شناسه خبر : 96284
شنبه 26 آذر 1401 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این روز‌ها چنین مردانی کمتر پیدا می‌شوند

همسر شهید محمدتقی ترکمانی در برشی از خاطرات زندگی مشترکش از مردی می‌گوید که شاید این روز‌ها دیدن چنین کسانی کمتر به چشممان بیاید.

 

این روز‌ها چنین مردانی کمتر پیدا می‌شوند/ باید به جامعه رنگ خوشبختی بدهیم «محمدتقی ترکمانی» مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه همدان بود که در ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۰ در منطقه قراویز به شهادت رسید و پیکرش همچنان در آن منطقه به جا مانده است.

مهین احمدی خواه همسر این شهید عزیز در برشی از خاطرات زندگی مشترکش با محمدتقی از مردی می‌گوید که شاید این روز‌ها دیدن چنین کسانی کمتر به چشممان بیاید؛ و به راستی با خواندن سرگذشت شهداست که به حقانیت این جمله حاج قاسم سلیمانی می‌رسیم که تا شهید نباشی، شهید نمی‌شوی!

نامه شهید به همسرش پیش از ازدواج

در آن زمان دختر و پسر قبل از ازدواج هیچ صحبتی باهم نمی‌کردند. روزی که برای خرید انگشتر به بازار رفته بودیم، خواهر آقا محمد نامه‌ای را برای من آورد که در آن نوشته شده بود: «الگوی زندگی باید حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) باشند؛ مثل آب نباشیم که در هر ظرفی به صورت یخ شکل بگیرد؛ باید به جامعه رنگ خوشبختی بدهیم و نه اینکه رنگ بگیریم و این را بدانید که آن صورت انسانی شما بود که مرا به سمت‌تان کشاند نه آن صورت ظاهری شما، چون من تا به حال صورت شما را ندیدم».

ما هم می‌توانیم اینقدر خوب باشیم؟

در دورانی که آقا محمد در سپاه همدان بود، یک خودرو از منافقین توسط سپاهیان به غنیمت گرفته می‌شود. از قضا در آن ماشین پول زیادی بود؛ خانم دباغ پول‌ها را روی میز می‌گذارد و به نیروهایش می‌گوید هر کسی هر چقدر نیاز دارد، از این پول‌ها بردارد؛ همه یه بسته پول برمی‌داشتند. شهید ترکمانی از یک بسته، هفتاد تومان برداشت. همه به او گفتند: «خب یک بسته را کامل بردار» او گفته بود: «خانم دباغ گفتند هر کس هر چقدر نیاز داره پول بردارد!».

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi