شناسه خبر : 96427
چهارشنبه 30 آذر 1401 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توسط حسین اسرافیلی و حسن ابوطالبی انجام گرفت:

گزارش مبسوط مسئولان تشکل‌های شاهد و ایثارگر به ایثارگران درباره پیگیری مسائل و مشکلات جاری

قانون جامع، افزایش حقوق و حق پرستاری، قانون برنامه هفتم، سهمیه بنزین، واردات و واگذاری خودرو، بیمه دی و .....

فاش نیوز - رئیس شورای مرکزی تشکل های شاهد و ایثارگر کشور و رئیس هیئت مدیره شورای مرکزی شبکه ملی ایثارگران بخشی از فعالیت ها و پیگیری های اخیر خود در زمینه های مختلف را تشریح کردند.

- به گزارش خبرنگار ما، حسین اسرافیلی، رئیس شورای مرکزی تشکل های شاهد و ایثارگر کشور در این زمینه گفت: شبکه ملی ایثارگران در دفاع از مطالبات و حقوق قانونی ایثارگران اقداماتی را انجام داده است. اولین اقدام این که قوانین معطل مانده قانون جامع و قوانینی که آیین‌نامه آنها مخالف قانون مذکور تنظیم شده است، در قالب یک جزوه تحت عنوان بررسی مشکلات قوانین و مقررات حوزه ایثارگران و ارائه پیشنهادات احصاء و جمع آوری گردیده است.

دومین اقدام در مورد وضعیت اقتصادی بنیاد شهید و سابقه این بنیاد در تقسیم دارایی ها هنگام تفکیک و جدایی از بنیاد مستضعفان است که منتج به تهیه جزوه ای جداگانه تحت عنوان بررسی مشکلات اقتصادی سازمان‌های متولی تامین مالی امور ایثارگران در بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید بوده است شد. این‌ جزوات به آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری، آقای دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور، آقای دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدای از روسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها تقدیم گردیده است.

از اقدامات دیگر که در دستور کار شبکه قرار دارد موضوع ماده ۴۵ و خودرو ایثارگران و جانبازان ۷۰ می باشد.

مابه‌التفاوت افزایش حق پرستاری ۳۸ درصد تا ۵۷درصد و معوقه آن، ماندگاری حق پرستاری پس از شهادت جانباز، بازنگری و اصلاحیه تمام مواد و تبصره های قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در یک جزوه مستقل آورده شده و همچنین بخش مربوط به ایثارگران در قانون برنامه هفتم توسعه کشور نیز تهیه و تدوین گردیده و این جزوات تقدیم دفاتر رییس جمهور محترم، معاون اول محترم رئیس جمهور، رییس محترم مجلس شورای اسلامی و تعدادی از روسای کمسیون ها و فراکسیون های مجلس نیز شده است.

همچنین پیگیری سوء استفاده از سهمیه بنزین اختصاصی به جانبازان در برخی از جایگاه ها و موارد دیگر نیز در دستور پیگیری و بحث و بررسی قرار دارد.

- حسن ابوطالبی، رئیس هیئت مدیره شورای مرکزی شبکه ملی ایثارگران نیز در باره موضوع خودرو اظهار داشت: همانطور که ایثارگران مستحضر هستند ماده ۴۵ قانون جامع در باره تامین خودرو مناسب جانبازان برای دولت تکلیف تعیین کرده است. این ماده قانونی غیر از تأمین خودرو به کمک پرداخت بلاعوض و تسهیلات است. در عین حال جانبازان ۷۰ درصد بر این باوراند که کیفیت خودروهای داخلی نمی تواند جای خودروی مناسب را برای جانبازان ۷۰ درصد با مشکل جسمی - حرکتی پر کند. لذا چند سالی است انجمن‌های جانبازان ۷۰ درصد، موضوع واردات خودرو را پیگیری نموده اند؛ ضمن اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی مفاد ماده ۴۵ را شامل جانبازان زیر ۷۰ درصد اعلام نمود و مقرر گردید سالانه ۱۰ هزار خودرو از خودروهای داخلی به این عزیزان تحویل گردد و از آنجا که جامعه مشمول خودروهای داخلی حدود 300 هزار نفر برآورد شده است، با یک حساب سرانگشتی می توان نتیجه گرفت که ۲۵ سال زمان می برد. همین مطلب باعث شد که اخیراً سهمیه ۱۰۰۰۰ در سال به ۳۰۰۰۰ در سال افزایش یابد.

از سوی دیگر شبکه ملی ایثارگران و انجمن های جانبازان ۷۰ درصد، موضوع واردات خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد به بالا را از مسئولین مختلف کشوری، اعم از ریاست محترم جمهور، معاون اول ایشان و رئیس مجلس پیگیری نموده اند. بدین منظور طرحی را تهیه و ارائه نمودند که پس از جلسات و مکاتبات مکرر، اخیراً معاون اول رئیس جمهور در پاسخ نامه شبکه ملی ایثارگران به وزیر صمت دستور داده اند: «پیرو نامه شبکه ملی ایثارگران و طرح پیوست، اقدام لازم را به انجام رسانید.»

به دنبال این دستور، جلسه فوق العاده شورای مرکزی تشکل های شاهد و ایثارگر تشکیل و مقرر گردید از آقای فاطمی امین وقت ملاقاتی به منظور عملیاتی کردن دستور معاون اول رئیس جمهور درخواست گردد. در عین حال شبکه از تمام مسیرها و توانمندی های موجود جهت تحقق دستور معاون اول استفاده نموده و موضوع را در دست پیگیری قرار داده است.

- در ادامه و در همین باره، حسین اسرافیلی نیز افزود: به دنبال اقدامات و پیگیری هایی که آقای دکتر ابوطالبی توضیح دادند، بنده در حاشیه‌ی نماز جمعه این هفته مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۵ موفق به دیدار و گفت وگو با آقای دکتر مخبر، معاون اول محترم رئیس جمهور شدم. در این دیدار مراتب تشکر و قدردانی ویژه جامعه ایثارگری، خصوصاً جانبازان ۷۰ درصد را به ایشان ابلاغ کردم که این یک یادگاری از طرف دولت مردمی و انقلابی است. دکتر مخبر نیز توضیح دادند که حدود نیم ساعت در جلسه هیئت دولت نسبت به موضوع خودرو جانبازان وقت اختصاص داده شد تا این درخواست عزیزان جانباز محقق شود.

از ایشان درخواست شد دستور فرمایند امکان ملاقات با آقای فاطمی امین، وزیر محترم صمت برای هیئت مدیره شبکه فراهم شود که آقای مخبر در این خصوص هم قول مساعد دادند.

- سپس حسن ابوطالبی درباره سرانجام افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری توضیح داد: همانطور که مستحضر هستید افزایش ۵۷ درصدی حقوق پرستاری امری کاملا قانونی‌ست و متاسفانه سازمان برنامه و بودجه از قانون تمرد نموده و علیرغم مکاتبات مکرری که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.

از سوی دیگر در پیگیری های گذشته که طی آن در مردادماه در دیداری که باتفاق اعضای شورای مرکزی تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سازمان برنامه و بودجه با آقای دریالعل، مسئول تلفیق و بودجه سازمان برنامه داشتیم، ایشان قول دادند تا پایان شهریورماه از طریق مجلس موضوع را پیگیری و پرداخت ۵۷ درصد را عملیاتی کنند. آذرماه موضوع از ایشان پیگیری شد؛ لیکن ایشان نیز به وعده ای که داده بودند عمل نکردند، حتی به اجرای ناقص قانون نیم‌بند ۳۸ درصد خودشان هم عمل نکرده و معوقات آن از اول فروردین تا مردادماه را نپرداختند.

در جلسه ای که با آقای موهبتی، معاون محترم توسعه بنیاد شهید داشتیم از ایشان سوال شد که چرا موضوع ۵۷ درصد افزایش حق پرستاری از طرف آن معاونت پیگیری نمی شود؛ ایشان گفتند وقتی ما موضوع را پیگیری می‌کنیم، سازمان برنامه و بودجه اعلام می کند، ایثارگران خودشان موضوع را پذیرفته و پیگیری نمی کنند؛ چرا شما پیگیر موضوع هستید!

که در پاسخ اعلام کردیم علت اینکه ایثارگران مشمول افزایش حق پرستاری، موضوع را پیگیری نمی کنند، به دلیل شرایط خاص و مسائل حاکم بر جامعه و کشور در ماه های اخیر است و اولویت ما حفظ امنیت و آرامش کشور است و سکوت ما دلیل پذیرش حداقل افزایش انجام شده نیست و همچنان به دنبال مطالبه قانونی و بحق ایثارگران در فرصت مناسب خواهیم بود.

- اسرافیلی نیز در خصوص موضوع ابقاء حق پرستاری در فیش حقوقی جانبازان، پس از شهادت توضیح داد: همانطور که مستحضر هستید این موضوع نیز بیش از سه سال است در دستور کار انجمن ها و همچنین شبکه ملی ایثارگران قرار دارد و علیرغم اذعان اغلب مسئولین بر پایین بودن دریافتی جانبازان و قطع شدن حق پرستاری بعد از شهادت جانبازان، «بر ماندگاری و استمرار حق پرستاری جانباز برای همسر در قید حیات پس از شهادت» تأکید داشتند؛ که متاسفانه هیچ اقدام عملی و اجرایی تاکنون انجام نشده است. اخیراً در اصلاحیه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ذیل ماده ۲۶ ماندگاری حق پرستاری به صورت ثابت، پس از شهادت جانباز پیش بینی شده است که در صورت تصویب اصلاحیه، طبیعتاً این مشکل نیز حل خواهد شد.

- ابوطالبی در مورد بدهی بنیاد به بیمه دی و تاثیر آن در سیر درمان جانبازان و ایثارگران گفت: بنابر گزارشات واصله از مسئولین بنیاد، تا چندی پیش بدهی بنیاد به بیمه دی ۲/۵ همت یعنی۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که طبیعتاً بدهی های بنیاد به بیمه دی در سیر ارائه خدمات درمانی ایثارگران تاثیر منفی خواهد داشت.

عدم پذیرش ایثارگران از سوی برخی بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز درمانی، عدم تحویل دارو توسط برخی از داروخانه ها و به زیرمیزی شدن درمان جانبازان توسط برخی از پزشکان از تبعات و عوارض این مشکل است. شبکه ملی ایثارگران در نظر دارد به موازات پیگیری افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری، موضوع بدهی بنیاد به بیمه دی را نیز از سازمان برنامه و بودجه پیگیری نماید.

همین جا باید از رئیس سازمان برنامه و بودجه گله کنیم که علی رغم مکاتبات مکرر و در خواست وقت از ایشان، تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.

- اسرافیلی در باره آخرین اقدامات و موضوعاتی که در دستور کار شبکه قرار دارد گفت: از آنجا که قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از سال ۱۳۸۶دوره آزمایشی خود را سپری کرد، در دی ماه سال ۹۱ به تصویب نهایی رسید و در سال ۹۵ آخرین اصلاحیه آن نیز مورد تصویب قرار گرفت، نیاز بود که پس از ۵ سال این قانون مجدداً مورد بازنگری قرار گیرد؛ خصوصاً اینکه به اقرار برخی از مسئولین از جمله آقای دکتر قاصی زاده هاشمی، ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، تنها حدود ۱۹ درصد به قانون جامع عمل شده است و این نقیصه ناشی از عدم دغدغه و پیگیری جدی و ضعف مدیران و متولیان امر در بنیاد شهید در دوره های مختلف و همچنین ضعف در ضمانت اجرایی این قانون بوده است.

شبکه ملی ایثارگران برای رفع این مشکل، اقدام به اصلاح قانون مذکور با تجمیع قوانین متفرقه و احصاء آن و همچنین با تلفیق قانون جامع موجود و سایر قوانین و با رویکرد تامین ضمانت اجرایی اقدام نموده است.

اصلاحیه اخیر پس از کار کارشناسی توسط کارشناسان خبره حقوقی شبکه، از جمله آقایان یوسف مجتهد، حسین حیدری و محسن برزگرمحمدی و تعدادی از اعضای هیئت مدیره شبکه به رویت رئیس بنیاد رسید و ایشان نیز با اختصاص وقت کافی و دقت لازم، تمام جزوه بازنگری شده را مطالعه و نقطه نظرات اصلاحی خود را ذیل مواد و تبصره های آن ابراز کردند.

این اصلاحیه پس از جمع بندی و ویرایش در چند نسخه به آیت الله دکتر رئیسی، رئیس محترم جمهوری اسلامی، آقای دکتر مخبر، معاون اول محترم رییس جمهور، آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، آقای پژمان فر، رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰، آقای عیسی زاده، رئیس محترم کمیسیون اجتماعی مجلس، آقای امیرآبادی، رئیس محترم فراکسیون ایثارگران مجلس و همچنین آقای نوروزی، رئیس محترم فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت تحویل گردید.

- ابوطالبی نیز در تکمیل توضیحات اسرافیلی افزود: آخرین اقدام حقوقی شبکه ملی ایثارگران تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه در بخش ایثارگران می باشد. این برنامه با نگاه به برنامه اول تا ششم و همچنین با نگاه به توسعه و عمق بخشیدن در خدمات و توسعه در شمول جامعه ایثارگری، والدین معظم شهدا، همسران و فرزندان معزز شهدا، جانبازان گرامی و آزادگان سرافراز تهیه و تنظیم گردیده است که نسخه هایی از آن به سران سه قوه و کمیسیون‌ها و فراکسیون های مربوطه در مجلس شورای اسلامی و شخص ریاست محترم بنیاد تقدیم شده است تا در بررسی و تدوین قانون هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

اینستاگرام
سلام خدا خیرتون بده ان شاءالله
از همه عزیزانی که دارن زحمت میکشن وپیگیر مطالبات ایثارگران هستن تشکر میکنم واز انها خواهش دارم که نزارن حق قانونی این قشر مظلوم ضایع بشه
سلام زن وبچه محروم رزمندگان زیرشش ماه رابایدامسال نجات دهید ازشما سوال داریم شمادلتون میادبه فرزندیک ماه بزرگترخودرسیدگی کنیدفرزندکوچک رامحروم کنیدمارزمندگان باافتخاربرای کشورجنگیدیم الان پیروناتوان وفقیرهستیم کارگرفصلی هستیم به سختی زندگی میکنیم چرازیرشش ماه راحمایت نمیکنیددربرنامه هفتم به فریادمابرسیدماامسال خیلی به شماامیدواریم به خاطرامام حسین وحاج قاسم ماراازبدبختی نجات دهیدبه خداماسزاوارچنین قانون سخت وتبعیض نیستیم
سلام رزمندگان زیرشش ماه ازشما شبکه ایثار.گران خیلی ناراحت هستندچرابه رییس جمهورومخبرنمیگوییدخانواده رزمندگان زیرشش ماه محرومندگناه دارندشرمنده خانواده هستندکارگرفصلی وبدبختندپیروناتوان ازجان باافتخارگذشتندبرای مردم چرانمیگوییدخداناراضی ازاین ظلم این همه تبعیض بی عدالتی چرانمیگوییدجواب خدارابایدبدهیم چرانمیگوییدشبهاگرسنه میخوابندچرانمیگوییدازجان گذشتندحالابه خاطریک ماه کمترموردظلم مسولان قبل شدندچرانمیگوییدبسیجیان وفادارویادگارامام راحل هستندچرانمیگوییدبیاییم امسال خانواده این ایثارگران راازبدبختی ونداری نجات دهیم چرانمیگوییدرزمندگان زیرشش ماه همیشه آماده دفاع ازکشورهستندازشماخواهشمندیم امسال به دادمابرسیدباتشکر
باتشکر از مسولان ستاد شاهد وایثارگر .کاش در مورد پاداش بازنشستگی که از زمان تاریخ حالت اشتغال حساب میشود وبر خلاف قانون جامع میباشد نیز مطلبی عنوان میکردید .فقط نگاهی به پاداش پایان خدمت کار مندان و فرهنگیان و..... بیندازید .البته خدا میداند که بدون حسادت اینمطلب عنوان شد وغرض اختلاف دریافتی ودیدگاه جامعه نسبت به جامعه ایثارگران است .
سلام و درود.خدا قوت.خسته نباشید.جای بسی تشکر و تقدیر از زحمات بی توقع شما عزیزان است.شما خط مقدم پیگیری خواسته های بحق ایثارگران عزیز هستید.احتمالا برخوردهای زخم آلود هم چشیده اید.از بعضی مسئولین و یا نیش های از بعضی ها حتی نوعا ایثارگران و با همه این فراز و نشیب فکر کنم شیرین است برایتان نتیجه کار و قوتی است برای ادامه کار.حداقل همراهی بنده دعای برای سلامتی شما و طلب اجر اخروی برای شما از خداوند متعال است.بخصوص خدمتی را که برای خانواده عزیز شهدا قسمی از ایثارگران انجان داده اید.خداوند پشت و پناهتان.
عزیزان بزرگوار ، اکنون مدتی است که شاهدیم ، فقط صورت مسئله طرح مشکلات مطالبات قانونی ایثارگران ، رسانه ای می شود و برای اجرای آن هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و هیئت محترم دولت منت گذاشتند ، خیلی بزرگواری کردند برای خودرو جانبازان ، نیم ساعت وقت گذاشتند ، خسته نباشد. خیلی خیلی کار کردند ، نیم ساعت برای جانبازان ۷۰ درصد وقت گذاشتند.!
اگراین دولت ، مردمی و انقلابی نبود معلوم نبود وضعیت ایثارگران به کجاها کشیده می شد ، خداروشکر این دولت مردمی و انقلابی ، به فکر ایثارگران است ، مگرنه...!
سلام.دقیقادرست وصعیع فرمودیدودقیق. ممنون ازشمابزرگوار
جانبازان تبصره یک حقشون پایمال شده وبه فراموشی سپرده شدند.!
سلام خسته نباشیدبرادران عزیزوگرامی چرابه موضوع باکرامت انسانی نگاه نمیکنیدفکرمیکنیددرخواست حق پرستاری وگفتن اینکه من نیازبه پرستاردارم وشرکت دراین کمسیون به همین راحتی است غروروعزت کرامت جانبازان قهرمان میهن مان رابازبان اوردن اینگونه کلامت نشکنیدحق پرستاری حق همسران جانبازان است نخودجانبازالبته من دراین خصوص حق همسرم رامراعات نکردم همسرم نیزبخاطرغرورمن راضی به این امرنشدبجزحقوق حالت اشتغال درامدی دیگری هم ندارم فرزندانم بیکاروسن ازدواجشان هم گذشته است فقط غروروعزت توخالی ولی راضی به رضای خداوندباارزوی سلامتی برای همه جانبازان خدایاخودت رحم کن که هیچ جانبازی نیازبه پرستارنداشته باشند
باسلام درددل رزمنده زیرشش ماه به فاش نیوز وشبکه ایثارگران چرابه دولت ایثارگرنمیگوییدرزمندگان زیرشش ماه معسر ضعیف وفقیرومظلوم ترین قشرهستندزن وبچه وگناه دارندوسزاواراین ظلم وتبعیض نیستندازکشورومردم درسرماوگرماباافتخاردفاع کردندچرانمیگوییدحقشان نیست که گرسنه بخوابندوسختی بکشندچرانمی گوییدبعدازچهل سال به دادشان برسیم چرانمیگوییدپیروناتوان هستندوشرمنده زن وبچه هستند به خاطرخون شهدایمان وامام شهداخواهشمندیم به دادمابرسید واین موضوع رامنتشرکنیدکه دل مثل سنگ مسولین به حال بسیجیان امام وکشوربسوزدوبه خاطرامام حسین ع ماراازگرفتاری نجات دهندباتشکر
سند راهبردی رزمندگان( که مصوبه برنامه پنجم توسعه است و مصوبه دولت در سال 1394 است) اجرا کنید بعد این مانورها رابدهید کجای کاری عامو
باسلام دوستان همه جانبازبالای 70درصدعضوءچندین موسسسه ونهادوهییت وغیره به اسم حمایت ازقشرجانبازان سالهاست جلسه ونشست دارننداماحاصل اینگونه جلسات ونشست هاچه سودی داشته هنوزمشخص نشده مثلاسهمیه خودروکه متعلق به جانبازان 70درصدبعداز30،40سال تمام نشده یعنی اینکه فقط حرف زدن حاکم براین جامعه بوده الان 9ماه ازسال گذشته هنوزنمیدانیم افزایش حق پرستاری طبق چه قانون وضوابطی 38درصدشدوچراچندماه اول سال رامعوق ندادننداگرقرارهست انجمن وموسسه وهییتی تشکیل بشوددفاع ازمشکلات قشرایثارگران بکندبایدازتمام درصدهاوازادگان باسنوات مختلف ورزمندگان دراین جمع هاباشندالان دکترطالبی ومجتهدودیگردوستان فقط ازقشربالای 70درصددراینگونه تشکلات هستندبهرحال ماهمه یک خانواده هستیم حالا5درصدالی 70درصدهمه روزگاری دریک سنگربودیم بدون اطلاع ازاینده که برای هرکدام ازماچه اتفاقی رخ خواهددادپس هرزگاهی فکرکنیم الان داخل همان سنگرهای هستیم که چقدرگذشت وایثاروفداکاری برای همدیگرداشتیم آزاده 97ماه حضوردرخط مقدم بعنوان بی سیم چی گروهان پیاده مشارکت در4عملیات مجروحیت 2بارکه باردوم اسیرشدم سال 78درصدجانبازی 65درصدشدم پس باشرایط جبهه ومجروحیت واسارت آشناهستم هنوزهم عضوءبسیج فعال تیپ امنیتی علی ابن ابوطالب هستم وجهت احتلای این پرچم مقدس که شامل تمام اصلیت کشورم میشوداین باقی مانده جانم رامیدهم ولی ازدوستان جانبازشاخص که همیشه دردیدارهای رهبری وریس جمهوروغیره حضوردارنندخواهش میکنم ازمشکلات وگرفتاری دیگرجانبازان وآزادگان ورزمندگان جنگ که حتماآسیب های روحی وجسمی درجنگ متحمل شده اندبازگوکنیدفکرکنیدهمین الان داخل سنگرباهم نشسته ایدبهرحال دست ماازدیداربااین مسولیین رده بالای کشورمحال هست انجام بشودپس شماهاسعی کنیدنمایندگاه خوبی برای دوستان قدیم خودتان باشید
باسلام وعرض ادب. کل مطالب شما عزیزان را درمتن بالا خواندم .خوب که چی ؟ همش وعده و وعید .هرموضوعی را که مطرح کرده اید قرار است که در اینده حل شود .بازهم وعده و عید . شما بفرمایید چکار کرده اید . با فعل ماضی صبحت کنید لطفا .که این کارها را کرده ایم .تمام این امتیازها هم اگر روزی محقق شود که به نظر من زمانش هم بسیار طولانی است حداقل های حق عزیزان ایثارگر است . بخدا خسته شدیم .اقا جان سوال من این است ماده 48 اشتغال فرزندان جلنبازان که دردی را دوا میکند و قرار بود به مجلس برود چه شد؟ چقدر باید صبر کرد؟ قرار بود هر ده سال یک خودرو به جانبازان بدهند چه شد؟ انقدر شرط و شروط هم گذاشته اند که بهتر بود می گفتند نمی دهیم .موضوع در صد جانبازان چه شد ؟موضوع دارو ودرمان چه شد ؟اکثرا جانبازان دندان دردهان ندارند چرا به هرجانباز اجازه چند دندان ایمپلن نمی دهید واقعا اگر بخواهم ادامه دهم این مطلب از حوصله خود و شما خارج است .اقا بس کنید ترا بخدا .شما فردای قیامت پاسخگوی خانواده عزیز شهدا ،جانبازان و ایثارگران هستید .ما پایبند به انقلاب و کشورعزیزمان هستیم و تحمل میکنیم ولی شما چطور .انقدر دل ایثارگران را ازده نکنید بخدا قسم همه مسئولیم .
با سلام خدمت سروران گرامی؛
خواهشمندم دوستانی که به مسئولین گرامی دسترسی دارند بپرسند و اطلاع رسانی کنن
۱_ایا سنوات به کسی پرداخت شد یا نه
۲_اگر شد چه مقدار یعنی اینکه وقتی گفته می شود از زمان برقراری حقوق ،۳۰ سال.گذشته باشه یا ۶۰ سال سن دقیقا یعنی چی؟؟ یعنی من که سال ۶۳ مجروح شدم ومستمری ۲۰۰۰ تومنی میگرفتم و ازسال ۷۹ حقوق حالت میگیرم با ۵۷ سال سن قراره کی و چطوری بازنشسته بشم؟
۳_ایا آیین نامه بازنشستگی ایثارگران عادلانه مصوب شد؟تا کی باید منتظر دریافت این مبلغ نا چیز باشیم!!که هر روز هم بی ارزش تر از روز قبل میشه!!
با این اوصاف بنظر میرسد که زمان دریافت بشه با این حق سنوات یه موتور گازی خرید!!خدا رو شکر معنی عدالت و دولت انقلابی را هم فهمیدیم.
سال ۶۵مهران /شاید ۴:ثانیه تا مرگ نزدیک شدم .
اونم چند بار .
ولی موج انفجار گرفتم ‌
عمری است که از شیرینی زندگی جز تلخی و اعصاب وداغون چیزی ندارم .
به عنوان یک بسیجی داوطلب جبهه و عملیات از دوستان درخواست دارم حقوق جانبازان را که مصوب میکنید درست بدهید .
این حق پرستاری ۵۷ درصد چرا ۳۸ اجرا میشه ؟
معوقه ۴ ماهه داره .
سری به بازار بزنید لی ارزش شدن پول را روز به وز حس می کنیم .
چرا رزمندگان زیر شش ماه سابقه، درقانون جامعه ایثارگران ازهرگونه امتیاز محروم کردید
مگر ما تو‌‌‌، عملیات شرکت نکردیم؟
مگر‌ ‌، ما داوطلبانه جبهه نرفیم؟
مگر ‌ما زن بچه نداریم‌؟
مگر ما زیر فشار این تورم نیستیم؟
وصد مگر ما.... دیگر!!
یعنی بعد ازحدود 34سال از پایان جنگ هنوز نمی خواهید انصاف به خرج بدهید حق پایمال شده ما رزمندگان زیرشش ماه رزمندگی را احیا کنید
مگر این کلمه بالای 6ماه ازآسمان نازل شده یا احدایث است که قابل تغییر به زیر 6ماه نیست؟!
شما را به خدا رزمندگان زیر 6ماه سابقه داوطلبانه به جبهه را هم نجات دهید
به خدا آنقدر التماس کردیم اگر شرمان از خودمان هم می آید.
برای حل مشکلامان خیلی به این دولت ومجلس انقلابی امید داشتیم.
شما را به خون شهدا این داستان بالای شش ماه رزمندگی و زیرشش ماه رزمندگی که این نماینگان درست کردید جمع کنید رزمنده رزمنده است بالا شش ماه یا زیر شش ماه خیلی از شهدای عزیز ‌‌ زیر شش ماه جبهه بودند وهمچنین جانبازان عزیز
لذا خواهشا‌ ‌ این دسته بندی ها را که درست کرده اید جمع کنید دیگه ظلم وجفا بسته
تعدادی از رزمندگان را بااین قانون ناعادلانه از جامع ایثارگران جدا کرده اید.
این جفا است درحق کسانی که با ندا امام به جبهه رفتند.
این همه نوشتین و گفتین همه دقیق وذرست وبجا

ولی بیشتردرمورد جانبازان 70درصد بود
پس گناه بقیه جانبازان چیه که کسی نیست ازحقشون دفاع کنه؟

این تشککل باید مدافع کل ایثارگران باشد.

مثلا حق پرستاری جانبازان زیر50درصد کی عملی میشود؟
ای وکلا ملت انقلابی
ای دولت مردان انقلابی
ای فاش نیوز انقلابی
به داد رزمندگان زیر 6برسید
به خدا ازبی عدالتی تدوین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که کوچکترین امتیازی به رزمندگان زیر 6ماه نداده له شدیم به دادمان برسید
ماهم زن بچه داریم درحال نابودی هستیم
چرا به خواسته مان توجه نمیکنید
حدود35سال ازپایان جنگ گذشت هنوز اولویت به رزمندگان زیر6ماه نرسیده!؟
دیگه سن مان بالای 60سال است
کی میخواهید مشکلمان حل کنید؟
باسلام این همه انجمن و... اما مطالبه گری جامعه هدف درگروه های مختلف صفراست.دراین جمها باید ازتمام گروه های ایثارگری استفاده شود عزیزان ۷۰درصد که دراین انجمن ها فعال هستند روی چشم ماجا دارند اما هرکس این گزارشات ومشابه ان را مطالعه میکند ذهنش معطوف به مطالبات شخصی عزیران میشود..هربزرگواری دراین انجمنها فعال ودارای مجوز صنفی است لااقل سالی ۲الی۳جلسه باتمامی گروههای ایثارگری برگزار کنند ومشکلات این عزیزان را احصا سپس درجلسه بامدیران ارشد بنیاد..دولتمردان ونمایندگان مجلس مطرح و پیگیر باشند..بنده به عنوان جانباز۵۰درصد تاکنون چنین حرکتی ندیدم..یاحق
همش فرار به جلو افتابه لگن هفت دست شام و نهارهیچ دیگه همه مردن شما دارید حرف از اینده می زنید واسه سر قبر ما میخواین بدین امکانات
باسلام چه زیباگفتندازماست که برماست متاسفانه هرساله روزجانبازیک تعدادجانبازه بالای 70درصدکه همیشه هم شاخص هستندودردیداررهبری وریس جمهوروغیره فقط این تعدادمشخص هستندواین عزیزان یادرشرایط خاصی زندگی میکنندیاازقبل طبق سفارشات مسولیین بنیاددرحداین چندکلام که همیشه درملاقات رهبری وغیره عنوان میکننداین جمله هست که ماخواستاردیدارشماکه ازبهترین نعمت هاهست راخواهانیم وهیچ مشکلی راازطرف دیگردوستان نقل نمیکنندمدام تشکرمیکنندکه خداونداین سعادت رانصیبشان کرده است چه اشکال دارداین قشرکه هرساله همیشه جزوءملاقات کنندگان مسولیین ورهبری هستندحداقل بدون تعارف چندتاازمشکلات قشرجانبازان زیر70درصدرابیان کنندبهرحال روزی ماهمه دریک سنگربودیم الان توسط این جماعت سیاسیون تقسیم بندی شده ایم وطوری رفتارکردنندکه جانباز5درصدبا70درصدو50درصدوغیره حکایت غریبانه شده اندازسال 69که به وطن برگشتیم دیگه ماراجهت دیداررهبری معرفی نکردنندهمیشه چندنفرازاده وجانبازقطع نخاعی درملاقات های رهبری هستندواین جماعت هم فقط خداراشکرمیکنندکه رهبری راملاقات میکنندان شاءالله درآینده نزدیک که بااقایاشخص ریس جمهوردیداری داشتیدازطرف دیگرجانبازان بگوییدکه بچه های جنگ ازاین همه بی عدالتی وتفاوت گذاشتن هاخسته شده انداگرالبته برای این جماعت مسول مومن وانقلابی ارزشی داشته باشیم
با سلام برای هر بند لایحه جامع حداقل 20 جلسه رایزنی در مجلس ودولت و... شده بر اساس شرایط ان زمان 1377 که فرزند جانباز قطع پا یا 45 درصد در ثبت نام مدارس شاهد امتیازی نداشت یا در کنکور واستخدام امتیازی نداشت ...نوشته شده تا چه رسد به رزمنده بی دفاع که بعدها اصلاح شد ...حالا باید برند باز رسی از مسولین قبلی که چرا کوتاهی ... و لذا هم استخدام فرزندان 70 درصد وفرزند شهید را که مانده اند وقول دولت وبنیاد گفتند اگر کسی ثبت نام نکرد یک ماه دیگه ثبت نام دوم .......الان دوسال گذشته خبری نیست به جد پیگیر باشید که مهلتی نیست تا برنامه هفتم وبه سهمیه کنکور هم کاری نداشته باشید ورایزنی کنید سهمیه در دانشگاه دولتی وشهریه بگیر مثل اول جدا باشد کهدر دولت اقای روحانی در اخرین سال همه ما را دور زد ورشته های ازاد پزشکی ودندان ودارو را به ظاهر روزانه کرد تا من نتوانم دفاع کنم وقتی سنجش رفتم گفتند دو وزیر مربوطه فشار میارند ما نیستیم این طرح دولت را حذف کنید و با اینکه دیوان ...هم درگیره ممنون اگه پی گیری کنید
سلام این مسئولین از نجابت جانبازان و ایثارگران سو استفاده میکنن بابا سال ۱۴۰۱ داره تموم میشه تکلیف حق پرستاری را روشن کنید مگر میخواهید صدقه بدهید مابه التفاوت چهار ماه اول سال رو بدهید حقمون را بدید چیزی اضافه نخواستیم
سلام واحترام پدر بنده 70 درصد و60 ساله هست اما هنوز پاداش بازنشستگی بهش ندادن پس ب کی رسید گفتم 70درصد الویت داره اما همش وعده ننگ برمسئولان بی کفایت بی فکر!!!
سلام جناب آقای دکتور مخبر معاونت اول محترم ریاست جمهوری مردمی بنده هر چقدر حقوق می گیریم نصف آن را به کرایه خانه و همیشه هم با صاحب خانه ضد ونقیب داریم وچون قادر به جا به جایی نیستیم باقی ماده دریافتی را به کرایه ماشین می دیم خواهش می کنیم خودرو جانبازان را یکمی زودتر بدهند با تشکر
اصل وریشه شهدا وجانبازان رزمندگان دلاور اعم ازسربازان وبسیجیان وفرماندهان وجهادگران میباشند رسیدگی به انان وظیفه شرعی ومیهنی میباشد
فرقجویی و تمایز در امتیازات جانبازان بالای ۲۵ و زیر ۲۵ درصد را اصلاح کنید تا قشر عظیم ایثارگران محروم طعم شیرین عدالت را بچشند و دلدادگی به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ارتقاء و معنی پیدا کند...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi