شناسه خبر : 95590
دوشنبه 30 آبان 1401 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وضعیت خدمات درمانی ایثارگران بعد از پرداخت یک سوم از بدهی‌ها

معاون فنی و توسعه بازار بیمه دی با بیان اینکه وضعیت مراکز درمانی و داروخانه‌هایی که پیش از این از دادن خدمات سر باز زده بودند، رو به بهبود است، گفت: تیم‌هایی برای بررسی رضایت‌مندی ایثارگران عزیز در مراکز درمانی مستقر کرده‌ایم.

وضعیت خدمات درمانی ایثارگران بعد از پرداخت یک سوم از بدهی‌ها

پس از ماه‌ها که از آغاز سال ۱۴۰۱ می‌گذرد، بالاخره با کش و قوس‌های فراوان و پیگیری‌های مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از سازمان برنامه و بودجه، یک سوم بودجه معوقه خدمات درمانی ایثارگران به حساب بنیاد شهید واریز شد. 

تا قبل از این پرداخت، مبلغی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مجموع بدهی بنیاد شهید به بیمه دی بود که به علت این خلف وعده در زمان مقرر، این شرکت بیمه نیز به دلیل محدودیت‌های مالی خود نتوانسته بود از عهده مسئولیتش در قبال ایثارگران به خوبی بر آید. 

بارها و بارها ایثارگران در تماس با خبرگزاری فارس می‌خواستند این موضوع مهم را ـ که از اولویت‌های زندگی و حیات یک جانباز است ـ پیگیری کنیم و خودشان نیز با حضور در سازمان برنامه و بودجه به دنبال حل این مشکل بودند.

کدام بدهی‌ها توسط بیمه دی تسویه شده است؟

اکنون که حدود دو هفته از این پرداخت انجام شده با سجاد رامندی، معاون فنی و توسعه بازار بیمه دی گفت‌وگو کردیم. وی در پاسخ به این سوال که اکنون با واریز این مبلغ وضعیت بیمه خدمات درمانی ایثارگران در چه شرایطی است، گفت: ما بعد از این واریز بلافاصله شروع به پرداخت بدهی‌ها کردیم. 

وی افزود: بدهی تمام مراکز درمانی طرف قرارداد تا پایان اردیبهشت را تسویه کرده‌ایم و داروخانه‌ها نیز تا پایان خرداد طلب خود را وصول کرده‌اند. همچنین بدهی بیمه شدگانمان را تا پایان خرداد پرداخته‌ایم. 

رامندی گفت: ممکن است مراکز درمانی مهمی مانند داروخانه‌های معین باشد که حتی بدهی‌هایشان از زمانی که اعلام کردیم، هم بیشتر پرداخت شده باشد. 

نماینده بیمه دی: اکنون در وضعیت مناسبی هستیم

وی اظهار داشت: قرار است تا حدود دو روز دیگر بخشی از بدی‌ها مجددا پرداخت شود که ما در این صورت ظرف ۷۲ ساعت بقیه بدهی‌ها را تسویه خواهیم کرد. باید بگویم اکنون در وضعیت مناسبی هستیم.

معاون فنی و توسعه بازار بیمه دی با بیان اینکه وضعیت مراکز درمانی و داروخانه‌هایی که پیش از این از دادن خدمات سر باز زده بودند رو به بهبود است، بیان داشت: ما تیمی مستقر کرده‌ایم تا این موارد نیز بررسی شود. برخی از این موارد خدمات خود را قطع و برخی دیگر کاهش داده بودند که پیگیریم موانع رفع شود.

وی ادامه داد: وقتی بدهی‌ها پرداخت شود، طبیعتا مذاکره برای ارائه خدمات نیز بیش‌تر می‌شود و فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر رشد خوبی در خصوص حل مشکل خدمات درمانی ایثارگران داشته باشیم. 

رامندی: گفت ما محدودیت بیشتری نسبت به بیمه پایه نداریم و شرایط موجود برای همه یکسان است. 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید: اگر سرانه درمانی سروقت داده شود، مشکلی نخواهیم داشت

عبدالرضا عباسپور نیز با توجه به موعد پرداخت سرانه ماهانه توسط سازمان برنامه و بودجه گفت: فردا موعد واریز ۵۷۰ میلیارد تومان سرانه درمانی ایثارگران است که اگر پرداخت نشود با بدهی‌های قبلی دوباره وضعیت سر پله اول برمی‌گردد، اما اگر این موضوع ماهانه سر وقت خود انجام شود، ارائه خدمات به جامعه هدف نیز با مشکلی روبه‌رو نخواهد بود. 

وی در پاسخ به این سوال که اکنون وضعیت ارائه خدمات توسط مراکز درمانی و داروخانه‌ها را چطور می‌بینید، گفت: رو به بهبود است و حتما مشکلات باقی مانده برطرف خواهد شد. 

داروهایی که از حمایت بیمه تکمیلی حذف شده است

با حق‌شناس یکی از جانبازانی که از مشکلات شیمیایی و ریوی رنج می‌برد، گفت‌وگو کردیم تا ببینیم به عنوان فردی که این روزها با مراکز درمانی در ارتباط است، بهبود وضعیت خدمات درمانی را حس کرده یا نه؟

وی می‌گوید: مراکز و داروخانه‌هایی که من به آنها مراجعه داشتم، همچنان با مشکل ارائه نکردن خدمات مواجه بودم. به عنوان مثال برای تهیه قرص‌هایی که به منظور رفع بیماری قلبی مصرف می‌کنم، وقتی به داروخانه رفتم می‌گوید چون هنوز سه عدد قرص باقی مانده داری نمی‌توانیم نسخه را بپیچیم؛ زیرا بیمه دی تأیید نمی‌کند. یا قرص جوشانی که مختص بیماری ریوی است و آنتی بیوتیک‌ها نیز از خدمات بیمه تکمیلی ایثارگران قطع شده است. 

کمبود دارو، این روزها در سطح کشور به صورت سراسری مطرح است

عبدالرضا عباسپور با طرح مشکل این جانباز گفت: کمبود دارو که این روزها در سطح کشور به صورت سراسری مطرح است بر عهده بنیاد نیست و شامل همه بیماران می‌شود. وزارت بهداشت نیز مصرانه در تلاش است تا این مشکلات نیز رفع شود. 

در پایان از جانبازان و ایثارگرانی که این روزها به هر نحوی در خصوص خدمات درمانی با مشکلاتی مواجه هستند، می‌خواهیم تا در انتهای این مطلب مشکلات و نظرات خود را به صورت «کامنت» ذیل همین مطلب در خصوص وضعیت درمانی‌شان عنوان کنند تا با مسئولان مربوطه مطرح و پیگیری انجام دهیم. 

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi