شناسه خبر : 97151
چهارشنبه 21 دي 1401 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش عاطفی شهید کاظمی برای شهدای عملیات خیبر

شهید احمد کاظمی پس از عملیات خیبر در مقابل دوربین نشسته و در رابطه با این عملیات صحبت‌های متفاوتی را بیان می‌کند.

 

به گزارشد دفاع‌پرس، شهید احمد کاظمی، در اواخر خرداد ۱۳۶۳ و در شرایطی که هنوز پانسمان انگشت قطع‌شده‌اش در عملیات خیبر دیده می‌شود، در گوشه‌ای از هور در مقابل دوربین نشسته و صحبت‌هایی متفاوتی در رابطه با این عملیات بیان می‌کند.

نکتۀ قابل توجه این مصاحبۀ شش دقیقه‌ای، بغض سنگین فرمانده است که او را چندین‌بار تا آستانۀ گریستن پیش می‌برد. در این فیلم، تردد خودرو‌ها بر روی جاده ۱۴ کیلومتری سیدالشهدا (ع) نیز دیده می‌شود که به همت جهاد سازندگی استان‌های مختلف کشور به ویژه جهاد نجف آباد، طی بیش از سه ماه احداث و در خرداد ۶۳ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طی عملیات خیبر، بیش از ۳۰۰ نفر از نیرو‌های نجف آبادی لشکر ۸ به شهادت می‌رسند که اوج آن در روز ۵ اسفند با شهادت نزدیک به ۲۰۰ رزمنده این شهر، رقم می‌خورد. از عملیات خیبر، که اولین حرکت آبی و خاکی ایران در دوران دفاع مقدس است، به عنوان یکی از سخت‌ترین مقاطع جنگ نام برده می‌شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi