شناسه خبر : 97049
یکشنبه 18 دي 1401 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عذرخواهی وزیر صمت از نمایندگان تشکل‌های ایثارگری

اخیرا بنا به ضرورت، پس از گذشت سال ها این موضوع با مدیران ارشد کشور در میان گذاشته شد و در ملاقات حضوری با معاون اول محترم رئیس جمهور و سپس طی مکاتبه‌ای در تاریخ بیست و نهم آبان ۱۴۰۱طرح پیشنهادی واردات خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر...

فاش نیوز - وزیر صمت ضمن دیدار و گفت و گو با تعدادی از نمایندگان تشکل های ایثارگران، در خصوص برخورد اهانت‌آمیز حراست این وزارتخانه با تعدادی از جانبازان عذرخواهی به عمل آورد و از آنان دلجویی کرد.

بر پایه این گزارش، روز گذشته تعدادی از نمایندگان تشکل های ایثارگران به منظور پیگیری مطالبات قانونی خود از طریق دیدار با فاطمی امین، وزیر صمت در محل ساختمان این وزارتخانه حضور یافتند و درخواست دیدار با وی را داشتند که تعدادی از آنا مورد اهانت مأموران حراست واقع گردیدند.

در همین زمینه، روابط عمومی تشکل های ایثارگران تحت عنوان «شبکه ملی ایثارگران» توضیحاتی به این شرح ارسال کرده است که از نظرتان می گذرد.

مقام معظم رهبری می فرمایند: "پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را زمین نگذارید."

"شبکه ملی ایثارگران"، متشکل از هشت تشکل بزرگ ایثارگری در سطح ملی، شامل:

۱- انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

۲- انجمن راست‌قامتان جانباز (جانبازان دو پا قطع)

۳- انجمن جانبازان صبور (یک پا قطع از لگن)

۴- انجمن ریه های خسته ( جانبازان شیمیایی)

۵- جمعیت آزادگان دفاع مقدس

۶- انجمن آیه های ایثار و تلاش(همسران شهداء و جانبازان)

۷- جمعیت فرزندان شاهد و نواندیش خدمتگزار (فرزندان شهداء)

۸- خانه نور ایرانیان بصیر (جانبازان دو چشم نابینا)

که با کسب مجوز های قانونی به دنبال پیگیری و مطالبات جامعه ایثارگری در حوزه های مختلف، اعم از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و امور صنفی آنان، حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری می باشد.

در این راستا اعضای هیئت مدیره و شورای مرکزی شبکه ملی ایثارگران ملاقات های متعدد با مسئولین تراز اول کشور داشته و مطالبات جامعه ایثارگری را با نگاهی کارشناسانه به سمع و نظر آنان می رسانند.

از موارد مهم، به ویژه برای جانبازان ۷۰درصد ویلچری، تجهیزات پزشکی و داشتن خودروی مناسب است که همواره با مشکلات جدی مواجه بوده است.

در دولت نهم و دهم مشکل این عزیزان با واردات خودرو تا حدودی برطرف شد. اخیرا بنا به ضرورت، پس از گذشت سال ها این موضوع با مدیران ارشد کشور در میان گذاشته شد و در ملاقات حضوری با معاون اول محترم رئیس جمهور و سپس طی مکاتبه‌ای در تاریخ بیست و نهم آبان ۱۴۰۱طرح پیشنهادی واردات خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر تقدیم گردید، که با استقبال ایشان مواجه شد و طی نامه شماره ۱۷۰۱۹۴ مورخ ۱۵ / ۹ / ۱۴۰۱ ضمن دستور به جناب آقای دکتر فاطمی امین، وزیر محترم صمت، جهت اقدام لازم ارسال شد؛ لیکن با کمال تاسف پیگیری های شبکه موثر واقع نشد. همچنین طرح پیشنهادی به معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تقدیم گردید که ایشان نیز موافقت خود را طی نامه شماره۵۱۹۲۹۶/ ۰۱/ ۰۰ مورخ ۱۲ / ۱۰ /۱۴۰۱ به وزیر محترم صمت اعلام نمودند.

پس از آن طی نامه رسمی این شبکه با شماره ۶۵۱/ ۱۴۰۱ مورخ ۲۱ /۹ / ۱۴۰۱ از وزیر محترم صمت درخواست وقت ملاقات به عمل آمد که متاسفانه توفیق ملاقات حاصل نشد.

تا این که در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ تعدادی از اعضای شبکه با حضور در وزارتخانه و تقاضای ملاقات با وزیر محترم، پیگیر دستور معاون اول محترم رئیس جمهور شدند، که با برخورد بسیار بد حراست آن وزارتخانه مواجه شده و تعدادی از جانبازان قطع عضو و ویلچری مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفتند.

حضور 0نمایندگان تشکل های ایثارگران در ساختمان وزارت صمت به این شکل بود که تقریبا از هر کدام از پنج انجمن مشمول طرح واردات خودرو، هفت نفر به نمایندگی در ساعت ۱۰ صبح ۱۷ دی‌ماه در محل حاضر شدند.

در ابتدای ورود، یکی از پرسنل حراست سوالاتی پرسید؛ از جمله این که علت حضور شما چیست؟

به ایشان پاسخ داده شده که به دنبال دستور معاون اول محترم رئیس جمهور به وزیر صمت برای واردات خودرو برای ملاقات وزیر آمده ایم؛ که بارها وعده چند دقیقه بعد را دادند! تا ساعت ۱۱/۳۰ که پس از آن تعدادی از جانبازان به سمت آسانسورها رفته و حدود ۲۵ نفر خود را به طبقه دهم و پشت در دفتر وزیر رساندند.

در ادامه حراست از پیوستن ۳ نفر از دوستان جانباز به سایرین ممانعت به عمل آورد و آنها را از آستانه درب آسانسور با خشونت کنار زدند، و فردی که خود را رئیس حراست می نامید، رسما یکی از جانبازان ۷۰ درصد( حاج اکبر حسین زاده) را نشان قرار داده و به دو نفر از مامورین دستور داد با او برخورد کنند!

وقتی به این جانباز عزیز که جلوی درب آسانسور پشت ویلچر یکی از جانبازان را گرفته بود، حمله ور شدند تا او را از آسانسور بیرون بکشند وی مورد طعن و ضرب قرار گرفت که آثار ضرب و جرح بر بدن وی و فیلم و اسناد حضور و هجمه عوامل حراست به عزیزان جانباز موجود است.

شبکه ملی ایثارگران با تکیه بر فلسفه وجودی خود و ماموریت های تعریف شده در اساسنامه خود، ضمن قانونی دانستن پیگیری مطالبات ایثارگران، رفتار خودسرانه و دور از شأن جامعه ایثارگری را به شدت محکوم می کند.

لذا از مسولین قضایی، انتظامی، فرهنگی، خصوصا مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست می نماییم ضمن رسیدگی به این موضوع به صورت جدی و قاطع، با متخلفین برابر ضوابط و مقررات قانونی برخورد شود.

لازم به ذکر است گرچه نهایتا دیدار با وزیر میسر گردید و ایشان نیز نسبت به مسایل پیش آمده، از جانبازان عذرخواهی کرد؛ شیرینی این دیدار نتوانست تلخی برخورد اهانت آمیز با جانبازان را از بین ببرد!

شبکه ملی ایثارگران

۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱

اینستاگرام
سلام اخرش چی شد برادر من دست خالی اومدین یا همین روزا خودرو خارجی میدن بلانسبت
سلام
خدا قوت.خسته نباشید.جای ما خالی اگه قابل باشیم.اما ورود تلخ داشتید که ما را بسیار ناراحت می کند.دلیل آنرا هم نمی دانم چیست.ورود نه برای ما که برای ه مراجعه کننده ای باید سهل باشد.خود سری بعضی اینگونه حوادث را منجر میشود!
اما خوب شیرینی بعدی چه بود ؟کاش می گفتید تا کام ما هم شیرین بشود.
بهر حال ممنونیم از پی گیریهایتان.در پناه خداوند باشید.
اون طرف، ریشه بریدیم!
این طرف ریشه نداریم!!!
جانبازان عزیز، دنبال چی میرین!
خودرویی که باید پول اش رو بدید!
یا خودرویی واردکنید که اندک سودی دارد!
دنبال مادیات اید؟!
از مسئولین یادبگیرند...
مسئولین چکارکردن که میلیاردر شدن!!!
در اروپا، کانادا، آمریکا و... سرمایه گذاری کردن...
ویلا و...
و... و... و......................
ا خ ت ل ت س.
نگوییم، شهدا شرمنده ایم!
بگویید شهدا،،، مسئولین شرمنده اند.
وزیر کیه...
وکیل کیه...
حراست کیلوچند...
ارزش بچه های جنگ مساوی است با ارزش شهدا...
ارزش بچه های جنگ برابر است با همسنگران شان...
شهیدسلیمانی ها...
شهید خرازی ها...
شهید همت ها...
شهید باقری ها... باکری ها... زین الدین ها...
و...
دولتی ها و اطرافیانشان مثل حراست و... امامزاده نیستند که...
ما دولت های منافقی هم داشته ایم!
مثل بنی صدر ها که نفوذی مورداعتمادخودشون، بمب گذاری کردند.
مثل روحانی خائن که خیانت هاش محرز...
آقای رئیسی، مراقب و مواظب اطرافیانتان باشید.
که شاید نفوذی های دهه 60 هنوز در میانشان باشد.
وزرا باید افتخاربکنند که جانبازان به محل کارشان بروند.
وظیفه وزرا ست که به خدمت جانبازان برسند.
حراستی های موردنظرشناسایی و به مقامات قضایی معرفی شوند.
مرگ بر منافقین و معاندین و مخالفین...
مملکت مال بچه های جنگ است.
چونکه باچنگ و دندون ازش محافظت و مراقبت کردن و نگه اش داشتن.
بقیه خادمان رزمندگان.
تمام.
میدانید بمن چه میگویید؟باز هم که!!!!!
سلام ، احتراما پیگیری جانبازان نخاعی با این جسم های ضعیف ودردمند در خصوص مشکلات جانبازان و موضوع اخیر در وزارت صمت قابل تقدیر و سپاس فراوان است ، برخورد ناصواب حراست وزارت خانه با این عزیزان نشات گرفته از فراموشی فرهنگ ایثار وشهادت است که الحق والانصاف توسط مدیران اسبق ، سابق ،جدید بنیاد در مسلخ تعارفات و مصاحبه های تلویزونی انرا قربانی کرده اند به طنز بگویم ایثارگران یک دشمن در هیأت دولت دارند که همانا بنیاد شهید است.
سلام طنز تلخی است واقعا یا واقعیتی آشکار ؟
سلام
نتیجه دیدار ؟!
نتیجه این شده که قرار گردیده جانبازان با معاون وزیر چند و چون کار را مورد بررسی قرار دهند ان‌شاءالله
سلام عزیزان بهتر از جان عجیب است انچه قانون ابلاغ کرده و این خواب رفتگان به عمد را باید با ویلچر و عصا بدست و روشندلان با همراه به در خانه اینان برد و از خواب بیدارشان کرد. یاد تعریفهای پدر مرحومم افتادم. از روزگاری میگفت که زمستانها که ازوقه انها ته میکشید .ده بیست نفر روانه شهر میشدند از اول صبح پشت در خانه ارباب بست مینشستند ساعت 9 مباشر ودفتر دار دفتر ارباب را باز میکرد . تقا ضای گندم قرضی میکردند تا فصل برداشت اتی عودت دهند.مباشر گاهی پیغام به اندرون ارباب میداد .ساعتها میگذشت خبری از دستور ارباب نمیرسید.میشد 3 بعد از ظهر مباشر درب دفتر را میبست میرفت فردا داستان تکرار پس فردا تکرار روز سوم ارباب ساعت 11 سر وکله اش پیدا میشد با کلی فحش دری. وری با دستور اومباشر تکه کاغذی حواله مینشوشت به انبار دار به هر نفر 20 کیلو گندم بده. گرسنگان به ده بر میگشتند به انبار که در ده قرار داشت مراجعه و طی مراسمی که مجال شرحش نیست20 کیاو گندم دریافت میشد. این داستان در طول زمستان چند بار تکرار میشد. تنها موجوداتی که هیچ وقت گرسنه نمی ماندند موشان بودنند تا دلشان میخواست میبردنند..و ادمیان همیشه گرسنه
حراست وزارتخانه و ... ضرب و شتم جانباز ویلچری؟؟؟
وای به روزی که بگندد نمک ...
باسلام برادران عزیز دنبال چی میگردید چه نتیجه ای بندگان خدا ها که اکثرن جانباز قطع نخاع یادوپاقطع که همه یا کتک خوردن یاتوهین شنیدن دنبال اون درد بگردید چرا جانبازان خودشون باید پیگیر این جور کارا باشن مگه بنیاد شهید نباید این کارارا انجام بده آقای قاضی‌زاده هرروز توضیح می‌دهند که دراین مدت این کارا را انجام دادیم پس چرا این یک کار کوچیک انجام نشده باید جانبازان قطع نخاع یادوپاقطع خودشون دنبال کاربرن که این طور اتفاق هابیفتد پس جای شما دراین جاکجاست که رسیدگی وپیگیری نمائید
سلام اولآ وظیفه دولت وزیرصمت ورئیس بنیادشهیداست که خودروی متناسب باوضعیت جانبازان 70درصدرادرب منزل وبدون دریافتی ریالی وبا کمال احترام تقدیم جانبازان دست وپاقطع نابیناونخاعی تقدیم میکردندوحق وحقوق این عزیزان بیشترازاین حرفهاست درثانی برادران جانباز70درصدبه بالاشبکه ملی ایثارگران نبایدفقط همین 8گروباشدجمعیت ایثارگران شماکه همه پشتبان شماعزیزان هستنددرحدود4میلیون نفرایثارگرمیباشدکه ازجمعیت برخی کشورهای همسایه مثل قطربحرین .ارمنستان وازخیلی های دیگربیشتراست درکشوری که جانیازان دست وپاقطع شده ونابیناخودروی متناسب نداشته باشدبنظربنده وزیروزرای ان بایدبادوچرخه رفت وامدداشته باشندفکرمیکنم حرف بی ربطی نباشدوسلام
سلام وقتی میگویند جانباز اعصاب وروان مظلوم هست ولی هیچ جایی تو جامعه ایثارگری مدارد باورتان نمی شود چه تشکلی مربوط به جانبازان اعصاب وروان هست
آقایون‌ دولت و مجلس این هم از بودجه ای که بنیاد شهید میگیره ب رای فرهنگ سازی ایثار و شهادت آقای قاضی زاده کجا این بودجه خرج میشه که تو هر دستگاهی مخصوصا دولتی این همه بی احترامی به خانواده شهدا وایثارگران میکنن وقتی تو خود بنیاد شهید به ایثارگر بی احترامی میشه و کارش رو پیگیری نمیکنن دیگه چه انتظاری از دیگر دستگاه ها باید داشت ....عده ای جون دادن خون دادن اعضای بدن دادن تا کسی نتونه به این مردم و کشور چپ نگاه کنه بعد تو کشور خودمون این همه حرمت ایثارگر شکسته میشه ...خجالت بکشید از خون شهدا ....دیگه نمیدونم چی بگم سر درد گرفتم از این همه بی مهری
ای داد ای هوار احترام نه هزینه دارد نه نیاز به مقدمه وبرنامه ریزی دارد نه بخشنامه لازم دارد نه بودجه وکمیسیون تخصصی اگر امروز احترام ایثارگران ما در وزارتخانه دولتی هتک میشود نشان از دوگانگی در تفکر وعملکرد بعضی مسئولان دارد واین از هیچ مسئولی پذیرفته نیست ایضا خود ایثارگران هم باید به حق وحقوق خود آشنایی کامل داشته ودر مواجهه با هر فرد عکس العمل درخور شان ورفتار طرف مقابل داشته باشند میگن غورباقه را در تشت طلا هم بگذاری لیاقتش را ندارد ودوست دارد بپرد در مرداب وگل ولای . بعضی البته فقط بعضی خودرا تافته جدابافته میدانند یا در موقعیت ومقام ومیز وپست خود غرق یادچار تزلزل میشوند به نظر شما در مقابل افراد عادی جامعه ومستضعفان ساکت ومحجوب چگونه رفتار میکنند . عزیزان ایثارگر خصوصا درصدبالاها وفرزندان شهدا خدا شاهد است اگر کوتاه بیایید ودر مقابل ظلم وتعدی سکوت کنید یا مماشات وبی توجهی کنید در حق این مردم مظلوم که با تمام مشکلات اقتصادی ومعیشتی , ضعف درعدالت اجتماعی , رانت واختلاس ویژه خواری ... با تمام توان پای نظام ایستاده اند به امید فردایی بهتر ستم روا میدارید وستمگر را جری تر میکنید که بیشتر ادامه بدهد وظیفه ایثارگران الان ودر این برهه حساس به فرموده حضرت آقا خامنه ای مدالظله العالی باید آتش به اختیار عمل کنید اگر تصمیمی در مجلس گرفته شود ودر اجرا برای ایثارگران مشکل داشته باشد پس وای بحال تصمیمات برای مردم عادی جامعه عزیزان کوتاه نیایید استراحت باشد برای آخرت ان شاا... در جوار امام شهیدان حسین ع ابرظلم ستیز عالم به استراحت خواهیم نشست آمین .
4 ماه معوقه حق پرستاری چی شد.
اصولاً پروفسور قاضی زاده تا حالا چکار کرده است.
جناب فاش بازم هیچی نگی
حضرات دلخور میش.
متاسفانه بنیاد شهید و در رأس آنها جناب دکتر قاضی زاده وظایف قانونی محوله را درست انجام نمی دهند و این بزرگوار در برنامه های تلویزیونی بیشتر بدنبال تبليغ خودش می باشد تا انجام امور محوله، واقعا از ایشان که آن تبلیغها را در برنامه انتخاباتی اش می کرد و خود را مدیر برنامه ریز و عملگرا می دانست بعید بود که اینقدر در بنیاد شهید ضعیف عمل کند که جانبازان قطع نخاع و ویلچری مجبور شوند خودشان گرفتار پیچ وخم دفتر وزیر و معاون وزیر بشوند و انواع بی حرمتی ها و توهین ها را تحمل کنند. این توهین ها و بی حرمتی ها عملا متوجه ضعیف عمل کردن و بهتر است بگوییم هیچ کاری نکردن ریاست محترم بنیاد باشد که در تمام جلسات هیات دولت صرفا حضور فیزیکی و نه علکردی دارد . حیف و صد حیف که تعدادز از مسئولین نظام اینقدر ضعیف و یا بد عمل می کنند.
باسلام. عزیزان با کلی دورسرگرداندن من یک کارت ایثار دادن که اصلا اعتبار حتی یک کد ۱۲ رقمی راهم ندارد
سلام، اصولا این وظیفه قانونی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که از طریق هیئت دولت موضوع راپیگیری و عملیاتی کند ،،،اما وقتی به وظایف اشان عمل نمی کنند وبه تعارفات مسئولیتشان بر می خورد ناچارا جانبازان ویلچری با تمام مشکلات حمل ونقل پیگیر می شوند که جای تقدیر دارد ویکی از اهداف تشکیل نهاد و گروههای قانونی همین موارد است که مسئولین باید پاسخگو باشند، ،،،ضمن اینکه این تشکل ها باید شامل همه گروههای جانبازی باشد ،،جانبازان ۲۵ درصد تا ۴۹ درصد در چه انجمنی از این شبکه ملی ایثارگران قرار دارند ،،بسیاری از این جانبازان مشکلات جسمی و حرکتی دارند ،،،،امیدوارم مدیر شبکه ایثارگران به قرار دادن جانبازان ۲۵درصد تا ۴۹ درصد واحیانا جانبازان دیگر هم اقدام جدی داشته باشند تا مطالبات جانبازان با اتحاد ویکپارچگی بیشتری پیگیری شود،،،،
باسلام واحترام آقای فاش نیوز ک چندروز قبل فرمودین حتما تا بهمن خودرو میدن بیا جواب بده خوردرو کی گرفته چرا خبر دروغ مینویسی شما از ازکارای بنیاد سردرنمیاری بیخود کسی رو امیدوارنکن !!!!
سلام برادران عزیز ایثارگران گرامی از بنیاد آبی گرم نمیشه دل بکنید دیگ تاریخ مصرف جانباز تموم شده باورکنین هیچ امیدی ب اینا نداشته باشید ان شالله حضرت عباس جوابتونو بده مسئولین بی سواد بی فکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi