی به یه روحانی چپ نگاه کنه چشمش را در میارن.اما بااین کلمه ایثار گر نما خیلی بهم ریختم و حالم خراب شد.
باسلام وعرض ادب برادر جانبازم خواهر ایثارگرم ایثارگرنما آنهایی هستند که با معرفی وشهادت 2 سپاهی درصد بالا گرفتند والان دارند به بقیه ستم میکنند آنهایی که در ظاهر ایثارگرند ودر باطن ایثارگرستیز وچوب لای چرخ ایثارگران میکنند اشتباه نکنید از نظر ما هرکی عزم رفتن به جبهه کرده و موفق به رفتن نشده ایثارگره تا برسد به آنهایی که چند ماه خط مقدم بوده اند هرکی 5 درصد جانبازی دارد ایثارگر است هرخواهری که به پای جانباز با هردرصدی ایستاده جانباز است منظور ما کسانی هستند که ریا را قاطی ایثارشان کردند وگرنه ما خاک پای ایثارگران با هردرصد واسارت هستیم به راحتی وبدون تحقیق قضاوت نکنید.یاعلی

برادر بی نام ، منظور ما از ایثارگران نما افرادی هستند که یک روز در جبهه و جنگ نبودند و اکنون از عالم و آدم طلبکارند ، با ریا و تزویر خود را ایثارگر معرفی می کنند ، اما افرادی در جبهه بودند و مورد اصابت تیر و ترکش قرار گرفتند و آسیب دیده ، ولی درصد نگرفتند و بدون گرفتن هیچ خدماتی از بنیاد ، اکنون به فراموشی سپرده شده اند ، ایثارگر واقعی هستند
گذشته از دیدگاه بنیاد و درصدها ، ما شما را بعنوان ایثارگر واقعی به رسمیت می شناسیم.
سلام برادر عزیزانهایی که واقعا لبیک گفتند گرفتند و شر فشان دینشان جانشان در راه ولایت وولایت مداری بسیجند ببخشید
روحانيون آگاه و مبارز قرنهاست که عقل و هوش توده مردم ایران بوده اند و اگر رسانه های دشمنان ایران به روحانیون و علما توهین و آنها را آخوند و شیخ و ملا و عقب افتاده می نامند به این خاطر است که اکثریت قریب به اتفاق روحانیون و علما در همه زمینه ها اهل علم و دانش روز بوده اند از آخوند ابوریحان بیرونی، آخوند محمد زکریای رازی (کاشف الکل)، آخوند ابو علی سینا (بزرگترین طبیب و دانشمند جهان) خواجه نظام الملک، آخوند غیاث الدین جمشید کاشانی (ریاضی دان بزرگ جهان) و خیلی علما و روحانیون دیگر همه لباس اهل علم که همان لباس روحانیت است را بر تن داشتند.
باسلام برادر بااحترام به نظرتان تا وقتی ما درس میخواندیم که ابن سیناوزکریای رازی طبیب بودند ودانشمند .آخوند نبودن همین حرف های بی پایه واساس را میزنید که به روحانیت مبارز وباسواد توهین میشود حوزه ودانشگاه هردو محل کسب علم ودانش است هرچیزجای خودش گاهی حمایت عین تخریب میشود برای حامی .
دشمن دانا بلندت می کند ، برزمین میزندد نادان دوست
گاهی تعریف نابجای یک دوست ، می تواند برابر با صد اراجیف دشمن به خیمه و جبهه
خودی آسیب بزند .!
مراقب کردار و گفتارمان باشیم ! دشمن امروزی بسیار حیله گر و مکارتر شده است ...!!!
سلام من درسال۶۲۳ماه درجبهای غرب بودم درسال۶۳تاسال۶۵ارتش لشکر۲۱حمزه درخط مقدم ۲۲ماه جبهه دارم کارت ایثاردارم کارت هوشمند دارم ولی مزایای هنوز به من نمی دن بعضی ازهم ر زمانم ۸ماه حقوق می گیرن ولی من نه چرامدارک دادم چراامورایثارگران برای ماکاری نمی کن ه مگه من رزمنده نیستم سنم شد۵۷سال درآن زمان شما کجابودین چراحق کارنمی دین اگه حق همه اگه نیست چرابعضی ی سال حقوق می گیرن چرامسعولین امورایثارگران خدارانمشناه
امروز بعضی آدم هایی را میبینیم که خودشون را قاطی ایثارگران واقعی کردند ، به خصوص مسئول هم شده اند و پست و مقام هم گرفته اند، هر روز به فکر منافع خود باشند و از آنطرف یک عده از هم رزمانشان در فشار زندگی مچاله شوند و از روی حیا و نجابتشان دم نزنند یا اگر هم از روی ناچاری حرفی بزنند سریع جبهه میگیرند و حق حرف زدن و دفاع از خود را ندارند ..... بله باید باور کنیم هر جایی امکان نفوذ و تقلب هست... حتی با ظاهر ریا کارانه ، اما بعضی هم ایثارگر بودند اما ایثار واقعی را به فراموشی سپردند..... ایثارگر واقعی از توجه و دلسوزی برای یکدیگرنمایان است اما ایثارگر غیر واقعی فقط به فکر خودش است واگر مسئول هم شده همه اش در پی حساب و کتاب است که از منافع خودش کم نشود حالا چه کار دارد به حال دیگران !
ایثار گران واقعی کسانی هستن که خدمت را شیفته خدمت کنند نه تشنه قدرت تو ادارات که تشنه قدرتند نه تشنه خدمت الان چند ساله نماینده هستن چه کاری کردن
با عرض سلام در سال ۶۱ برای باز کردن عبور زمنده گان بسیجی ها داوطلب میشدند انگار از یاد رفته برای یک جفت کفش سربازی میگفت پاره میشوند کفشهایش را در می آورد زمانی که جنگده های دشمن بعثی میگ روسی ، میراژ فرانسوی پادگان ابوذر را در عرض نیم ساعت حداقل ۴۰ جنگده دوبار بمباران‌شد چه دست، پاها ، سرها، از بدن جدا شده بودند و چه شهیدانی روی زمین افتاده بودند سربازانی کارت پایان خدمت گرفته بودند شادی میکردند قبل از بمباران در جیب شان شهید شدند حال آنها به بهترین آرزوهایشان رسیدند ما رو سیاهان ماندیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi