شناسه خبر : 96265
شنبه 26 آذر 1401 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور قاضی‌زاده هاشمی در نشست دانشجویان بوشهر

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پنجشنبه 24 آذرماه در ادامه سفر استانی به بوشهر به سؤالات دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان بوشهر پاسخ داد.
 
حضور قاضی‌زاده هاشمی در نشست دانشجویان بوشهر/ قهرمانان جامعه باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند/ برخی مخالفت‌ها با اعدام محارب، عناد سیاسی است/تورم با همبستگی و همراهی مردم قابل کنترل است

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست در پاسخ به سؤالات دانشجویان، گفت: مسئولان تلاش می‌کنند از طریق رسانه و یا به صورت حضوری به سؤالات مردم پاسخ دهند و از ابتدای انقلاب این برنامه بوده است اما نگاه افراد از نظر باورها، سبک زندگی، آرمان‌ها و آرزوهای آن‌ها متفاوت است. برخی جوانان تمام عمر خود را صرف مبارزه با خدا و رسیدن به شهادت می‌کنند و برخی هم سعی می‌کنند از حال موجود حداکثر لذت را ببرند و به مرگ فکر نمی‌کنند. تعداد زیادی از مردم بین این شیوه‌ها قرار دارند، هم زندگی مادی برای آن‌ها اهمیت دارد و هم اینکه مثل یک انسان نیک‌اندیش زندگی کنند و عاقبت به خیر شوند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت حافظ امنیت، جان و مال مردم در جامعه است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان به خاطر عده‌ای، کل اخلاق جامعه را تعطیل کرد و همه کشورها دارای مرزها و خط قرمزهایی هستند. هر فردی نظام ارزشی و باوری دارد که شخص دیگری آن را قبول ندارد و ممکن است فرد دیگری این خط فکری را قبول داشته باشد. قانون در جامعه بایدها و نبایدهایی را تعیین می‌کند. برخی قوانین ما متعلق به قبل از انقلاب است و در حال اجرا است و بعد از انقلاب هم مجلس در دوره‌های مختلف قوانینی را تصویب کرده است هر چند که من آن قانون را بپذیرم و یا آن قانون را نپذیرم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در مورد حکم اعدام گفت: ممکن است در مورد اعدام اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد. به عنوان مثال در کشور آمریکا در برخی ایالت‌ها حکم اعدام وجود دارد و در برخی ایالت‌ها در همان صحنه فرد را اعدام می‌کنند. پلیس هم با وجود اینکه اعتراض‌هایی صورت می‌گیرد، تبرئه می‌شود. قاضی دارای استقلال است و آنچه وجود دارد مبتنی بر قانون است که ممکن است فردی به عنوان مجتهد آن حکم را قبول نداشته باشد.
وی افزود: در کشور ما طبق قانون فرد زیر 18 سال اعدام نمی‌شود اما در کشور همسایه که هم‌پیمانان آن‌ها داد و فریاد می‌کنند دو جوان 16 ساله را به جرم راهپیمایی کردن و نه آتش زدن اموال مردم و چاقوکشی با شمشیر گردن زدند. آقایی که هم‌کیش آنها است و کمک مالی دریافت می‌کند پس چرا درباره این کشور سخن نمی‌گویی. خیلی از صحبت‌ها فقط روکش فقهی دارد اما پشت آن عناد سیاسی است. در مورد کشورهای دیگر صدای این افراد در نمی‌آید و اعلام تجمع و انتقام‌گیری نمی‌کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دو کشور در منطقه وجود دارد که عقبه فکری وهابی دارند یکی عربستان و یکی گروه طالبان است. این افراد نسبت به اقدامات طالبان موضع دارند اما در مورد عربستان 180 درجه رویکرد متفاوتی دارند. این اقدامات بهانه است و ذهن جوانان ما را با شباهت پُر می‌کند. زمانی قدرت و اقتدار دست شرق بوده است دامنه حکومت اسلامی تا اسپانیا و فرانسه رفت و گستره جهان اسلام زیاد بود. اروپا در آن دوره تلاش کرد مسلمانان را عقب بزند اما نتوانستند. اقداماتی در آندولس و اسپانیا انجام دادند که این اقدامات تغییر ذائقه و سبک زندگی مردم و ایجاد اختلاف بین آنها بود که نتیجه گرفتند. بعد جنگ صلیبی را راه‌اندازی کردند و اروپا بسیج شد و پاپ‌ها فتوا دادند و مسیحیان هم‌صدا شدند.
معاون رئیس جمهور افزود: آن زمان که قوم مغول روی کار آمده بود سفرای اروپایی به دربار چنگیز نماینده فرستادند و چنگیز درخواست کشیش کرد. قرار بود 30 کشیش ببرند و تلاش کردند مغول‌ها را همراه کنند. مغول‌ها ایران، ترکیه و کشورهای اسلامی را تصرف کردند و تغییر ماهیت در آن‌ها ایجاد شد و این کشورها تجزیه شدند. ایران و عثمانی تجزیه شد و ایران کنونی نیمی از ایران اولیه است. بندر بوشهر 4 بار توسط انگلیسی‌ها اشغال شد. حاکمیت ضعیف باعث شد که فلات شرقی ایران خشک شود زیرا سرچشمه رودها در افغانستان است و باعث خشکسالی شد و این تجزیه باعث شد زندگی مردم دچار صدمه جدی شود. این روند جهانخواری ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به صحبت‌های آیزنهاور رئیس جمهور وقت آمریکا گفت: آیزنهاور به مسئولان آمریکا گفته بود که شما را پرهیز می‌دهم از ایرانی‌ها زیرا اینها تمدن فارس را احیا می‌کنند و می‌توانند تمدن بزرگی برپا کنند. این افراد دست از سر ما برنخواهند برداشت و مشغولیت ذهنی ایجاد می‌کنند تا جوانان ما دچار بی‌نشاطی و افسردگی شوند. این برای قدرت کشورشان و سرمایه‌گذاری چندصد ساله آنها لازم است و آنها می‌خواهند ما را زیر چکمه‌هایشان ببینند.
معاون رئیس جمهور در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره الگوبرداری جوانان از شهدا، گفت: در حوزه فرهنگی تلاش می‌کنیم که فیلم، مستند و تیزر بسازیم و این نیاز به بودجه دارد. از شهید استان بوشهر شهید «مهدوی» فیلم ساخته شد ولی این کافی نیست و هر چقدر فیلم‌نامه قوی‌تر باشد چهره‌سازی بیشتر است. در این حوزه توسط برخی نهادهای فرهنگی کم‌کاری شده است و ما نهضتی را شروع کردیم که قهرمانان جامعه را به جای افراد ماورایی و جادوگرها که تبدیل به باور می‌شوند معرفی کنیم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی درباره راه‌های تک رقمی کردن نرخ تورم در کشور گفت: در طی چهار سال می‌توان نرخ تورم را تک رقمی کرد. کشورهایی در دنیا هستند که با 13 جراحی بزرگ توانستند در عرض دوره 4 ساله تورم را تک رقمی کنند این نیاز به همبستگی اجتماعی و همراهی مردم دارد و می‌شود این کار را انجام داد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
سلام خدمت شما مسوولین خوب سایت فاش نیوز
اینجانب گله از رییس ایثارگران بوشهر دارم چرا اطلاع رسانی خوب انجام نشد وما اطلاعی از آمدن رییس بنیاد شهید و ایثارگران نداشتیم و ایشان کی آمدن و کی رفتند مگر چند جانباز و خانواده شهید در بوشهر داریم با یک پیام در یک روز می توان اطلاع رسانی کرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi