شناسه خبر : 97766
سه شنبه 11 بهمن 1401 , 09:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطرات ۳۷۰۰ نفر از والدین شهدا در خراسان رضوی گردآوری شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: خاطرات شفاهی سه هزار و ۷۰۰ نفر از والدین شهدای خراسان رضوی توسط این نهاد طی سال جاری گردآوری و ثبت‌شده است.

خاطرات ۳۷۰۰ نفر از والدین شهدا در خراسان رضوی گردآوری شد

حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی در تشریح برنامه‌های دهه فجر اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده سهمیه استان خراسان رضوی ثبت خاطرات ارزشمند ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از والدین شهدا بود که در صورت تأمین اعتبار لازم، سال آینده ثبت خاطرات این تعداد پایان می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ثبت خاطرات شفاهی با استفاده از ۱۲ گروه مستندساز، به‌صورت فیلم‌برداری باکیفیت و ظرفیت جدید هست که بتوان در آینده از این خاطرات برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی بهره گرفت، تصریح کرد: خاطرات شفاهی سه هزار و ۷۰۰ نفر از والدین شهدای خراسان رضوی توسط این نهاد طی سال جاری گردآوری و ثبت‌شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان کرد: در سال جاری به‌طور متوسط ۴۷ نفر از والدین شهدای این استان در ماه به رحمت خدا رفته‌اند که این موضوع بر اهمیت ثبت سریع‌تر خاطرات والدین شهدا به‌عنوان تربیت‌کنندگان اسوه‌های جهاد و ایثار افزوده است.

حسن‌زاده نامقی همچنین در خصوص شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: از سال ۱۳۴۲ تا پایان سال ۱۳۵۷ درمجموع ۱۷۱ نفر نیز در جریان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی در استان خراسان رضوی به شهادت رسیده‌اند.

وی گفت: ۱۲۵ نفر از این تعداد بالای ۲۰ سال و بقیه زیر ۲۰ سال سن داشته‌اند، همچنین کوچک‌ترین شهید چهارساله و مسن‌ترین آن‌ها ۷۹ ساله بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچنین شمار جانبازان پیش از انقلاب اسلامی در استان را ۳۱۹ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد زندانیان سیاسی در دوره پهلوی حدود هزار و ۶۰۰ نفر بوده است که ۱۲۵ نفر از این عزیزان مربوط به خراسان رضوی است.

وی افزود: اکران تصاویر شهدای انقلاب، نواختن زنگ انقلاب در مدارس هم‌زمان با ۱۲ بهمن، آیین میهمانی لاله‌ها، بیان خاطرات انقلاب در مدارس و مساجد و اماکن عمومی و برپایی رالی جانبازان خراسان رضوی ازجمله برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

حسن‌زاده نامقی گفت: امسال برای نخستین بار پس از ۴۳ سال گردهمایی خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی استان به‌صورت متمرکز برگزار و از آنان تجلیل می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi