شناسه خبر : 97018
یکشنبه 18 دي 1401 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد حماسه هویزه برگزار شد

آیین بزرگداشت سالروز حماسه جاودان هویزه و شهادت شهید علم‌الهدی و یاران عاشورایی‌اش روز گذشته (جمعه) مصادف با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) در یادمان شهدای هویزه برگزار شد.

 

آیین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد حماسه هویزه برگزار شد آیین بزرگداشت سالروز حماسه جاودان هویزه و شهادت شهید سید محمدحسین علم‌الهدی و یاران عاشورایی‌اش (روز ملی شهدای دانشجو) روز گذشته (جمعه) مصادف با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) در یادمان شهدای هویزه برگزار شد.

«میلاد کریمی» دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه در این مورد اظهار داشت: این برنامه ۹ صبح جمعه (۱۶ دی) در یادمان شهدای هویزه برگزار شد.

«روز ملی شهدای دانشجو» که به یاد و نام این شهدای والامقام به تصویب رسیده بود، پس از ۲۶ سال به‌صورت رسمی دوباره به تقویم بازگشته است؛ لذا نخستین جلسه ستاد ملی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ریاست «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار و سپس توسط سازمان بسیج دانشجویی کشور در قالب کنگره ملی شهدای دانشجو، سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان، هیأت امنای زیارتگاه، ناحیه بسیج دانشجویی خوزستان، استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان هویزه دنبال شد.

وی با بیان اینکه با توجه به تقارن روز ۱۶ دی با وفات حضرت ام‌البنین (س) که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گذاری شده و همچنین سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌های متنوعی برای این ایام تدارک دیده شد، اضافه کرد: در ایام برگزاری مراسم سالگرد حماسه هویزه از ۱۴ استان و ۲۳ شهر ایران اسلامی میزبان خانواده‌های معظم شهدای مظلوم کربلای هویزه و رزمندگان و بازماندگان حماسه بودیم.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه افزود: خانواده‌های معظم شهیدان هویزه از سال ۱۳۶۱ و با آزادسازی منطقه تاکنون، به جز یک سال که جامعه درگیر کرونا شده بود به‌طور مستمر هر سال در محل شهادت و رزم فرزندان‌شان که امروزه به نام یادمان شهدای هویزه می‌شناسیم، گرد هم می‌آیند و در کنار عشایر غیور منطقه دشت آزادگان که سال‌هاست میزبان این عزیزان هستند، به یک خانواده بزرگ و همدل تبدیل شده و جلوه‌ای ماندگار از وحدت را به نمایش گذاشته‌اند.

وی درباره برنامه ورود خانواده‌های شهدا گفت: ورود خانواده‌های معظم شهدا به خوزستان از روز سه‌شنبه (۱۳ دی) آغاز شده است و کمیته استقبال متشکل از جهاد کشاورزی و ناحیه بسیج دانشجویی خوزستان از مبادی سه‌گانه شهر اهواز در خدمت این عزیزان هستند.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه در تشریح مراسم بزرگداشت این شهدای عالی‌مقام در روز ۱۶ دی نیز اظهار داشت: مراسم اصلی چهل و دومین سالگرد شهادت هویزه آفرینان و بیست و پنجمین دوره نکوداشت جلوه‌های ایثار دانشجویی کشور در قالب کنگره ملی شهدای دانشجو،  ساعت ۹ صبح جمعه با قرائت پیام حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و سخنرانی‌ حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدحسین کفعمی (رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور) و مداحی «صادق آهنگران» حماسه‌خوان جبهه‌ها در جوار قبور مطهر شهدای هویزه برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر قشر‌های مختلف مردم و عشایر منطقه، حجت‌الاسلام شکری، حجت‌الاسلام موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، علی‌اکبر حسینی محراب» استاندار خوزستان، سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان، رؤسای دانشگاه‌ها، فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و بسیاری از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه با بیان اینکه روز ۱۶ دی فرصت تجدید عهد دوباره جنبش انقلابی دانشجویی با آرمان‌های نظام مقدس‌مان نیز به شمار می‌آید، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های خوزستان و استان‌های همجوار نیز در قالب اردوی یک روزه راهیان نور دانشجویی از شب قبل در زیارتگاه حضور یافتند.

کریمی با بیان اینکه همه زائران شرکت کننده در مراسم روز جمعه، به همت سپاه حضرت ولی‌ عصر (عج) خوزستان، مهمان سفره پربرکت اطعام شهیدان شدند، به برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی توسط عشایر و اهالی منطقه و ادارات و دانشگاه‌های استان در ایام برگزاری مراسم جهت پذیرایی از مردم نیز اشاره کرد.

وی همچنین از حضور خدام و پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) در مراسم و اهدای هدایای متبرک آستان قدس رضوی به خانواده‌های معظم شهدای هویزه به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا خبر داد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب نیز که حاضر در حماسه هویزه بوده اند و به تعبیر و فرمایش خودشان غالب شهدای مظلوم هویزه از دوستان شان هستند در برنامه امسال عنایت ویژه‌ای به همسران و مادران شهدای هویزه داشته اند.

همچنین گلباران و گلاب شویی قبور شهدا، اهدای هزاران شاخه گل نرگس توسط دانشجویان دانشگاه آزاد بهبهان به زائران و شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه درباره سایر فعالیت‌های انجام گرفته در استقبال از آیین ۱۶ دی نیز گفت: فضاسازی شهر‌های اهواز و هویزه با همکاری سپاه و شهرداری‌ها، ضبط یک قسمت از برنامه تلویزیونی «نسیما» شبکه نسیم جهت پخش در روز جمعه، ساخت مستند از آزادگان سرافراز حماسه هویزه؛ تعویض تصاویر شهدا با طراحی جدید جهت نصب بر روی قبور، طراحی شناسنامه و برش‌هایی از وصایای هر شهید جهت نصب در زیارتگاه، رنگ آمیزی، نقاشی دیواری، دیوارنویسی، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس و... را بخشی از اقدامات ستاد فرهنگی در حوزه فضاسازی یادمان دانست و از برپایی غرفه‌های کودک و پرده خوانی در روز مراسم توسط بسیج دانشجویی و غرس ۵۰۰ درخت نخل خرما توسط بنیاد علوی خبر داد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi