شناسه خبر : 97361
چهارشنبه 28 دي 1401 , 08:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش محافل صهیونیستی از تشدید شکاف‌ها در اسرائیل

یک موسسه پژوهشی در تل‌آویو اعلام کرد اغلب صهیونیست‌ها کابینه نتانیاهو را ناتوان و ضعیف تلقی می‌کنند.
موسسه «مطالعات دموکراسی اسرائیل»، دولت نتانیاهو را دارای بیشترین وزیران بی‌تجربه توصیف کرد و یادآور شد که برای اولین‌بار در چند دهه اخیر نیز هیچ وزیر اتیوپیایی‌تبار یا روس‌تبار در دولت وجود ندارد و در حالی که دو وزیر غیریهودی در دولت‌های نفتالی بنت و یائیر لاپید در مسند امور بودند، تمامی وزیران دولت کنونی تنها از میان یهودیان هستند.
۱۶ تن از ۳۰ وزیر نیز کسانی هستند که خانه خود آنها در مناطقی واقع است که محدوده اسرائیل نیست و از نظر قوانین بین‌المللی «اراضی اشغالی» محسوب می‌شود.
به گزارش رادیو فردا، در همین حال، نتیجه یک نظرسنجی در نخستین روزهای کار دولت نتانیاهو نشان داد که ۶۰ درصد اسرائیلی‌ها معتقدند نتانیاهو در مذاکرات تشکیل ائتلاف «ناکام» و فاقد آن تسلطی بود که در تشکیل ائتلاف‌ دولت‌های پیشین از خود نشان می‌داد.
۶۲ درصد از افکار عمومی معتقد است که لیکود زیاده از حد در برابر احزابی که به ائتلاف دولت ملحق شدند، نرمش نشان داد. ۷۵ درصد از مردم باور دارند که نفوذ احزاب به‌شدت مذهبی (صهیونیستی) بر اصول دولت به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.
رادیو فردا افزود: گزارش‌های متعدد رسانه‌های اسرائیل این هفته همچنین حاکی از نگرانی از دور شدن سازمان‌های یهودیان آمریکایی و اصولا فاصله گرفتن بیشتر یهودیان جهان از اسرائیل است.
خاخام اوری رگو، در روزنامه معاریو نوشت که اختلافات حول مسائل مذهبی و دولت در اسرائیل نه‌تنها شکاف در داخل اسرائیل را عمیق‌تر خواهد کرد، بلکه شکاف بین اسرائیل و جوامع دیگر یهودیان در جهان را بیشتر می‌کند.
این در حالی است که تظاهرات اعتراضی علیه دولت نتانیاهو شدت گرفته است.
در همین حال، چشم‌انداز تشدید تنش میان اسرائیل و فلسطینیان پس از روی کار آمدن دولت جدید اسرائیل در حالی پدیدار شده که سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال در نزاع اسرائیلی- فلسطینی در ۱۸ سال گذشته بود. این در حالی بود که یک دولت میانه‌رو از دید داخلی و جهانی به نخست‌وزیری نفتالی بنت و یائیر لاپید در اسرائیل بر سر قدرت بود که آن‌ دو تاکید داشتند «در دفاع از امنیت مردم» و «مبارزه با ترور»، تردید به خود راه نداده‌اند. در این سال
۳۱ اسرائیلی (صهیونیست) در عملیات فلسطینیان کشته شدند.
روزنامه ‌هاآرتص با استناد به آمار ارائه شده نوشت که ۱۴۴ فلسطینی در این سال کشته شدند و داستان برخی از آنها را به عنوان افرادی که با وجود «بی‌خطر بودن هدف آتشباری ارتش اسرائیل قرار گرفتند»، مورد اشاره قرار داد. اما رسانه‌های جهانی به نقل از فلسطینیان تاکید دارند که در سال ۲۰۲۲ فلسطینیان کرانه باختری متحمل ۲۵۷ کشته، شامل ۴۷ کودک شدند.
از سوی دیگر، ۴۰ درصد از اسرائیلی‌هایی که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفته‌اند هیچ‌گاه در‌ اندیشه بازگشت برای زندگی در اسرائیل نیستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi