شناسه خبر : 95800
پنجشنبه 10 آذر 1401 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کم‌درآمدها تنها جامانده‌ نهضت ملی مسکن

فاش نیوز - آقای رئیس جمهور، محرومان و افراد کم درآمد تنها جا مانده از طرح ملی نهضت مسکن: طرح نهضت ملی مسکن و ناتوانی مردم از پرداخت ودیعه ۴۰ میلیون تومانی وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش دامنه آن به طبقات مختلف جامعه خصوصا" اقشار محروم و کم در آمد جامعه در استان ایلام باعث شده است بسیاری از مردم و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن قدرت پرداخت ودیعه اولیه ۴۰ میلیون تومانی را نداشته باشند و از مواهب این طرح بی‌بهره بمانند.

با توجه به معضل بزرگ نبود مسکن و مشکلات اقشار کم درآمد و کم برخوردار مردم، کلید واژه نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم مطرح شد که محرومیت زدایی و ساختن چهار میلیون واحد مسکونی برای محرومان در طی چهار سال از جمله اهداف آن محسوب می‌شود. دولت امید دارد با کمک طرح نهضت ملی مسکن بتواند تعداد زیادی از سرپرستان خانوار و افراد نگون بخت مستاجر، را که تاکنون موفق به خرید خانه نشده‌اند را صاحب خانه کند.و آنان را از زیر فشار اقتصادی ناشی از افزایش لجام گسیخته ی اجاره بهای مسکن برهاند.

شهریور سال ۹۸ طرح اقدام نهضت ملی مسکن با حضور رئیس جمهور وقت کلید خورد و دولت حضرتعالی در همان ابتدای آغاز به کار خبر ادغام طرح مسکن ملی با نهضت ملی مسکن را داد و در جهت استفاده از مزایای قانون جهش تولید مسکن از جمله تسهیلات، تخفیف مالیاتی، نظام مهندسی، پروانه ساختمانی و غیره را تبدیل به نهضت ملی مسکن کرد تا محرومان صاحب مسکن شوند اما متأسفانه با توجه به نبود سرمایه برای محرومان و اقشار کم درآمد نه تنها کمکی به رفع مشکل نیازمندان نشده است بلکه موجب شده است دلالان از ابتدای کار با شناسایی افراد کم درآمد که توان پرداخت پیش‌بهاء را ندارند خود را سهام‌دار نهضت ملی مسکن نمایند. 

جناب رئیس جمهور، دولت حضرتعالی بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را در برنامه خود گنجاند و مدعی شد که تاکنون برنامه‌ریزی‌های لازم و تهیه زمین برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال مطابق برنامه انجام شده و در سال های آینده به مرور واحد‌های مسکونی آماده شده و به مردم تحویل داده می‌شوند. اما سوال اینجاست آیا نهضت ملی مسکن می‌تواند مشکل مسکن خانواده‌ها را حل کند و جلوی افزایش افسار گسیخته قیمت را بگیرد؟ بی تردید همه اینها به سیاست گذاری درست مسئولین ذیربط مرتبط است که بایستی با کاهش آورده متقاضیان محروم در طرح ملی مسکن مانع از پروژه ی دلال بازی در این طرح ملی شوند.

آقای دکتر رییسی حال شما حساب کنید برای قشر محروم استان ایلام که حتی درآمد ماهیانه‌شان کفاف خرج زندگیشان نیست، چطور می‌توانند مبلغ سیصد میلیون تومان آورده را برای تامین مسکن تهیه نمایند. آیا واقعا" این طرح ملی مسکن است یا یک شعار؟ امیدوارم جنابعالی، در خصوص آورده تامین مسکن محرومان و افراد کم درآمد که آرزوی خانه دار شدن را به دل دارند تجدید نظر و مانع از دلال بازی در طرح نهضت ملی مسکن شوید.

* حمیدرضا محمدمرادی

اینستاگرام
سلام من حتی و.پول ثبت نام ندارم چکار کنم چطور پول مسکن ملی بدهم بخدا پول تو‌جبیی بچه برای بچه مدرسه ندارم حال پول مسکن ملی بدهم هیچ‌‌ وقت باید مستاجرم باشیم پول یارانه نبود کرایه. از کجای ‌‌میدادم شما فکر کردم آمد روستاچند سال بخاطر کرایه خانه زندگی کنم‌‌وام مسکن روستایی زمین ندارم اعلام کردید وام مسکن روستای حال پول ندارم روستا زندگی کنم‌
ما پول ثبت نام ندارم چه برسید پول می گیرند من چند سال بیکار بیمار خانم‌ بیمار و دخترم بیمار آن بیماری برزکدارم چهار نفرم سه نفرم‌بیماری خاص دارم خیلی وضع زندگی بد مالی دارم
قلاب سنک در دستور کار دولت قرار گرفته ظاهراً.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi