شناسه خبر : 96004
چهارشنبه 16 آذر 1401 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبدیل وضعیت ایثارگران تکلیفی قانونی است

تبدیل وضعیت ایثارگران تکلیفی قانونی است

استاندار هرمزگان تبدیل وضعیت ایثارگران را تکلیفی قانونی دانست و گفت: با مدیرانی که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا نکنند، برخورد خواهد شد.

 
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست شورای هماهنگی و نظارت بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرمزگان، اظهار داشت: فرهنگ جزو مسائل اساسی جامعه است اما گاهی شاهد هستیم که در نشست های فرهنگی نیز مسائل عمرانی مطرح شده و به دنبال احداث بنا هستند؛ در حالی که باید به جلوه‌های نرم این حوزه بیشتر توجه کرد.

وی بیان داشت: تمرکز بر فرهنگ امروز جزو ضرورت‌های مهم جامعه است و درک این مساله که باید با برنامه‌ریزی مدون در این حوزه گام برداریم اهمیت بسزایی دارد و دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باید طرحی جامع برای این بخش آماده کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح‌کرد: برگزاری اردو و یادواره شهدا رویدادهای فرهنگی هستند که تاثیرات خاص خود را بر جامعه هدف می‌گذارند اما با تک‌ رویدادها نمی‌توانیم به اهداف و وظایفی که در قبال فرهنگ ایثار و شهادت داریم عمل کنیم و این برنامه‌ها باید در قالب یک طرح جامع دیده شوند.

دوستی با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر نشست های شورای هماهنگی و نظارت بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در رابطه با بحث استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر نمی‌توان با کلی‌گویی، تصمیم دقیقی را اتخاذ کرد بر همین اساس لازم است جدولی قابل رصد از مهم تدوین شود.

وی افزود: بحث تبدیل وضعیت ایثارگران، تکلیفی قانونی است و هر دستگاهی که از اجرای قانون تمکین نکند مستلزم برخورد خواهد بود و در صورت نداشتن التزام مدیران به اجرای این قانون و ترک فعل، برخورد و حتی می‌توان پرونده قضایی نیز تشکیل داد.

استاندار هرمزگان بر لزوم تدوین طرح جامع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: در صورت آماده‌سازی یک طرح جامع در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان نیازها و منابع مورد نیاز را احصا کرده و براساس آن تصمیم‌گیری و نظارت بر پیشرفت کار داشت.

منبع: خبر گزاری موج
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi