شناسه خبر : 95944
دوشنبه 14 آذر 1401 , 14:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واردات خودروی جانبازان ۷۰درصد چه شد؟

با وجود عدم‌صعود تیم‌ملی ایران از مرحله گروهی جام‌جهانی‌، وعده داده شده به بازیکنان انجام شد و آنها نامه ورود یک خودروی خارجی را دریافت کردند. این دومین بار بود که...

فاش نیوز - ملی‌پوشان فوتبال ایران روز هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ توانستند با پیروزی مقابل عراق‌، به‌عنوان نخستین تیم آسیایی به جام‌جهانی راه پیدا کنند که نتیجه آن با یک پاداش ویژه همراه بود. بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران پس از صعودشان‌، درخواست‌هایی برای درنظر گرفتن پاداش ویژه از سوی مسئولان کشوری و فدراسیون فوتبال داشتند و بعد از آنکه نسبت به آنها بی‌توجهی شده بود، اعتراض‌شان را به‌طور رسمی و رسانه‌ای نشان دادند و آن را در صفحات مجازی خود منتشر کردند که البته در فاصله ۲ ماه مانده به جام‌جهانی، وعده مجوز ورود خودروی خارجی به کشور به آنها داده شد.

نهایتا این وعده عملی شد تا بازیکنان روحیه مضاعفی برای مسابقه با تیم آمریکا پیدا کنند. با وجود عدم‌صعود تیم‌ملی ایران از مرحله گروهی جام‌جهانی‌، وعده داده شده به بازیکنان انجام شد و آنها نامه ورود یک خودروی خارجی را دریافت کردند. این دومین بار بود که بازیکنان تیم‌ملی فوتبال مجوز ورود یک دستگاه خودروی خارجی به ایران را دریافت کردند.

پیش از این هم یک‌بار برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۴‌، شاگردان کی‌روش چنین پاداش ویژه‌ای گرفته بودند. در اینکه قهرمانان ورزشی برای افتخار باید انگیزه داشته باشند و ایجاد انگیزه از جانب مسئولان می‌تواند آنها را در مسیر موفقیت و کسب افتخار برای کشور‌ بیشتر مهیا کند‌، تردیدی نیست ولی داشتن خودروی خارجی برای بازیکنان هر چند که حق‌شان است و باید مطابق ‌شأن و منزلت‌شان باشد‌، بیشتر جنبه تشریفاتی و کالای لوکس برای آنان دارد‌، اما خودروی مناسب برای جانبازان ۷۰درصد قطع نخاع‌، ۲ پا قطع‌، شیمیایی و... کالای لوکس و تجملی نیست بلکه نیاز ضروری و حیاتی آنان است. جانبازان ۷۰درصد و بالاتر برای تردد و رفع نیازهای درمانی‌، شغلی‌، اجتماعی و سفر نیازمند ‌خودرویی مطمئن که بتواند جایگزین پاهایشان به هنگام نیاز باشد‌، هستند تا در جابه‌جایی و تردد با مشکلات کمتری مواجه شوند. جانبازان ویژه توان استفاده از حمل‌ونقل عمومی را ندارند و سامانه حمل‌ونقل عمومی مناسب وضعیت‌شان نیست. آنان برای انجام امور خود چاره‌ای ندارند که از وسیله شخصی استفاده کنند.

وسیله شخصی باید استانداردهای لازم فنی برای یک جانباز با شرایط ویژه را داشته باشد. امکانات خودروسازی ما به هیچ‌وجه توان ساخت خودروی مناسب و مطمئن با شرایط فنی استاندارد برای گروه‌های ویژه را ندارد و وعده‌های داده شده قبلی به هیچ‌وجه محقق نشد. همین مسئله که در ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در قالب عبارت «خودرویی مناسب» از آن یادشده است سال‌هاست جانبازان ۷۰درصد و بالاتر را گرفتار مشکلات روزمره زندگی کرده است. متأسفانه گوش شنوایی در مسئولین تاکنون نبوده که صدای این عزیزان را بشنود.

سال‌هاست پیگیر واردات خودروی مناسب برای استفاده خود هستند و توجهی به آن نمی‌شود. به کرات تشکل‌های ایثارگری به‌عنوان نماینده جانبازان ۷۰درصد به‌دنبال رفع این مشکل بوده‌اند، با مسئولین تراز اول کشور ملاقات داشته‌اند، مذاکرات مفصلی کرده‌اند، ولی جز وعده‌های بی‌پایه و اساس چیزی نشنیده‌اند.

شاید حجب و حیای آنان نمی‌تواند در مسئولان مؤثر باشد و نجابت‌شان مانع از آن است که مسئولان را وادار به اقدام مؤثر کند.

با مطالعه قوانین اغلب کشورهایی که در آنها جنگ اتفاق افتاده است مجروحانی که مشکلات حرکتی پیدا کنند در دوره‌های تعیین شده به‌صورت ۵ساله از خودروی مناسب ویژه معلولان به‌صورت رایگان برخوردار شده‌اند ولی جانبازان ۷۰درصد و بالاتر که مشکلات حرکتی آنها در جامعه امروزی با سختی بیشتر همراه است هیچ‌گاه به‌دنبال دریافت خودروی رایگان نبوده‌اند.

آنان به‌دنبال واردات خودرو با پرداخت ارز آن هستند و تنها توقعی که از مسئولین دارند‌، این است که آنها را حداقل از پرداخت سود و عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده معاف کنند و خودروهایی را برای واردات آنان تعیین کنند که مناسب وضعیت جسمی و حرکتی آنان باشد و آنها بتوانند در مسیر‌های شهری و جاده‌ای برون‌شهری با خیال راحت تردد کنند و از گرفتاری‌هایی که همه می‌دانند‌ خودروهای داخلی چه بر سر دارندگان آن می‌آورند‌، رها شوند.

شایسته است مسئولین نظام کسانی که جسم و جانشان را در دفاع از ناموس وطن سپر دشمنان کردند و در شرایطی که کشور به‌دلیل محدودیت‌های فراوان توان مقابله در برابر دشمنان را از دست داده بود، آنان با فداکاری، کمبودها را جبران کرده و در برابر دشمن ایستادند فراموش نکنند و به کمترین توقع آنان جهت حضور در اجتماع برای پیگیری نیازهای خود پاسخ مثبت و درخور و شایسته دهند.

| یوسف مجتهد

اینستاگرام
سلام.برخی ازهمین افرادی که هدیه های لاکچری وخودروهای خارجی گرفتندوبه عنوان قهرمان ملی شناخته وصاحب هزاران امتیازشدند.برخی ازهمین هاامروزه شدندبلای جان این کشورونظام!اینروزهاخیلی هاخودشون رانشان دادندوبازهم آشکارمیشوند..اماجانبازدریغ ازیک خودروی ایرانی.اشتباه مسوولین وخطاتاکی؟!
سلام.برخی ازهمین افرادی که هدیه های لاکچری وخودروهای خارجی گرفتندوبه عنوان قهرمان ملی شناخته وصاحب هزاران امتیازشدند.برخی ازهمین هاامروزه شدندبلای جان این کشورونظام!این روزهاخیلی ها خودشون رانشان دادند وبازهم آشکار میشوند..اماجانبازدریغ ازیک خودروی ایرانی.اشتباه مسوولین وخطا تاکی؟!
آقای مجتهد برادر عزیز
اینجا فقط پهلوان زنده را عشق است
همین بازیکن های تیم ملی اگه خدای نکرده یکی شون رباط صلیبی پاره کنه
یا به دلیل هر آسیب جسمی ؛ نتونه بازی کنه دیگه اسمش را هم نمی برند !؟
باسلام دوست عزیزاگرتصویب واجرایی بشودبرای اکثریت جانبازان خودرودردنیای آخرت تحویل خواهندگرفت اگربرمبنای آمارجناب قاضی زاده 300هزارنفرمعرفی شده وهرساله 10هزارخودروبگیرنندحدود30سال طول میکشدالان حدودسن وسال این قشر55به بالاهست یعنی برای اکثریت ماهامیرودجهان اخرت
وقتیکه نتوانیم ازماشین استفاده بکنیم چه سودی داردواقعایک جانبازیاایثارگراین مملکت درحدیک سلبریتی وفوتبالیست وغیره حق زندگی نسبتاراحتی رانداردیعنی برای شمامسولیین راس کارکه مدیون این جماعت هستیدخیلی سخت هست برای کشوروشماحداقل این چندصباح عمراین جماعت فراموش شده رادریابید
متاسفانه مسئولان دولتی و مدیران جانبازان را دستمال یک بار مصرف فرض می کنند که تاریخ مصرف آنان گذشته و دیگر نیازی به آنان نیست و در همین اعتراضات اخیر این سلبریتی ها جلوی حاکمیت موضع گرفتند اما ایثارگران همچنان از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و هیچگاه به کشور خود پشت نکردند اما متاسفانه مسئولین به مخالفان بیشتر بها می دهد و به جانبازان خودی اهمیت نمی دهد و در فضای مجازی این سلبریتی ها کلی طرفدار دارند اما ایثارگران در فضای مجازی ساندیس خور حاکمیت تلقی می شوند.
وای به روزی که در این کشور جنگ دیگری در بگیرد ببینند چه کسانی از کشور خود دفاع می کند وچه کسانی در پستوی خانه خود لانه می گیرند . خدا آن روز را نیاورد چون مسئولان در برابر ایثارگران کوتاهی محض نمودند اما ایثارگران همچنان سربلند.
درود .
صحیح فرمایش کردید .
والامن ودوستانه آزاده دراسارت بسیاررنج کشیدیم بعدازسه سال دراسارت یک بارحمام رفتم اونم ده سانیه زیرلوله آب هزارنفراسیربودیم باده تاتوالت روزی هفت ساعت تونوبت تؤالت بیدؤنه آب ما
غرامت ازدولت عراق بگیرید
اگرماها نبودیم الان مملکت درچه وضعی بوداکثرمان یامردن یامریضیم
یوسف جان حرمت مسجد را باید متولی ان نگه دارد وقتی مسِولین بی لیاقت انتصابی حرمتی و ارزشی برای جانبازان زیر مجموعه خود قایل نیستند .. وهر روزشان را با دلی دلی نه با نیت نگاه خدا شروع میکنند نتیجه جز این نباید باشد
باسلام جناب مجتهدیک سوال دارم ازحضورشماواقعاتفاوت 5درصددرجانبازان 65و70چقدرتفاوت بایدباشدالبته ناگفته نماندمسولیین امرطبق فرمایش یکی ازدکترهای کمیسیون بنیاددرساختمان هفت تیرجمله قشنگی گفتندوقتیکه به ایشان گفتند65درصددرسن 30سالگی تازه ازاسارت برگشته ام باالان که سال 96هست طی این 25سال 5درصدبنده امثال بنده بقول معروف بدترنشده است ایشان گفت طبق دستورمقامات بنیادودولت ومجلس مااجازه افزایش درصدبالای 50به 70راخیلی درشرایط حادجانبازان درحدخیلی کم اجازه داریم حتی اگرهم مااینجادرصدرابدهیم حتماتاییدنمیشود
خوب حالاشرایط مالی برای دولت سخت هست قبول خوب حداقل یک سقفی درمدل ماشین یاگمرکی یاازماشین تولیدداخل باکمی مساعدت باباماکه مطرب صداوسیمانیستیم برای یک سریال دوماهه 3میلیاردبگیریم وبرویم انطرف اب وبگویم 80میلیون ایرانی فدای یک تارموی پسرم بابامامشکلات رفت وامدداریم الان هم که ماشین قیمتش سربه فلک کشیده دولت دست دوم ازخارج تهیه کندوقسطی ومقدارنقداازمابگیرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi