شناسه خبر : 97216
شنبه 24 دي 1401 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فتح میمک الگوی تمام عیار برای انجام عملیات‌های دیگر بود

امیر سرتیپ «طاهری» گفت: فتح میمک پنج ماه بعد از اشغال آن به دست رژیم بعث توسط ارتش و عشایر انجام شد که موجب شد الگوی تمام عیار برای انجام عملیات‌های دیگر قرار بگیرد.

 

فتح میمک الگوی تمام عیار برای انجام عملیات های دیگر بودسرتیپ دوم ارتش «سلیمان طاهری» فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش امروز در حاشیه مراسم چهل و دومین سالگرد فتح میمک در گفت‌وگو با دفاع‌پرس از ایلام اظهار داشت: عملیات ضربت ذوالفقار و فتح میمک پنج ماه بعد از اشغال آن به دست رژیم بعث توسط ارتش و عشایر انجام شد که موجب شدالگوی تمام عیار برای انجام عملیات‌های دیگر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: عملیات فتح میمک یک عملیات راهبردی و مهم برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بود، زیرا این ارتفاعات به شدت پایتخت کشور عراق را مورد تهدید قرار می‌گرفت.

این مسئول با اشاره به اهمیت ارتفاعات منطقه میمک خاطرنشان کرد: رژیم بعث ۱۰ روز قبل از آغاز سراسری جنگ تحمیلی این محور را به تصرف خود در آورد که مردم و ایلات این هجوم را تاب نیاوردند و با کمک ارتش این مناطق را آزاد کردند.

طاهری بیان کرد: ملت ایران هشت سال در مقابل ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کرد و نشان داد که یک وجب از خاک این کشور را به بیگانگان نخواهد داد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi