شناسه خبر : 97730
دوشنبه 10 بهمن 1401 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیروزی انقلاب اسلامی؛ تحقق وعده «ان تنصرالله ینصرکم»

دهه فجر؛ یادآور وعده الهی به مردم مومن انقلابی است، مردمی که به رهبری امام خمینی (ره) با یاری کردن دین خدا از جانب خداوند یاری شدند و ارکان استبداد را در هم پیچیدند. اهه فجر حقیقتا تحقق این آیه آسمانی است که اگر خدا را یاری کنید خدا نیز شما را یاری خواهد کرد.

 

دهه فجر؛ تحقق وعده «ان تنصرالله ینصرکم» دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ دهه فجر در تاریخ ایران کم نظیر و حتی می‌توان گفت بی‌نظیر است. این دهه که در لسان امام خمینی (ره) ایام الله نامیده شد تجلی اراده پولادین مردم ایران برای درهم شکستن حکومت طاغوت است، حکومتی که با پشتوانه 2500 ساله نتوانست در برابر سیل خورشان مردم مقاومت کند. دهه فجر از سوی دیگر الگو و اسوه‌ای است برای همه مردمی که میل به رهایی و آزادی از بند استبداد دارند اما در چنبره امپراطوری استعمار و استبداد گرفتار و اسیرند.

مردم ایران با لبیک به ندای آسمانی امام راحل پا در میدان مبارزه با رژیم طاغی پهلوی گذاشتند و با تحمل مصائب بسیار دین خدا را یاری کردند و خدا نیز بنا به سنت اثبات خود آنها را یاری کرد. به همبن دلیل دهه فجر را باید یادآور وعده الهی به مردم مومن انقلابی است، مردمی که با یاری کردن دین خدا از جانب خداوند یاری شدند و ارکان استبداد را در هم پیچیدند. دهه فجر حقیقتا تحقق این آیه آسمانی است که اگر خدا را یاری کنید خدا نیز شما را یاری خواهد کرد.

گرامیداشت این دهه مبارک تنها به زنده نگه داشتن پیروزی انقلاب اسلامی که فرصتی برای بازنگری ارزش‌های نهضت امام خمینی (ره) و تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی است. اهمال و سهل انگاری در مقابل تحریفات ارزش‌های انقلاب اسلامی و بی‌توجهی به امر تبیین در دراز مدت سبب شد نسل نویی که در سال‌های آتی قرار است وارد جامعه شوند به نسلی بی‌هویت و خنثی تبدیل شوند. برای دور شدن از این دام تهدید باید هر روزی می‌گذرانیم را دهه فجر و روز گرامیداشت انقلاب اسلامی بدانیم و کمترین فرصت را برای تبیین دستاوردها، باورها و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران از دست ندهیم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi