شناسه خبر : 97082
دوشنبه 19 دي 1401 , 12:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با صدور احکام اولیه متهمان

عوامل تهدید رانندگان برای اعتصاب اجباری به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند

 
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از صدور احکام اولیه دادگاه انقلاب درخصوص چهار نفر از متهمین ایجاد ناامنی در جاده‎‌های جنوب کشور و تهدید رانندگان به اعتصاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، مجتبی قهرمانی گفت: احکام اولیه چهار نفر از متهمین که در آذرماه امسال با تهدید و تحریک رانندگان به اعتصاب دست به اقدامات خرابکارانه زده بودند در محاکم انقلاب استان صادر شده است. قهرمانی افزود: یکی از متهمین به علت تشکیل و عضویت در گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور به ۱۰ سال حبس و یکی دیگر از متهمان به ۵ سال حبس محکوم شد. دو متهم دیگر نیز به اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب عمدی شیشه‌های کامیون‌ها هرکدام به یک سال حبس و پرداخت خسارت از باب مجازات تکمیلی محکوم شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس احکام صادر شده از دادگاه انقلاب، هر یک از متهمین مکلف هستند نسبت به تهیه و نصب ۵۰ عدد تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی نیز اقدام کنند.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه هیچ یک از این متهمین، راننده و فعال حوزه حمل‌ونقل نیستند، یادآور شد: این افراد بدون هیچ‌گونه ارتباطی با حوزه حمل‌ونقل قصد داشتند با تحریکات خود و بنابر ادعای که خودشان دارند تحت تأثیر تبلیغات شبکه‌های معاند نسبت به ایجاد اخلال در فعالیت رانندگان شریف اقدام کنند.
قهرمانی تأکید کرد: پرونده این افراد درخصوص ارتباط با سرویس‌های معاند و جاسوسی همچنان مفتوح است و اتهامات آنها در دست بررسی است که احکام آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه متهمان متواری این پرونده نیز تحت تعقیب هستند، اظهار داشت: اقدامات مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی برای دستگیری تمامی عوامل ناامن‌کننده جاده‌های کشور ادامه دارد و مرتکبین چنین جرایمی با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر اینکه رسیدگی به جرایم متهمان، دقیقاً طبق قانون صورت گرفته است، افزود: این افراد از اتهام‌های سنگین‌تری از جمله «اخلال در حمل‌ونقل» و «اخلال در نظام اقتصادی» مبرا شده‌اند، زیرا با استعلامی که از ادارات متولی این حوزه صورت گرفته است، در سه روزی که متهمین فراخوان داده و اقدام به تحریک و تهدید رانندگان به اعتصاب نموده‌اند نه تنها اخلالی در امر حمل‌ونقل به وجود نیامده است، بلکه با بی‌توجهی رانندگان شریف به فراخوان ضد انقلاب و طبق آمار، حدود ۱۱ درصد هم صدور بارنامه‌های حمل‌ونقل افزایش داشته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi