شناسه خبر : 95967
سه شنبه 15 آذر 1401 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش ملی «جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس» آغاز شد

همایش ملی «جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس» آغاز شد

همایش ملی «جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس» از ساعت ۹ صبح امروز، پانزدهم آذرم با حضور سردار سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، سرلشکر باقری؛ رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر سلامی؛ فرمانده کل سپاه و سردار فدوی؛ جانشین فرمانده سپاه در باغ‌موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد.

 

آغاز همایش ملی «جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس»

 سردار سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در ابتدای این همایش گفت: طی هشت ماه گذشته خداوند این فرصت را به ما داد که یکی از تدابیر مقام معظم رهبری را درباره جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس برآورده سازیم و در این راستا محافل و جلسات علمی مختلف را برپا کردیم.

وی افزود: حدود ۹۰۰ مقاله علمی برای این همایش ارسال شد و حدود یک سوم این مقالات با کار دقیق علمی پذیرفته شد و امروز هشت نشست علمی برگزار خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته پیش‌نشست‌های علمی مختلفی برگزار شد که در این رابطه بیش از ۷۰ پیش‌نشست علمی مرتبط با این مراسم برگزار شده است.

رحیم صفوی بیان کرد: امروز به دنبال آن هستیم که بتوانیم تا اندازه‌ای جایگاه علم و فناوری و تأثیر آن در پیروزی‌های دفاع مقدس را بررسی کنیم. این امر قطعی است که در دفاع مقدس پیروز شده‌ایم و باعث افتخار بود که فرماندهی این جنگ را یک مرجع عالیقدر و‌ بصیر برعهده داشت. این مرد حکیم نه تنها جنگ را اداره می‌کرد بلکه جهان را اداره می‌کرد. نفوذ کلام او سبب شد تا دو میلیون بسیجی عازم جبهه‌ها شوند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد قاسم سلیمانی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس به ویژه واحد‌های تخصصی آن در عملیاتی کردن و سرپا نگاه داشتن هواپیماهای جنگی و هوانیروز نقش داشتند. باید بررسی شود که چگونه این بزرگواران در بعد جنگی و لجستیکی توانستند یگان‌ها را آماده نگاه دارند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه شکست دشمن تا بن دندان مسلح واقعاً جای فکر و تأمل دارد، اظهار کرد: سپاه پاسدارانی که یک نهاد امنیتی بود در دوران جنگ سازمان رزم خود را توسعه داد و همچنین وزارت دفاع در حوزه ساخت تجهیزات واقعاً خوش درخشید. در دوره جنگ توانستیم صنعت موشک‌سازی را در وزارت سپاه ایجاد کنیم و امروز به یکی از قدرت‌های موشکی تبدیل شده‌ایم و همچنین در حوزه پهپادی در آن زمان قدم‌هایی برداشته شد و با وجود اینکه ابتدایی بودند اما بهترین فیلمبرداری‌ها در عملیات بیت‌المقدس به وسیله این پهپادها انجام شد.

به گفته رحیم صفوی، برای عبور از وضعیت موجود باید علوم را کاربردی و عملیاتی کرد.

منبع: خبر گزاری ایکنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi