شناسه خبر : 96252
پنجشنبه 24 آذر 1401 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید صادق گنجی می‌تواند یک الگو برای مسیر جهاد تبیین و بیداری اسلامی باشد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شخصیت‌های بزرگ نظام در مورد جایگاه و اثرگذاری شهید صادق گنجی بار‌ها صحبت کردند. شهید صادق گنجی می‌تواند یک الگو برای مسیر جهاد تبیین و بیداری اسلامی باشد.

شهید صادق گنجی می‌تواند یک الگو برای مسیر جهاد تبیین و بیداری اسلامی باشد

 امیرحسین قاضی زاده هاشمی در آیین بزرگداشت سی و دومین سالگرد شهادت شهید صادق گنجی در برازجان افزود: عظمت جایگاه شهید گنجی را می‌توان در لحظه‌ای دید که بعد از این که مسئولیتش تمام شده بود، باز هم دشمنان از وجود او احساس خطر می‌کنند و او را به شهادت می‌رسانند.


وی ادامه داد: ۳۲ سال از شهادت شهید گنجی گذشته، اما همچنان برای بزرگداشت او برنامه برگزار می‌شود تا اندیشه‌اش ترویج شود و دشمن دقیقا از همین مسیر ترس دارد که فرهنگ شهادت در جامعه گسترده شود.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: شهید گنجی در حالی که ۳۰ سال بیشتر سن نداشت، اما اثرگذاری او در جامعه و نقش‌آفرینی‌اش در مسیر انقلاب اسلامی نشان دهنده یک شخصیت برجسته است.

قاضی زاده هاشمی گفت: نزدیک شدن به چنین شخصیتی و قدم برداشتن در مسیر او الگویی است که جوان شاخص انقلابی می‌تواند برای خود ترسیم کند. شهید صادق گنجی در هر صحنه‌ای که می‌توانست کمک به پیشرفت انقلاب کند حاضر بوده است.

وی افزود: شهید گنجی با وجود همه تهدیدها، شجاعانه ایستاد و برای ترویج بیداری اسلامی استوار قدم برداشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: حضور روحانیت و استمرار فرهنگ مبارزه با استعمار و استکبار، و ایستادگی در مقابل تهاجم باعث شده تا شخصیت‌هایی مثل صادق گنجی همواره در طول تاریخ رشد کنند؛ شخصیت‌هایی که تعدادشان هم کم نیست.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: تاریخ استان بوشهر و شهرستان دشتستان همواره سرشار از مجاهدت‌ها و ایستادگی برای دفاع از آب و خاک بوده است. روزگاری مردمان این دیار در مقابل انگلیسی‌ها قد علم کردند و نگذاشتند تجربه انگلیسی‌ها در موفقیت استعمار و تصرف در نقاط دیگر جهان، در ایران رقم بخورد.

او بیان کرد: سیاست دنیای استعمار همیشه بر این بوده که با ایجاد اختلاف بین مذاهب و تفکر‌ها و نفوذ فرهنگی بتوانند نظام ارزشی حاکم بر این کشور را تغییر دهند و آن را مستعمره خود سازند.

معاون رئیس جمهور افزود: استعمار به دنبال آن است تا در ذهن مردم حک کند که سعادت با تفکر انگلیسی میسر می‌شود، اما مردمان این خطه همواره دست رد به این تفکر زدند و مقابلش ایستادگی کردند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مسائل کنونی کشور، گفت: دشمنان در حال ارائه انحراف در بخشی از تعاریف ما مثل آزادی و زندگی هستند تا بتوانند تعابیر خودشان را در ذهن جوانان ما را حک کنند. دشمن به دنبال تغییر تعابیر است و در این مسیر از هیچ کار ناپسندی دریغ نمی‌کند.

او عنوان کرد: دو مکتب فکری در جهان وجود دارد؛ یکی می‌گوید آزادی برای من با این اندیشه که انسان محور عالم است و هر کاری بخواهد را می‌تواند انجام دهد و هیچ‌کس نباید مدعی دیگری باشد. در مقابل این تفکر تفکری است که خداوند را مالک انسان می‌داند و سعادت و کمال انسان در مسیر بندگی خدا رقم می‌خورد. زن پرورش یافته این تفکر، در مقابل تجاوز انگلستان می‌ایستد و کیان و آب و خاکش دفاع می‌کند؛ زنی که عفیف، مجاهد و در کف میدان است و دوش به دوش مردان تولید دانش می‌کند و برای سربلندی کشورش می‌جنگد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز عمق استراتژیک ایران افزایش پیدا کرده است و به جایی رسیده‌ایم که نوجوانی با یک کار فرهنگی، گسترش جهانی فرهنگ دینی و تمدنی ما را رقم می‌زند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: دشمن به دنبال آن بود تا چهره متفاوتی از کشور را در عرصه‌های بین المللی نشان دهد و خشونت را برای این هدف انتخاب کرده بود که با آن بتواند دل امت‌های همراه تفکر انقلاب اسلامی را بلرزاند و ذهنیت دیگران را نسبت به ایران تغییر دهد.

وی گفت: گام دوم آن‌ها سوءاستفاده از نهاد‌های بین‌المللی و صدور قطعنامه‌ها برای فشار بیشتر بر ایران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: ایادی استکبار بیرون از کشور در حال استفاده از این فضایی هستند که خودشان طراحی کرده بودند و خائنین با بازی کردن در زمین آن‌ها شرایط را برای تحقق اهدافشان فراهم کردند.

شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بیست و هشتم آذر سال ۶۹ به دست گروه افراطی سپاه صحابه در لاهور پاکستان به درجه شهادت نائل آمد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi