شناسه خبر : 97618
سه شنبه 18 بهمن 1401 , 16:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنی با دوستان رزمنده و همسنگران

باید به‌‌ خودتان‌‌ افتخار کنید که‌ در زمانی‌‌ زندگی‌‌ کردیم‌‌ که دین خود را‌‌ به وطن‌‌، سرزمین‌‌ مادریمان‌‌ ادا‌ کردیم‌‌‌. به‌ خودتان‌‌ افتخار کنید که دشمن بعثی‌‌‌ را از کشورمان‌‌‌‌ بیرون‌‌‌ کردیم‌‌؛ والانه...

فاش نیوز - دوستان‌ همرزم‌‌ و همسنگران‌ سلام‌ خسته‌ نباشید، حقیر از درگاه‌ خداوند‌‌ معتال‌ برای‌‌ شما و خانواده‌هایتان‌ درخواست‌ سلامتی‌ کامل و دلی‌ خوش‌‌‌ و خرم‌‌ دارم. دوستان‌ همرزم‌‌، من‌ حتٰی‌‌ نمی‌‌دانستم‌‌ به‌ ما هم‌‌ ایثارگر می‌گویند چون‌ همیشه‌ شهدا‌ و جانبازان‌ و آزادگان‌ ایثارگر بودند‌‌؛ تا اینکه‌‌ یک‌‌ وکیل‌ پایه‌ یک‌‌ پیامی‌‌ نوشته‌ بود خواندم‌‌؛ تازه‌‌ دوزاری‌‌ من‌‌ افتاد‌ که‌ ما هم‌‌ جزئی از ایثارگران‌‌ هستیم.

دوستان‌‌ همرزم‌‌، من‌‌ هم‌‌ مثل‌‌ خیلی‌ از شما دوستان‌‌، نزدیک‌‌ یک‌ سال‌‌ می‌‌شود، ثبت‌‌‌نام‌‌ کارت‌‌ ایثار هوشمند کرده ام‌، چون‌ هم‌ بسیجی‌ رفتم‌‌ جبهه‌‌، هم‌‌ خدمت‌ سربازیم‌ را با ارتش‌ در جبهه‌های‌ حق‌ علیه‌‌ باطل‌‌ شرکت‌ داشتم‌‌.

دوستان‌ من‌ در سال ۵۹ بعد از 3 ماه‌ که از تجاوز بعثی‌ها می‌گذشت‌‌، با وجود این که در سن ۱۴ سالگی‌ بودم‌، به‌ اهواز اعزام و با نیروهای‌‌ جنگ‌های‌‌‌‌‌ نامنظم‌‌ شهیدچمران‌‌ در سوسنگرد‌‌‌‌، طراح، کرخه‌کور‌‌(کرخه نور) و دهلاویه‌ در آزاد‌سازی‌‌ تپه‌‌ها‌ی‌‌ الله‌‌ اکبر‌‌ شرکت‌ داشتم.

بعد از شهادت‌‌ شهید چمران‌‌، این‌ فرمانده‌ بزُرگ‌‌، چند مرحله‌‌ با بسیج‌‌ سپاه، در دفاع‌‌‌مقدس‌‌ حضور پیدا‌ کردم‌‌؛ تا اینکه‌ سال ۶۴ سنم‌‌ به‌ سربازی رسید. رفتم‌‌ خدمت‌‌ زیر پرچم‌‌ انجام‌ دهم‌‌. بعد از ۳ ماه‌‌ آموزش‌‌، انتقال‌‌‌‌‌ یافتم‌‌ به تیپ ۳۷ زرهی‌ شیراز. یکی‌‌ دو هفته‌‌ در شیراز بودم که اعزام‌‌‌ شدم جبهه پاوه‌‌؛ بعد میمک‌‌ و مهران‌‌ رفتم.

در جبهه‌ مهران‌، سال ۶۶ خدمت‌‌ مقدس‌‌ سربازی ام‌‌ به پایان‌‌ رسید‌؛ البته ۲۰ روز اضافه‌ خدمت‌‌ آوردم. می‌‌دانم‌ همه‌‌ حس روز پایان‌ خدمت‌ را می‌دانید؛ برای‌ من‌ که‌ ‌عروسی بود. خیلی‌ خیلی‌‌ خوشحال‌‌ بودم‌‌. از خود‌ جبهه‌‌ یک‌‌ اتوبوس‌‌ از تیپ‌‌ آمده بود تا‌ افسرها و درجه‌دارها را به مرخصی‌ ببرد. فرمانده‌مان یک‌‌ برگه‌ مرخصی‌‌ به گروهبان‌‌ نوشت‌‌ و گفت‌ با همین‌ اتوبوس‌‌ برو شیراز. رفتم‌‌ کارت‌‌ پایان‌‌ خدمت‌‌ خودم‌ را از تیپ ۳۷ زرهی‌‌ گرفتم‌‌ و این‌ هم گذشت؛ تا سال ۸۹ برای‌‌ کسر خدمت‌‌ پسرم‌ رفتم‌‌ شیراز، تیپ ۳۷ زرهی؛ ۲۱ماه جبهه‌ بودم ۱۵ماه‌‌ تائید کردند. وقتی پرسیدم چرا کم‌ دادید؟ گفتند الباقی‌‌ را مرخصی‌ بوده ام. خلاصه ۴۰۸ روز بسیجی‌‌ و ۴۵۶ روز ارتش‌‌؛ کلا ۸۶۴ روز شد.
روز حضور در جبهه‌های‌ جنگ، ‌‌۱۷ماه‌ کسر خدمت‌‌ برای‌‌ پسرم‌ گرفتم. من‌ از امتیاز حضور در دفاع‌مقدس ‌۱۷ماه‌‌ کسرخدمت‌ استفاده‌‌ کردم، دوستان‌‌ همرزم‌، من‌ نظرات‌‌ خیلی‌ از دوستان‌‌ را خواندم‌؛ چرا‌‌ همه‌ ناراضی...؟!

دوستان‌‌ گرامی‌‌، دولت‌‌ گفت‌ من‌ به بعضی‌ از رزمندگان‌‌ که‌ زندگیشان‌‌ خیلی‌‌‌ خیلی‌ مشکل‌ داشته‌ باشد‌‌ کمک‌‌ معیشتی‌‌ می‌دهم‌‌. حقوق‌ دولت‌‌ همان‌‌ 5درصد‌ دانشگاه‌ و چند چیز دیگر که‌ با این‌‌ سن‌‌ به درد ما نمی‌‌خورد. دوستان‌ عزیز، شما‌‌ باید به‌‌ خودتان‌‌ افتخار کنید که‌ در زمانی‌‌ زندگی‌‌ کردیم‌‌ که دین خود را‌‌ به وطن‌‌، سرزمین‌‌ مادریمان‌‌ ادا‌ کردیم‌‌‌. به‌ خودتان‌‌ افتخار کنید که دشمن بعثی‌‌‌ را از کشورمان‌‌‌‌ بیرون‌‌‌ کردیم‌‌؛ والانه فرزندانمان‌‌ در امنیت‌ زندگی می‌‌کنند.

شما‌‌ به‌‌ همین‌‌ عراق‌‌ و‌‌ مردم‌‌ افغانستان‌‌ که‌‌ همسایه‌‌ وطن ما‌ هستن‌‌د نگاهی بیاندازید؛ الان بعد ۴۳سال‌ جنگ‌‌ و خون‌‌ریزی، هنوز امنیت‌‌ ندارند؛ چرا که کشور ما ۸ سال‌ جنگ‌‌ بود؛ ولی‌‌ رزمندگان‌‌ ایران مردانه‌‌ جنگ‌‌ کردند. شما به‌‌ دیگران‌ چکار دارید چه‌‌ می‌گویند. فقط‌ خود‌ و خانواده‌تات‌‌ باید به خودتان‌‌ افتخار کنید.

الان‌‌ بعضی‌‌ از دوستان‌‌ می‌گویند آقای‌‌ افتخاری شکمش‌‌ سیره‌‌! نه‌ بخدا‌‌؛ من‌ هم‌‌ مثل‌‌ شما‌‌ همرزمان‌‌ هستم‌‌. فقط یادم‌‌ می‌‌آید، وقتی‌‌ صدام‌‌ شهرهای‌‌ کشورم‌‌ را با موشک‌‌ می‌زد، ما موشک‌‌ نداشتیم‌‌ تا‌‌ جواب‌‌ صدام‌‌ را بدهیم‌ و‌‌ مردم‌‌‌ شعار می‌دادند، موشک‌‌ جواب‌‌ موشک‌‌؛ اما موشک نداشتیم‌‌؛ فقط‌‌ باید اشک‌‌ می‌‌ریختیم.

اکنون که آمریکا سردار سلیمانی‌‌ را ناجوانمردانه‌‌ شهید کرد، پایگاه‌‌ آمریکا را با موشک‌های ۹متری‌‌ زدیم‌‌، برای‌‌ من‌‌‌ افتخار است‌‌. همیشه‌‌ به‌‌ دوستانم‌‌ می‌گویم‌‌ حالا ببینید ۵۰ سال‌‌ دیگر ایران‌‌، وطنم به‌‌ کجا‌ می‌رسد! آمریکا‌ هم‌‌‌ از اولش‌‌ این‌گونه که‌ نبوده است.

دوستان‌‌ رزمنده و همرزم گرامی‌‌‌، امیدوارم‌‌ حقیر را‌‌ ببخشید، سرتان‌ را به درد آوردم‌‌.
 

|| هادی افتخاری‌‌نیا (مشهدمقدس)

اینستاگرام
بله مارزمندگان زیرشش ماه فاقدشغل به خودمان افتخارمیکنیم که ازکشورمردم ومسولین باافتخاردفاع کردیم ولی برای مسولان متاسفیم که حق ماراصددرصدپایمال کردندازشما خواهشمندیم به خاطرامام راحل بسیجیان داوطلب زیرشش ماه راامسال نجات دهیدبه یادروزهای سختی که درجبهه برای کشورانجام دادیم خانواده ماراامسال نجات دهید
آقای افتخاری سلام همه چیز عین گل گفتی ولی یک سوال آیا رزمنده گان جز ایثار گران محسوب می گردند شاید بفرمایید بله ولی من میگم نه چونکه بیشتر قوانین برای رزمنده گان در هیچ وزاتخانه ای اجرا نمی شود . کدام رزمنده تسهیلات خرید وساخت مسکن گرفته . کدام رزمنده وخانواده اش تخفیف شهریه دانشگاه شامل اش شده . کدام رزمنده بحث درمان وبیمه تکمیلی اش حل شده . کدام رزمنده از تخفیف از تورهای سیاحتی وزیارتی هوای وریلی استفاده نموده ووووو در ضمن خدا را شکر پسر شما کسرخدمت شامل اش شده آیا میدانی کسر خدمت راهم به ازای هرماه جبهه به ازای یک ماه به 12 روز تقلیل داده اند . البته آقای افتخاری بنده حقیر خاک پاک رزمنده گان به همراه این یادگاران هشت دفاع مقدس از عملکرد خودمان یک لحظه پشمان نیستیم تا جان داریم پشت رهبر عزیزمان نظام وانقلاب هستیم
سلام رزمنده بسیجی بالای شش ماه جبهه جنگی نیروی عملیاتی هم دردهمه جانبه حتی کارت ایثار علی رغم ثبت نام برج11سال99
در زمان جنگ شعاری داشتیم.
تا زنده ایم رزمنده ایم.
تمام.
همیشه درکنار ولایت ایم.

جناب افتخاری نیا سلام و درود بر شما ایثارگر این کشور
امثال ما افتخار می کنیم که جزو ایثارگران باشیم ، اگر خدا قبول کند. سخنان شما متین و بجا بنده نیز سخنانی دارم ، که فقط از طرف خودم میزنم ، آنانیکه با من موافق هستند دمشان گرم ، آنانیکه مخالف هستند باز هم ، دمشان گرم .
بنده اگر ایثارگر هستم و بابت ایثارگری عزت نفس داشته باشم برایم کافیست ، چیز دیگری نیاز ندارم و از هیچ شخصی یا فردی طلبکار نبوده و اگر مردم عادی باشند ، هنوز هم به آنها بدهکارم چون رفتم جنگیدم ، اما مردم کشورم هنوز در سختی و تنگنا به سر می برند و دوست داشتم بابت این ایثارگری تمام ملت در رفاه زندگی کنند ، حال اگر می گویم عزت نفس منظورم این است احترام و منزلتی است که مردم برای ما قائل هستند و اگر مردم این منزلت را قائل نباشد ، برای من هیچ ارزشی ندارد اول مردم بنده را باور کنند سپس خودم ، خودم را باور کنم ، اگر بگویم مشکلی ندارم دروغ گفته ام ، چون در این شرایط فعلی ، تمام ملت تحت فشار هستند.
از سوی دیگر نگاه مردم عادی است که فکر می کند ایثارگران در سفره این مملکت ، غریبه اند و از بابت سهمیه ها و رانت ها مشکلی ندارند ، همه یک طرف فقط و صرفاً به یک موضوع اشاره می کنم و امیدوارم همین یک موضوع مشخص کند ، یه گوشه کوچک مشکل ایثارگران از کجاست!
اکنون برای مثال ، یکسری از داروهای تخصصی خارجی نایاب شده و قابل فراهم نیست ، از یک سو آقای قاضی زاده ریاست بنیاد شهید مدتی پیش در پی انتصاب یکی از مدیران کل استان غرب کشور ، در یکی از بندهای اصلی الویت بندی خدمات به جانبازان را ، تهیه داروها ، لوازم پزشکی و مصرفی درمان جانبازان اعلام کرده از سوی دیگر آقای طاهر موهبتی ، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید می گوید : موضوع تهیه دارو از این موارد است که برای این موضوع به بنیاد مراجعه می‌شود ، در حالی که تولید و واردات دارو باید توسط دستگاه دیگری انجام شود!
شما همین تناقضات را در کنار هم بگذارید چه برداشتی می کنید! خوب آدم دلخور و دلگیر می شود ، بنیاد شهید و دولت در گفتار و کردار یک صدا عمل نمی کند و توپ به زمین دستگاه های دیگرمی اندازد ،از طرفی ما جانبازان مشکل درمان داشته و تهیه دارو از نان شب ، برای ما طرف واجب تر است چه کنیم!
فقط یک نفر بیاید این مشکل را گردن بگیرد و آن را حل کند. حالا مشکل را به گردن تحریم ها می اندازد ، در حالیکه واردات دارو از بحث تحریم کاملا جداست و دولت می تواند از محل تهاتر نفتی از هر کشوری ، حتی (اف دی ای) دارو سفارش بدهد و وارد کند و شرکت متقابل از محل درآمدهای نفتی پول خود را برداشت کند و هیچ کسی جلودارش نیست ، اما هنگامی که به ما می رسند از تحریم می گویند از رفتار ظالمانه دشمن می گویند و چه و چه! آخر سیاست بازی ها چه دخلی به من جانباز دارد من فقط می خواهم که تحت درمان باشم ، اما عده ای بی انصاف حتی آن را از ما دریغ کرده اند!
هر وقت دلشان بخواهد از جانبازان و ایثارگران ، مصرف تبلیغاتی کرده و پس از آن مانند یک دستمال یکبار مصرف ، ما را نادیده میگیرند!
اما جانبازان و ایثارگران نه چیزی برای از دست دادن دارند و نه حسرتی برای به دست آوردن ، فردا در آخرت خودشان باید جواب بدهند و جوابگو باشد ، ولی ایثارگران با همین یک قلم عزت نفس خود سربلند هستند ، تا قیامت . این هم درد دل ما ...!!!
باسلام خدمت همرزمان وهمسنگرانم.
۲۴ماه کارت ایثاردارم بایک تکریم کارت،کسانی که اینهارانگرفته ایدودنبالشان نرفته ایدخوش به حالتان نه پول خرج کرده ایدنه خودرابه زحمت انداخته ایدوغصه اشان راهم نمیخورید.باهزاران مشقت اینهاراگرفته ایم، همش مارامسخره کرده اندوتاکنون هیچ ندیده ایم وعمرهم به پایان میرسد همش تبلیغات است خودتان راالکی به این چیزهادلخوش نکنید.هرجاهستیدخدانگهدارتان.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi