شناسه خبر : 96136
دوشنبه 21 آذر 1401 , 13:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیین رونمایی از کتاب «بی آرام» در حوزه هنری برگزار می شود

آنچه که باعث شد اسماعیل فرجوانی وارد صحنه مبارزه با حکومت پهلوی شود عشق و علاقه به امام خمینی بود. او از زمان حضورش در این عرصه تا زمان شهادتش، از پیشگامان این مبارزه مقدس به شمار می رفت...

فاش نیوز - آیین رونمایی از کتاب "بی آرام" بر اساس زندگینامه سردار شهید، اسماعیل فرجوانی، فرمانده گردان کربلای اهواز هفته آینده در حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ما، آیین رونمایی کتاب بی آرام که به روایت عصمت احمدیان و نویسندگی فاطمه بهبودی به رشته تحریر درآمده است، ساعت 14 روز یکشنبه 27 آذرماه در سالن مهر حوزه هنری، واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه با حضور پژوهشگران، نویسندگان و فرهیختگان ادبیات دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

اسماعیل فرجوانی از سرداران پر افتخار دوران دفاع مقدس است که فرماندهی تیپ یکم لشکر حضرت ولیعصر(عج) و گردان کربلا را در دوران جنگ تحمیلی بر عهده داشت.

او در روز ششم آبان ۱۳۴۱ و در خانواده ای مؤمن و متعهد، دیده به جهان گشود. دوران کودکی را با تحصیل و انس با قرآن سپری کرد. او که ساکن اهواز بود، با آغاز تجاوز ارتش عراق به جبهه رفت و در عملیات مختلف حضوری موثر داشت...

آنچه که باعث شد اسماعیل فرجوانی وارد صحنه مبارزه با حکومت پهلوی شود عشق و علاقه به امام خمینی بود. او از زمان حضورش در این عرصه تا زمان شهادتش، از پیشگامان این مبارزه مقدس به شمار می رفت. شهید فرجوانی هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی وارد کردستان شد و برای تامین امنیت و آسایش هم‌وطنان، با اشرار و ضدانقلاب به همراه پاسداران و بسیجیان مبارزه کرد. او و برادرش در جبهه ها بودند در حالی که در پشت جبهه، مادر، پدر و خواهرش در کار پشتیبانی از رزمندگان مشغول به فعالیت بودند.
ازدواج اسماعیل فرجوانی همزمان با روز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار در سال ۱۳۶۰ صورت گرفت. حتی متاهل شدن اسماعیل فرجوانی باعث نشد که اراده اش برای حضور در جبهه سست شود و بعد از ازدواج، راهی خرمشهر شد و به همراه همرزمانش از این شهر دفاع کرد.

اگر چه در عملیات بدر، دست راست اسماعیل فرجوانی قطع شد اما حماسه های بی نظیری را در عملیات گوناگون از خود برجای گذاشت که از آنها می توان به شکست محاصره آبادان و عملیات کربلای ۴ در سال ۱۳۶۵ اشاره کرد.

اسماعیل فرجوانی در طول دوران جبهه، هشت مرتبه مجروح شد. او دست راستش را در عملیات بدر از دست داد اما باز هم وقتی که بهبود یافت؛ در جبهه ماند. روزهای پر افتخار دفاع مقدس مردم ایران دربرابر دنیای ظلم وستم سپری شد.

از سختی های زندگی خانواده فرجوانی و به ویژه خانم احمدیان می توان به هشت بار جانبازی بزرگترین پسر خانواده، مفقود شدن پیکرش به مدت ۱۸ سال و شهادت فرزند دوم اشاره کرد اما حاج اسماعیل برای مادرش پیش از شهادتش رازی را بیان کرد تا موجب رفع این دل تنگی ها شود، مادر شهدای فرجوانی تاکنون بیش از ۳۰ سال این راز را محفوظ نگه داشت. خانم احمدیان می گوید: پیش از این که حاج اسماعیل شهید شود؛ مرا بیرون برد و به من گفت: در مواقع دلتنگی ات، این را بدان که نه شاه می ماند و نه گدا و صرفا خداوند متعال، ابدی است. من پس از شنیدن این حرف فهمیدم که فقط خداوند در این دنیای فانی، ابدی است و در زمان گریه کردن برای پسرم باید به یاد خدا باشم.

اسماعیل فرجوانی در زمان انجام عملیات کربلای چهار در دی ماه سال ۱۳۶۵ کارهای فوق العاده ای را به همراه گردان کربلا انجام داد که فقط از اسطوره ها ساخته است. در این عملیات، توسط دشمن مورد اصابت تیر قرار گرفت و پیکر پاکش پس از گذشت چند سال در نهایت در سال ۱۳۸۱ در بهشت شهدای اهواز آرام گرفت.

اینستاگرام
آیا کتاب مادر ایران ، زندگی نامه مادر شهیدان فرجوانی را خواندید؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi