شناسه خبر : 96589
دوشنبه 05 دي 1401 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجرای بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته مقاومت

جعفری با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس ۱۰ هزار برنامه در کشور اجرا شد از ثبت۴۵۰ فعالیت برای هفته مقاومت در سامانه ملی ثبت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت توسط وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها خبر داد.

 

اجرای بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته مقاومت/ باید به شبهات دفاع مقدس پاسخ داده شود«علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز (یکشنبه) در چهارمین جلسه رؤسای ستادهای گرامی‌داشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۴ و عملیات کربلای ۵ اظهار داشت: پیروزی غرورآفرین رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ نتیجه مظلومیت شهدای عملیات کربلای ۴ بود.

جعفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: بعد از تجربه بسیار موفق چهلمین سالگر دفاع مقدس و شکل‌گیری سامانه مناسب‌های ملی هر سال شاهد توفیق و موفقیت‌های زیادی بودیم و خوشبختانه تحولات و فعالیت‌های خوبی رقم خورد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ روند فعالیت‌ها رو به رشد بوده است، گفت: امسال هزار و ۹۶۷ عنوان برنامه در سامانه فعالیت‌های ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار ۲۶۱ فعالیت برای سال‌جاری پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس شاهد اجرای ۱۰ هزار برنامه در کشور بودیم.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ عنوان برنامه برای هفته مقاومت در سامانه ملی ثبت شده است، گفت: خوشبختانه سازمان‌ها با هوشمندی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استفاده از پیشکسوتان اقدامات خوبی در هفته دفاع مقدس صورت گرفت.

جعفری با بیان اینکه امسال در سی‌ام شهریور سومین دوره تجلیل از یک میلیون پیشکسوت با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس ظرفیت و امید را بین نیروهای پیشگام در دفاع مقدس ایجاد کرد.

وی با اشاره به تشییع پیکر ۴۰۰ شهید گمنام در دفاع مقدس در سراسر کشور همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) گفت: ۲۰۰ پیکر شهید در تهران و ۲۰۰ پیکر شهید گمنام در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه موج عجیبی از استقبال از پیکر شهدای گمنام در سراسر کشور ایجاد شده است، گفت: مراسم وداع با پیکر شهدای گمنام فردا (دوشنبه) بعد از نماز مغرب و عشاء در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد؛ همچنین روز سه‌شنبه مراسم تشییع ۲۰۰ پیکر شهید گمنام در تهران از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا برگزار خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مایه افتخار آزادگان دنیا است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فعالیت‌های گسترده‌ای برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با تدبیر وزارت کشور ستادهای گرامی‌داشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در همه استان‌ها و شهرستان‌ها با حضور استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار می‌شود و یک همگرانی در این خصوص صورت گرفته است.

جعفری خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هم افزایی و هم فکری باعث می‌شود تا برنامه‌های هدفمندتری داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: طبق نظرسنجی انجام شده جوانان اقبال زیادی نسبت به شهدای گمنام داشتند و باید از این ظرفیت به خوبی بهره‌گیری کنیم.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حوادث اخیر گفت: حوادث اخیر تلنگری برای ما بود تا نقاط ضعف را شناسایی و آن‌ها را تقویت کنیم؛ مهم‌ترین بحثی که باید متوجه آن باشیم این است فرمایشات حضرت آقا را در حوزه ناتوی فرهنگی، شبیه خون فرهنگی و غیره را دوباره بخوانیم و به آن‌ها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر دچار لطماتی شدیم، گفت: اگر نتوانیم فرزندانمان‌ را نسبت به مسائل توجیه کنیم خودمان صدمه خواهیم خورد؛ نسل جوان ما مظلوم واقع شده چرا که غفلت کردیم و سه سال آن‌ها را در فضای مجازی رها کردیم و دشمن در این مدت توانسته اطلاعات غلط به آن‌ها دهد.

جعفری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در همایش تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس افزود: در این دیدار امام خامنه‌ای فرمودند باید به گونه‌ای مسائل را به نسل جوان منتقل کنیم تا همان‌گونه که شما فکر می‌کنید، فکر کند.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید سال‌های سال به دفاع مقدس افتخار کنیم همچنان که هنوز سرشکستی قرارداد ترکمنچای همچنان وجود دارد؛ یکی از صدمات ما سوالات بی‌پاسخ جوانان در حوزه دفاع مقدس و شبهاتی که دشمنان ایجاد می‌کنند است و ما باید به سوالات جوانان جواب بدهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز باید تولیدات ما نوآورانه و جذاب باشد و حداکثر استفاده را از فضای مجازی ببریم، گفت: اگر نتوانستیم خوراک مناسب برای جوانان و نوجوانان داشته باشیم دشمن به آن‌ها خوراک نامناسب خواهد داد.

جعفری اضافه کرد: باید بتوانیم از ادبیات و هنر بسیار استفاده کنیم؛ چرا که اگر ما استفاده نکنیم دشمن بهره‌گیری خواهد کرد؛ همچنین سواد رسانه‌ای یکی از موضوعات دیگری است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و تاکتیک‌های رسانه‌ای را بشناسیم.

وی با خطاب قرار دادن مسئولین ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم تا فرزندان و همسران ما در این برنامه‌ها دخیل باشند؛ همچنین نباید اجازه دهیم برنامه‌ کلیشه‌ای شود.

جعفری با اشاره تشییع شهدای گمنام در سراسر کشور اظهار داشت: باید زنگ استقبال از شهدا در مدارس نواخته شود و همچنین به پویش خوش آمدی قهرمان توجه ویژه‌ای شود.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز بی نظیرترین تجهیزات غنیمتی داعش در موزه و سراسر نمای مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی وجود دارد و باید از این موزه بهترین شکل استفاده شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi