شناسه خبر : 95630
سه شنبه 01 آذر 1401 , 14:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان نخاعی ویلچری، به عشق پرچم و سرود ملی کشورمان، روی دستهای خود ایستادند!

بانوان جانباز نیز که از ساعت های اولیه صبح خود را به این مجموعه رسانده بودند که در کنار ورزش، بعدازظهر خود را نیز با تماشای فوتبال تیم ملی در کنار دیگر جانبازان بگذرانند، با تشویق های مکرر...

فاش نیوز - جانبازان نخاعی ویلچری که دیروز برای تماشای جمعی مسابقه فوتبال ایران و انگلیس، در مجموعه فرهنگی ورزشی دهکده نشاط بقیةالله حضور یافته بودند هنگام نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران در شروع این برنامه روی دستان خود ایستادند و سرود ملی کشورمان را غیرتمندانه فریاد زدند.

به گزارش خبرنگارما، با آغاز مسابقات جام جهانی قطر و هم‌زمان با بازی فوتبال ایران و انگلیس که عصر روز گذشته برگزار شد، جمعی از جانبازان نخاعی که با گذشت بیش از 40 سال از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی، همچنان مستدام و مستحکم پای آرمان های نظام و ولایت ایستاده اند، امروز نیز با به اهتزاز درآوردن پرچم پرافتخار کشورمان و با پوشیدن پیراهن تیم ملی، منقش به تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بر عهد و پیمان پایدار خود تأکید کردند.
پیش از آغاز مسابقات فرصت را مغتنم شمرده و با جانباز نخاعی دکتر "داوود حیدری"، مدیر شبکه ملی ایثار و مسوول  مجموعه دهکده نشاط  مرکز توانبخشی بقیةالله در خصوص این اقدام ارزشمند گفت و گویی داشتیم که خواندن آن در اینجا خالی از لطف نیست.
دکتر حیدری در تشریح این برنامه گفت: برنامه امروز در نمای کلی پخش مسابقه ایران و انگلیس است اما انگیزه قوی تری در کنار آن هست و آن اینکه بعضی از ورزشکاران و افرادی که به نوعی در جامعه به شهرت رسیده اند، زمانی که سرود جمهوری اسلامی نواخته می شود سکوت می کنند، البته ما با  بخشی از این افراد که فریب خورده اند کاری نداریم اما بخشی از آنها که عرق ملی در آنها از بین رفته و سعی در جهت‌دهی به  اغتشاشات دارند، باید یادآور شد که جوانانی برای این خاک از جان خود گذشتند و همچنان پای این پرچم و پای این سرود ملی ایستاده اند و حتی با اینکه روی ویلچر هم هستند وظیفه ذاتی خود را فراموش نخواهند کرد.
 این جانباز ویلچری در ادامه اغتشاشگران را "کف های روی آب" توصیف کرده و ادامه داد: این بخش از افراد که به پرچم و نظام مقدس کشورمان توهین می کنند عددی نیستند که درباره آنها صحبت کنیم اما روی صحبت من با کسانی است که فریب این افراد را می خورند؛ غیرت ملی یعنی اینکه 40 سال روی ویلچر باشی اما زمانی که سرود ملی کشورت نواخته می شود اگرچه نمی توانی روی پاهایت بایستی، روی دستانت بایستی و سرود کشورت را فریاد بزنی.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دشمنان نظام ما اشتباه می کنند که فکر می کنند با یک آشوب و جنگ در فضای مجازی، ارزش های جامعه ما ضدارزش شده است؛ چنانکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری با این مضمون که فرمودند: بی شک این غائله جمع خواهدشد و مردم با شور و نشاط بیشتری به رشد و شکوفایی کشور ادامه خواهند داد.
مدیر شبکه ملی ایثار سپس افزود: دشمنان برای کمرنگ نشان دادن قدرت و توانمندی های سپاه پاسداران، با دست به دامن چند رسانه خارجی و فضای مجازی شدن سعی در ایجاد ناامنی در کشور دارند، اما تاریخ نشان داده افرادی که به وطنشان پشت می کنند همیشه بازنده میدان هستند و استثنایی هم وجود ندارد.
دکترحیدری همچنین نقش نهادهای فرهنگی را در این خصوص ارزشمند دانسته و گفت: زمانی بزرگانی همچون مولانا، ابن سینا و ابوریحان الگوی افراد جامعه ما بودند، امروز هم نباید سطح توقعات جامعه و جوانان به قدری تنزل بیاید که افراد کوتاه بین  و سطحی به عنوان الگوی جوانان ما قرار بگیرند که البته بخشی از آن به وظایف نهادهای فرهنگی برمی گردد که امیدواریم روزی به نتیجه برسد.
وی نقش شبکه های مجازی خارجی را نیز در خصوص اغتشاشات اخیر حایز اهمیت دانسته و گفت: سال ها تذکرداده شد که  این شبکه ها با چهره دوست، همچون اسب "تراوا" به داخل کشورمان نفوذ کرده و  روح و مغز و روان نوجوانان و جوانان را تسخیر و تخریب کردند و حالا ضربه خود را فرود می آورند؛ در صورتی که ما الگوهای بزرگی همچون شهید باکری و شهید فهمیده و هزاران شهیدی داریم که هرکدام به تنهایی می توانند الگویی برای نسل جوان امروز ما باشند؛ و با الگوپذیری از چنان مردانی جوانان ما امروز پهبادی می سازند که در دنیا بی نظیر است و این را افرادی متوجه می شوند که زمان جنگ را به خاطر دارند. زمانی که دشمن برسر زن و فرزندان ما بمب و موشک می ریخت و ما فقط نظاره گر بودیم و تنها سلاح دفاعی ما این بود که از آنها بخواهیم به پناهگاه بروند. اما امروز ابرقدرت ها هم جرات نگاه چپ به کشورما را ندارند. این محصول الگوسازی جوانان ما در سپاه، در جامعه دانشگاهی و علمی است که شهدا را الگوی خود قرار داده اند.

با آغاز مسابقه فوتبال ایران و انگلیس، جانبازان که بعضا به همراه فرزندان و نوه های خود برای تماشای این مسابقه هیجانی به این مجموعه آمده بودند آمده بودند با شروع بازی با تشویق های پی درپی سالن این مجموعه را به لرزه درآورده بودند و لحظات سخت و نفس گیر فوتبال شور و هیجان خاصی در میان جانبازان ایجاد می کرد.

همچنین بانوان جانباز نیز که از ساعت های اولیه صبح خود را به این مجموعه رسانده بودند که در کنار ورزش، بعدازظهر خود را نیز با تماشای فوتبال تیم ملی در کنار دیگر جانبازان بگذرانند، با تشویق های مکرر شور و حال خوبی به فضای ورزشی بخشیده بودند.
در این مسابقه کاملا هیجانی با گل اول انگلیس ابتدا سکوت ناباورانه ای بر سالن حاکم شد؛ به طوری که "فریاد مرگ بر انگلیس" فضای سکوت را شکست و تکرار گل های خورده باعث شد تا فضای سنگینی در سالن حاکم شود. اگرچه دو گل تیم ایران بار دیگر این فضای سنگین را شکست و  شادی را میان جمع حاضران بازگرداند که با سوت و تشویق آنان همراه بود.

اما در این میان ارزیابی تماشاگران از این بازی از زوایای مختلف جالب و شنیدنی بود. "سید محمدرضا طباطبایی" جانباز نخاعی گردنی که از همان لحظه ورود شور و نشاط خاصی را در میان جمع دوستان ایجاد کرده بود با تماشای این مسابقه و برد رقیب معتقد بود: مربی تیم را "دفاعی" چیده بود و بازیکنان ما هم شجاعانه بازی نکردند. امیدواریم برای بازی بعدی این شکست را جبران کنیم.

جانباز "مصطفی مسعودی" نیز در خصوص این مسابقه، این بازی را مثبت ارزیابی کرده و گفت: بازی عالی بود. درست است که باختیم اما بچه ها تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته بودند؛ چرا که انگلیس تیم قدری است و تابه حال تیمی نتوانسته آن را شکست بدهد. بنابراین زدن دو گل برای ما یک دنیاست.

جانباز "مهدی اسدزاده" نیز اعتقاد داشت: ایرانی ها مردانه باختند".
در پایان این گزارش گفتنی است گرچه به قول فوتبالی ها "امروز روز ما نبود"، اما امیدواریم دربازی های بعدی پیش رو در مقابل آمریکا و اکوادور حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشیم. ان‌شاءالله

| صنوبر محمدی

اینستاگرام
زنده باد ایران. زنده باد جانبازان که همیشه پای آبرو و شرف ایران مردانه ایستادند.
به حق که جانبازان فرزندان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستن که امروز هم پای انقلاب ایستاده اند. گزارش زیبایی که به قلم زیبای سرکار خانم صنوبر محمدی به بهترین شکل این شکوه را به قلم کشیده است. سپاس فراوان از شما.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi