شناسه خبر : 97072
دوشنبه 19 دي 1401 , 11:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت؛ نهایت آمال سرباز ولایت

حاج قاسم آن‌قدر به‌دنبال شهادت گشت تا این‌که سرانجام به آرزوی خود رسید؛ اما انگار قبل از شهادتش، به او گفته بودند که قرار است جام ناب شهادت را سربکشی! چراکه او در همان شب که به‌سوی معبود خود پرکشید، دست‌نوشته‌ای از خود به یادگار گذاشته و روی آن نوشته بود: خداوندا مرا پاکیزه بپذیر...

 

به گزارش دفاع‌پرس، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیش از شهادتش می‌گفت که من در بیابان‌ها به‌دنبال شهادت می‌گردم. وقتی هم که او را تهدید می‌کردند نیز همین را می‌گفت؛ من در بیابان‌ها، بلندی‌ها و پستی‌ها را طی می‌کنم و دنبال شهادت می‌گردم.

شهادت؛ نهایت آمال سرباز ولایت

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، هنگام شهادت سردار حاج احمد کاظمی نیز بسیار برای شهادت بی‌تابی می‌کرد، به‌گونه‌ای که گفته بود: من همیشه به احمد می‌گفتم: «الهی دردت بخوره توی سرم». اصطلاح من بود نسبت به احمد. می‌گفتم: «دورت بگردم!». آن‌چه مکنونات قلبی‌ام است، از خدا می‌خواهم، خدا هرچه سریع‌تر مرا به او ملحق کند و خودم را مستحق این عنایت خدا می‌دانم و به او اگر بنویسم، این را خواهم نوشت: «مرا ببر. ما را تنها نگذار». این را خواهم گفت.

سردار دل‌ها همچنین در جای دیگری، شوق به شهادت در خود را چنین وصف کرده است: والله اگر اشتیاق من به شهادت نبود در دیدار با دشمن، افسار این مرکب را رها می‌کردم.

یک نمونه‌‌ دیگر از شوق شهادت در سردار دل‌ها را می‌توان در یکی از سخنرانی‌های او نگریست؛ حاج قاسم در این سخنرانی، در حالی که شوق شهادت در سخنان او موج می‌زند و در پایان آن اشک می‌ریزد، می‌گوید: «یک برادر کرمانی داریم که خیلی رُک حرف می‌زنه. یقه‌ات را می‌گیره، تکان می‌ده و حرف می‌زنه؛ اومد جلوی جمع و یقه من را گرفت. گفت فلانی همه را فرستادی، خودت موندی. من خیلی آتش گرفتم».

سخنرانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار اروند، در جمع زائران راهیان‌نور مصداق دیگری از اشتیاق او به شهادت را به تصویر می‌کشد. حاج قاسم در این سخنان، درحالی که همرزمان شهید خود را یک به یک یاد می‌کند و اشک می‌ریزد، می‌گوید: خدایا به آن نمازهایی که در کنار این نهرها خوانده شد. خدایا به آن جوانانی که در این سنگرها و در کنار این نهرها شهید شده‌اند، خدایا به آن جنازه‌هایی که در اروند برنگشتند. خدایا به اضطراب قلب ما و اشتیاق قلب آن‌ها قسمت می‌دهیم. خدایا عاقبت ما را ختم به شهادت کن.

حاج قاسم آن‌قدر به‌دنبال شهادت گشت تا این‌که سرانجام به آرزوی خود رسید؛ اما انگار قبل از شهادتش، به او گفته بودند که قرار است جام ناب شهادت را سربکشی! چراکه او در همان شب که به‌سوی معبود خود پرکشید، دست‌نوشته‌ای از خود به یادگار گذاشته و روی آن نوشته بود: الحمدالله رب العالمین. خداوندا مرا پاکیزه بپذیر. خداوندا عاشق دیدارتم، همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi