شناسه خبر : 96351
دوشنبه 28 آذر 1401 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر ایثارگر برگزار شد

مراسم تقدیر از پژوهشگران حوزه جامعه ایثارگری و پژوهشگران ایثارگر، روز یکشنبه 27 آذرماه به مناسبت هفته پژوهش در سالن شهید شهریاری پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان برگزار شد.
 
مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر ایثارگر برگزار شد/اهداف پژوهشگران منافع ماندگار و علاج مشکلات امروز و فردا باشد

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و مقام پژوهشگر گفت: مقدمات پژوهش باید مبتنی بر دانایی باشد. آنچه در وجود انسان و دست‌مایه تفکر است قوه واهمه فرد است که اگر این قوه به دانایی دست یابد و آن را دست‌مایه فکر قرار دهد، شکوفایی دانایی روی خواهد داد و وجود انسان در آن زمان از ارزش بالایی برخوردار است، چرا که منجر به دانایی شده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حکمت و دانایی‌های حکیمانه گاهی به صورت کلی است، گاهی در زمان خودش به درد می‌خورد و گاهی هم در گذر زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما حکمتی کارایی لازم را دارد که حاصل پژوهشی باشد که به درد مسائل روز بخورد و بتواند آینده پژوهش را هم مورد بررسی قرار دهد، لذا هم باید نیازهای جامعه را ببیند و هم به دنبال علاج و راهکار باشد به خصوص در سازمانی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران که با جامعه بزرگ ایثارگری در ارتباط است.
وی خطاب به پژوهشگران ایثارگر، گفت: پژوهش‌های شما در تمام زمینه‌ها تأثیرگذار و کمک کننده خواهد بود، اگر در اینجا به نفع حل مسائل سازمان تلاش کرده و در این مسیر تحقیق علمی انجام دهید موفق خواهید بود، اهداف پژوهشگر باید به گونه‌ای باشد که منافع ماندگاری که علاج مسائل امروز یا فردا کند را در نظر بگیرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: موضوع پژوهش به قدری از نظر قرآن کریم مبرهن است که در این رابطه می‌فرماید «سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا» و در این راستا هم مسائل اجتماعی و تطورات تاریخی را مطرح کرده و تأکید می‌کند واجب است در زمین بگردید و به دیدگاه برسید، در انتهای سوره یوسف (ع) هم می‌فرماید: به قدری مسائل در این آسمان وجود دارد و هر روز بر شما می‌گذرد اما شما به آن دقت نمی‌کنید که اگر دقت کنید به نتایج جالبی دست می‌یابید.
حجت الاسلام والمسلمین شکری با ذکر این موضوع که انسان به طور طبیعی و فطری جستجوگر است و باید بپرسد و اگر طبق دستور خدا به دنبال آن نرود مورد عتاب قرار خواهد گرفت، تأکید کرد: این ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای جامعه است و این مسائل را فقط عالمان می‌توانند به کار بگیرند و برای زندگی و آینده راهکار ارائه کنند و همچنین به استفاده از دانایی که یک ضرورت اجتناب ناپذیر حیات طیبه یک جامعه است، بپردازند. امیدوارم خداوند کریم بر توفیقات پژوهشگرانی که به دنبال پژوهش نافع و علاج‌گر مشکلات ایثارگران عزیز هستند به صورت روزافزون بیفزاید.
در ابتدای این مراسم، مجید مؤدی ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: اولین اقدامی که پژوهش می‌کند این است که به فرد بینش داده و سپس پذیرش می‌دهد و پس از آن هم می‌تواند مسئله را حل کند و سپس به پژوهشگر آرامش می‌دهد که آن هم به صلح درون منجر می‌شود.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این بینش مبتنی بر تولید اطلاعات صحیح است و گسترش آن هم مبتنی بر توضیح سهل و راحت و داده‌های درست است. امیدوارم ما توانسته باشیم در حوزه پژوهش تولید علم و دانایی کرده و همچنین بینش علمی و تفکر بهتر ایجاد کرده و در تسهیل و دسترسی اطلاعات نیز کمک شایانی کرده باشیم.
در انتهای این مراسم از پژوهشگران حوزه جامعه ایثارگری و پژوهشگران ایثارگر با اهدای لوح، تقدیر شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi