شناسه خبر : 97275
دوشنبه 26 دي 1401 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ویژه‌نامه الکترونیکی «شهدای صنعت هسته‌ای» منتشر شد

ویژه‌نامه الکترونیکی «شهدای صنعت هسته‌ای» به همت بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) منتشر شد.

 

ویژه‌نامه الکترونیکی «شهدای صنعت هسته‌ای» منتشر شدبه گزارش دفاع‌پرس، ویژه‌نامه الکترونیکی «شهدای صنعت هسته‌ای» به‌مناسبت سالروز شهادت دانشمندان صنعت هسته‌ای «مسعود علی‌محمدی»، «مصطفی احمدی‌روشن» و «رضا قشقایی» به همت بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) منتشر شد.

هدف از انتشار این ویژه‌نامه، جمع‌بندی تمام مطالب منتشرشده درباره شهدای صنعت هسته‌ای در فضای رسانه است.

ویژه‌نامه الکترونیکی «شهدای صنعت هسته‌ای» شامل بخش‌های زیر است:

۱. بخش ویژه پنج شهید هسته‌ای (شهیدان علیمحمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن و قشقایی) که شامل: شرح حال، سبک زندگی، شهادت، عوامل ترور و پیام‌ها و دیدار‌های خانواده این شهیدان است.

۲. بخش مربوط به سایر شهدای صنعت هسته‌ای که اشاره‌ای گذرا دارد به اسامی و زندگی شهیدان صنعت هسته‌ای از ابتدای شکل‌گیری صنعت هسته‌ای تا به امروز.

۳. بخش مربوط به جانبازان که به بررسی زندگی، فعالیت‌ها و نحوه جانبازی افرادی می‌پردازد که در رابطه با صنعت هسته‌ای ترور شده‌اند.

۴. بخش اسناد که به بررسی نقش سرویس‌های جاسوسی غربی و اسرائیل در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان می‌پردازد.

۵. بخش بازتاب‌ها که به بازتاب حوادث مربوط به ترور دانشمندان هسته‌ای در داخل و خارج کشور می‌پردازد.

۶. بخش کتاب‌شناسی که به معرفی کتب منتشرشده درباره شهدای صنعت هسته‌ای می‌پردازد.

۷. بخش گالری عکس و فیلم که مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌های مربوط به شهدای صنعت هسته‌ای را ارائه می‌کند.

۱۱ سال پیش (سال ۱۳۹۰) در ۲۱ دی، دانشمند جوان صنعت هسته‌ای کشورمان، «مصطفی احمدی‌روشن» به‌همراه راننده و محافظش «رضا قشقایی‌فرد» توسط تروریست‌های وابسته به موساد ترور شده و به شهادت رسیدند. ۲ سال پیش از آن نیز (۲۲ دی سال ۱۳۸۸) دکتر «مسعود علی‌محمدی» در مقابل منزلش به شهادت رسیده بود.

در این میان سه حادثه ترور دیگر نیز رخ داد که ۲ حادثه همزمان در آذر سال ۱۳۸۹ در تهران رخ داد. اولین حادثه با هدف ترور استاد مجید شهریاری، نابغه و قهرمان تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای کشور، به وقوع پیوست و دومین حادثه همزمان با هدف ترور دکتر فریدون عباسی رخ داد که نافرجام ماند. سومین حادثه روز اول مرداد سال بعد از آن (مرداد سال ۱۳۹۰) شهید داریوش رضایی‌نژاد، یکی دیگر از دانشمندان جوان صنعت هسته‌ای ایران را هدف قرار داد. وی در حالی که به‌همراه همسر و فرزند خردسالش عازم منزل بود، در مقابل در منزل هدف چند گلوله تروریست‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی وزارت دفاع نیز در ۷ آذر سال ۱۳۹۹ در آبسرد دماوند ترور شد و به شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi