شناسه خبر : 96430
چهارشنبه 30 آذر 1401 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استیصال ضد انقلاب در برابر شکوه بازگشت پیکرهای شهدا

دیگر واضح است که براندازان و ضد انقلاب هر اتفاق و رویدادی در کشور را دست‌آویزی برای تاختن به ارزش‌ها می‌کنند و این‌بار در آستانه تشییع پیکرهای شهدا به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، در هویت این پیکر‌ها تشکیک می‌کنند.

 

سوژه جدید براندازان، اینبار «پیکر شهدا»سیده فاطمه کیایی؛ خبر بازگشت تعدادی از پیکر‌های شهدای دوران دفاع مقدس که در تفحص‌های اخیر کشف شده‌اند چند روزی است که فضای خبری کشور را پر کرده و عطر شهدا به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در نقاط مختلف کشور پیچیده است.

در پی این اتفاق بار دیگر بخشی از فضای مجازی پر شده از شبهه‌افکنی افرادی که تا دیروز و در اوج التهابات داخلی کشور هیزم بر آتش می‌‎ریختند و امروز این سوال را مطرح می‌کنند که این شهدا تا امروز کجا بودند؟ چرا تمام نمی‌شوند؟!

جدا از آن جماعتی که در هر رویداد و اتفاقی بهانه به دست می‌گیرند تا دق و دلی خود را بر سر جمهوری اسلامی خالی کنند و فضای مجازی را بهترین بستر اشاعه ذهنیات خود می‌بینند، اغلب مردم در جریان قرار گرفتن اخبار و رویداد‌ها بار‌ها خبر کشف پیکرهای شهدا و بازگشت جمعی پیکر‌ها از خاک عراق را شنیده‎اند. هر سال در چند نوبت پیکر‌های مطهر شهدایی که در طول سال توسط نیرو‌های تفحص شهدا در نقاط مختلف خاک کشور عراق کشف می‌شوند در مناسبت‌های مذهبی وارد کشور شده و پس از مدتی برای تشییع و خاکسپاری به شهر‌ها فرستاده می‌شوند. این تشییع و تدفین نیز طی یک برنامه خاصی با توجه به درخواست برای تدفین شهدا انجام می‌شود، بنابراین ورود هر ساله پیکر‌های شهدا امری عادی است.

نزدیک به ۴۷ هزار شهید از شهدای دوران دفاع مقدس تاکنون تفحص شده‌اند و کار برای تفحص ۲ هزار و ۴۰۰ شهید همچنان ادامه دارد. کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح این ماموریت را دارد که تا کشف آخرین پیکر شهید مشغول به کار در مناطق عملیاتی باشد و خانواده‌هایی که سال‌ها چشم‌انتظار خبری از عزیزشان هستند با بازگشت پیکر شهید خود آرام گیرند.

مسئله مهمی که نه فقط بحث پیکر‌های شهدا را شامل می‌شود بلکه بسیاری از موضوعات واضح و روشن کشور را این روز‌ها درگیر خود کرده، به حاشیه کشاندن آن توسط عده‌ای در فضای مجازی است. محلی که به خوبی می‌تواند بیانگر عقاید و تفکرات و نظرات، پرسش‌ها کارشناسانه و بررسی و تحلیل باشد. حالا به جایی برای بیان شبهه‌افکنی‌ها، دامن زدن به خشم و دروغ شده است. این شبهه‌افکنی‌‎ها در ادامه سناریوی ضد انقلاب و حمایت غرب برای به غبارآلود کردن فضای کشور در پی هر جریانی است که روح مردم را از باور‌های مذهبی و ملی جدا کند.

دفاع مقدس و موضوع شهدا همواره یکی از موضوعاتی بوده و هست که ضد انقلاب از آن استفاده کرده‌اند تا مردم را بی آنکه به سوالات اساسی و بنیادی‌تر پاسخ دهند که مگر نه اینکه شروع جنگ تحمیلی با حمایت همان رسانه‌ها و کشور‌های اداره کننده آن بود که امروز مرجع فکری و عقیدتی شما شده‌اند؟ مگر نه آنکه این تعداد شهید و جانباز حاصل جنگی بی اساس و انبوه سلاح‌هایی است که کشور‌های مثلا حامی حقوق بشر به صدام اهدا و آن جنگ را به ایران تحمیل کردند؟

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi