شناسه خبر : 96382
دوشنبه 28 آذر 1401 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یتیمی ۲ کودک به خاطر امنیت مردم

مجتبی امیری وقتی شنید اغتشاشگران به پرچم ایران و پرچم‌های عزای امام حسین (ع) هتاکی کردند، وارد میدان شد و در همین اثنا مورد اصابت گلوله اغتشاشگران قرار گرفت و 10 روز بعد، به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

یتیمی 2 کودک به خاطر امنیت مردم/ مجتبی امیری؛ شهیدی  که مدافع پرچم ایران شد

 مجتبی امیری اهل جیرفت بود،‌ اما بعد از ازدواجش برای گذران زندگی به جزیره قشم رفت. بیش از هشت سال بود که در این جزیره ساکن شده بود. تازه دیوارهای خانه‌‌اش را با دستان خودش گچ کرده بود و برای اتاق دخترش در دیوار اتاقش نقاشی می‌کرد تا مائده از کودکی‌اش لذت ببرد. در این مدت نیز با علی هشت ماهه‌اش که تازه دندان در آورده بود بازی می‌کرد و صدای خنده‌شان بلند بود.


فرزندان شهید مجتبی امیری

۳۰ شهریورماه وقتی مجتبی امیری شنید اغتشاشگران به پرچم ایران و پرچم‌های عزای امام حسین (ع) هتاکی کرده‌اند، با غیرت حسینی وارد میدان شد و در همین اثنا مورد اصابت گلوله اغتشاشگران قرار گرفت و ۱۰ روز بعد در بیمارستانی در بندرعباس به علت شدت جراحات به فیض شهادت نائل آمد.


دستخط شهید مجتبی امیری

مجتبی مدت زمان زیادی بود که به شهادت فکر می‌کرد. گاهی وقت‌ها با حال خوبی از خواب بیدار می‌شد و به مهدیه درویشی، همسرش از دیدار با حضرت زهرا (س) در خواب تعریف می‌کرد. چند روز قبل از شهادتش خواب رهبر انقلاب را دیده بود که آقا به او گفته بود تا شهادتش چیزی نمانده است. از همان روز حال و هوای مجتبی امیری تغییر کرده بود.

به گزارش فارس، شهید مدافع امنیت، مجتبی امیری از بسیجیان عضو بسیج هنرمندان جزیره قشم و متولد سال ۱۳۶۷ بود که در ۳۰ شهریورماه، مقابل آستان مقدس امامزاده سیدمظفر (ع) شهرستان قشم با آشوبگران درگیر و بر اثر اصابت ۲ گلوله از سلاح اغتشاشگران مجروح شد.

پیکر مطهر او عصر روز دوشنبه ۱۱ مهرماه در گلزار شهدای امامزاده سید مظفر (ع) آرام گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi