شناسه خبر : 96158
چهارشنبه 23 آذر 1401 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

لزوم برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی بر اساس فرهنگ ایثار و شهادت

اگر اندکی از بودجه های نجومی که در مقوله های مختلف فرهنگی و هنری هزینه شده است را به فرهنگ ایثار و شهادت تخصیص داده بودند، اکنون شاهد آن نبودیم که جانبازان و خانواده شهیدان اینطور در مشکلات غرق باشند و یا برای تخصیص تعدادی خودرو و سهمیه کنکور و غیره...

محسن ناطق - سلام؛ افسوس و هزاران افسوس که موضوع فرهنگ ایثار و شهادت که زیربنای فرهنگ و هویت ایرانی - اسلامی است، اینگونه تحقیر و مورد هجمه های گوناگون است. اکنون مسئولان کشور در حال برنامه ریزی و تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه هستند؛ اما همچنان با تقلید از نظریه های برنامه ریزی و بودجه ریزی غربی و روش های دشمنان برنامه ها را تدوین می کنند. در حالیکه بارها مقام معظم رهبری داشتن پیوست فرهنگی را برای کلیه برنامه ریزی های کلان کشور تاکید و توصیه کرده اند اما همچنان فرامین ایشان بر زمین مانده و به تقلید کور از غربی ها مشغول هستند؛ تا مولفه های فرهنگ و هویت کشور را در سینما، تأتر، نقاشی، خوشنویسی، نشریات، کتاب و سایر مراکز فرهنگی، با روش غربی ها برنامه ریزی و بودجه بندی کنند.

نتیجه فرهنگ سازی و امنیت فرهنگی و اقتصاد فرهنگی و گردشگری این شده که عده ای سلبریتی غرب زده از هزاران میلیارد بودجه و برنامه ریزی غلط چندین ساله سر بلند کنند و فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی را تحقیر، انکار و نابود کنند. در حالیکه بارها تاکید کردیم، موضوع فرهنگ و هویت ایرانی - اسلامی باید پاس داشته بشود و جانبازان و خانواده شهدا در پیشانی این فرهنگ سازی هستند.

لذا این قشر است که پس از گذشت بیش از چهل سال باید سلبریتی های کشور باشند! لیکن جامعه ایثارگر کشور همچنان برای اولیات خود مانند تخصیص سهمیه کنکور یا تأمین هزینه درمان و حتی برخی موارد پیش پا افتاده دچار مشکل و تنزل شخصیت فرهنگی و هویتی هستند.

به راستی چرا روش غلط و تقلیدی غرب را اصلاح نمی کنند؟

چرا فرهنگ عاشورایی را تبدیل به تولید تعداد معدودی سلبریتی و ورزشکار ضد انقلاب کرده اند که هر روز از تریبون های رسمی کشور به آرمان شهیدان، دین، مذهب و ولایت بتازند و در پناه ثروت های نجومی بادآورده که از بودجه ریزی غلط و غرب زده بیت المال مسلمین عایدشان شده در امنیت بمانند؟

اگر اندکی از بودجه های نجومی که در مقوله های مختلف فرهنگی و هنری هزینه شده است را به فرهنگ ایثار و شهادت تخصیص داده بودند، اکنون شاهد آن نبودیم که جانبازان و خانواده شهیدان اینطور در مشکلات غرق باشند و یا برای تخصیص تعدادی خودرو و سهمیه کنکور و غیره مورد تحقیر و هجمه قرار گیرند!

طبق فرمان مقام معظم رهبری، دور شدن از فرهنگ عاشورایی یعنی قدرت بخشیدن به دشمنان داخلی و خارجی؛ زیرا آنچه تا کنون دشمنان را مقهور قدرت نظام اسلامی کرده، فرهنگ عاشورایی بوده و هرچه داریم از این فرهنگ بوده است.

اکنون که مسئولان مشغول تدوین برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه هستند، مجددا تأکید می کنیم، دست از تقلید برنامه ریزی و بودجه بندی غربی که براساس مولفه های فرهنگ غربی می باشد بردارند و بجای سرازیر کردن بودجه های فرهنگی به جیب عده ای سلبریتی و مدیران نشریات زرد و ... باید توجه ویژه و اساسی به حاملان فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند؛ تا بلکه با فرهنگ سازی درست، جان بر کفان عاشورایی از قشر معظم ایثارگران، تبدیل به سلبریتی های ارزشی در کشور و حتی در جهان شوند.

اینستاگرام
سلام حرف درست زدی بااین تبعیض وبی عدالتی رزمندگان معسر زیرشش ماه شرمنده زن وبچه شدندازجان گذشتندحالابه نان شب محتاجندشمارابه فاطمه زهرا س امسال به دادبسیجیان زیرشش ماه برسید
سلام.ازسال 94درمجلس شورای اسلامی مصوب شده که حداقل حقوق کارکنان دولت به رزمندگان بسیجی معسر باید پرداخت شود تاکنون که برج آذر ماه 1401میباشد قانون متاسفانه اجرایی نشده لذانمایندگان محترم پیگیر اجرای مصوبه خود باشند.ممنونیم رزمنده بسیج 18ماه شرکت درجنگ تحمیلی شماره پیامک نمایندگان 30000290میباشد رزمندگان عزیز مطالبات خود راارسال کنید تابلکه نمایندگان محترم پیگیری نمایند تاتححق پیدا کند..
سلام. پول نیست. اما برای. ساختن. یک برنامه. به. اصطلاح درو همی در تلوزیون. برا نیم ساعت در هفته. ۷۰۰. میلیون تومان هزینه. شود تا یارو بره توفرانسه. لودگی وهرزگی کنه وبه ریش ملت. بخنده. یا. برا. بازیگری. یا فلان یا فلان. تئاتر وفلان. بودجه های کلان. اما برا دارو ی. مسکن ناله های شبانه. آن جانباز ویران شده. از. درد خبری نیست ودر سالی که در انیم. ۳۰ درصد بودجه. درمان و بهداشت. رابیشتر نداده اند. باید لعنت کرد این غرب زدگان. که. نرم‌تر از موریانه. به مراکز برنامه ریزی نفوذ کرده اند و لایه های. مردمی. را خوده اند. هر که شک کند از وجود اینان باید به. عقل خود شک کند
سلام
رزمندگان زیر شش ماه سابقه داوطلبانه در جبهه ها
ایرانی نبودند که جبهه رفتند!؟
یاشکم ندارند؟
یا زن بچه ندارند؟
راستی؟ این کلمه بالا 6ماه سابقه وحی منزل است که قابل تغییر به 5ماه یا 4ماه نیست؟
برادر نماینده اولا این بالا 6ماه قانون اساسی نیست اگرهم بلافضل مثال باشه قابل تغییر است
شما را به خدا حدود 35سال حق رزمندگان داوطلب زیر 6ماه سابقه را پایمال کردید
الان خیلی هامان فوت کردند عده اندکی مانده لطفا،خواهشا ‌التماسا و... حقمان را احیا کنید
سلام
کم یا زیاد برای همه ی ایثارگران کارشده
اما رزمندگان زیر شش ماه سابقه حضور داوطلبانه، هنوز عملا هیچ کاری براشون صورت نگرفته
اینها هم انتظار و توقع دارند از این بالا تکلیفی از پایان جنگ تاکنون نجات یابند.
چون ازهرگونه مزایا محرومند.
نه معلومه ایثارگر به حساب میآیند نه معلومه ایثارگر به حساب نمیآیند
همه گرفتار این دوکلمه شده ایم
بالای شش ماه زیر شش ماه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi